روش های کندن انواع پارکت

10 آذر ، 1401
مبلمان اداری آذران فضانما

کندن پارکت لمنیت و چوبی از روی سطح و جدا کردن آنها برای استفاده مجدد در مکان جدید یا ترمیم قطعات آسیب دیده از جمله کارهایی می باشد که ممکن است به آن نیاز پیدا کنید. با توجه به اینکه پارکت های چوبی با چسب به زمین متصل میشوند، به همین دلیل جدا کردن آنها و همچنین تمیز کردن چسب از روی پارکت و زمین کمی سخت و چالش برانگیز است.

در ادامه مراحل جدا کردن و کندن پارکت لمینت و پارکت های چوبی را به صورت گام به گام و ساده ترین روش بررسی خواهیم کرد. با آذران فضا نما همراه باشید.

روش های کندن انواع پارکتروش های کندن انواع پارکت

کندن پارکت بهتر است یا ترمیم آن؟

پارکت از پرطرفدارترین کفپوش ها برای محیط های مسکونی و اداری و اداری می باشد که جلوه فوق العاده زیبایی به محیط می دهد. اما به دلایل مختلف از قبیل خراشیدگی، سوختگی و حتی سوراخ شدن بخش هایی از آن ممکن است تصمیم بگیرید که آنها را تعویض کنید. اما لازم است بدانید که اگر دلیل کندن پارکت ترمیم خراشیدگی های آن است، نیاز به این کار نیست.

چون با سمباده نرم و کمی رنگ و واکس می توان این مشکل را برطرف کرد. در صورتیکه بخش هایی از پارکت پاره شده یا قصد دارید آنها را در محیط جدید نصب کنید، بدون شک تنها چاره کندن و جدا کردن پارکت لمینت و چوبی از روی زمین خواهد بود.

آخرین مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

صفحه کابینت و کاربردهای آن

مزایا و معایب سقف کاذب کشسان

کیفیت و قیمت بهترین و ضعیف ترین پارکت

کندن پارکت لمینت

پارکت های موجود در بازار را می توان به دو گروه کلی لمینت و چوبی تقسیم بندی کرد. نوع لمینت از تایل های مستطیلی تشکیل شده که در قسمت زیرین آنها شیارهای قرار دارد. با قرار گرفتن دو تایل لمینت در کنار هم، شیارها درون یکدیگر محکم میشوند.

در واقع این نوع پارکت بدون چسب نصب میشوند و با جدا کردن شیارها از درون هم می توان کفپوش را به طور کامل از روی زمین کند. مراحل جدا کردن پارکت لمینت و یا همان روش کندن کفپوش pvc از روی زمین به صورت زیر می باشد:

  • ابتدا وسایل روی پارکت را از اتاق خارج و سطح آن را کاملا تمیز کنید.
  • سپس قرنیزهای به کار رفته در لبه دیوار را از جای خود خارج کنید.
  • یک وسلیه اهرم مانند را بین درز بیرونی ترین تایل لمینت قرار داده و آن را به بالا بکشید. سعی کنید زاویه حدود 45 درجه ایجاد شود.
  • سپس شیار بین تایل ها را از هم جدا کنید.
  • این روند را برای جدا کردن تمام تایل های پارکت لمینت به ترتیب انجام دهید.

نکته بسیار مهم اینکه، به هیچ عنوان نباید به پارکت لمینت ها فشار وارد کنید، چون ممکن است شیارهای پشت آنها آسیب دیده و مجدد نتوانید در مکان جدید آنها را نصب کنید.

جدا کردن پارکت چوبی و لمینتجدا کردن پارکت چوبی و لمینت

جدا کردن پارکت چوبی

کندن پارکت لمینت چالش زیادی ندارد، چون بدون چسب به هم متصل شده اند. در مقابل، پارکت های چوبی با چسب های مخصوص به زمین متصل شده و به همین دلیل کندن آنها کمی سخت است. برای جدا کردن انواع پارکت چوبی به کاردک و سشوار صنعتی احتیاج خواهید داشت. پس از آماده کردن این ابزارها، مراحل زیر را طی کنید:

  • تمام وسایل روی پارکت را از اتاق خارج و سپس روی آن را تمیز کنید.
  • از گوشه دیوار، بیرونی ترین بخش از پارکت را با سشوار صنعتی حرارت دهید. این سشوارها به دلیل تولید هوای بسیار گرم با سرعت می توانند چسب پشت پارکت را ذوب کنند.
  • به آرامی و به کمک کاردک پارکت را از روی زمین جدا کنید.
  • توجه داشته باشید که سشوار را سعی کنید ابتدا به صورت ثابت روی یک نقطه قرار داده و به مرور حرارت را به بخش های انتهایی هدایت کنید.
  • این مراحل را تا جدا شدن تمام تایل های پارکت چوبی از روی زمین ادامه دهید.

نحوه جدا کردن پارکت های نصب شدهنحوه جدا کردن پارکت های نصب شده

کندن چسب پارکت

یکی از مهم ترین کارهایی که در زمان جدا کردن پارکت از روی زمین باید انجام داد، تمیز کردن چسب آنها می باشد. با جدا کردن هر تایل به کمک حلال مخصوص و سشوار و کاردک چسب را به آرامی از پشت آن جدا کنید. توجه داشته باشید که به همین روش نیز می توان چسب های روی زمین را نیز تمیز کرد.

چنانچه چسب های نرم شده به روی سطح پارکت کشیده و چسبیده اند، با روش های مختلفی می توان آنها را تمیز کرد. از کاربردی ترین این روش ها می توان به استفاده از سرکه، حرارت دهی با سشوار و همچنین یخ خشک اشاره کرد.

اگر در حین کندن پارکت از روی زمین، بلافاصله چسب ها را از روی هر تایل تمیز و سپس آنها را بیرون از اتاق و با فاصله از یکدیگر قرار دهید، احتمال چسبیدن چسب پارکت لمینت وجود نخواهد داشت. در نتیجه مجدد می توانید در مکان جدید آنها را نصب کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe