مقایسه کیفیت و قیمت بهترین و ضعیف ترین پارکت

01 تیر ، 1401
مبلمان اداری آذران فضانما

کیفیت و قیمت دو فاکتور بسیار مهم در درجه بندی بهترین و ضعیف ترین پارکت ایرانی و خارجی می باشد که در زمان خرید باید به آن توجه داشت. برخی از پارکت های موجود در بازار از نظر قیمت در سطح پایینی قرار دارند و ممکن است مشتری به سمت آنها گرایش پیدا کند.

اما نبود کیفیت مطلوب باعث میشود این پارکت ها طول عمر بسیار کمی داشته و در زمان کوتاه خراشیدگی و پارگی روی آنها مشاهده شود. به همین دلیل در ادامه بهترین و ضعیف ترین پارکت ها را از نظر کیفیت و قیمت با هم مقایسه می کنیم تا برای خرید بتوانید گزینه های مناسب را انتخاب نمایید. با ما در آذران فضا نما همراه باشید.

بهترین و ضعیف ترین پارکتبهترین و ضعیف ترین پارکت

ویژگی های بهترین پارکت ایرانی و خارجی

پارکت به عنوان یکی از مهم ترین و پرکاربردترین کفپوش های موجود در بازار، تنوع زیادی از نظر رنگ بندی و شکل ظاهری و کیفیت دارد. به دلیل کاربرد گسترده این نوع کفپوش، برندهای ایرانی و خارجی زیادی به تولید آن پرداخته و تنوع در بازار آن بالاست.

با توجه به اینکه کفپوش همیشه در معرض تماس پا و کفش و قرار گرفتن اشیا و وسایل سنگین روی آنها هستند، به همین دلیل کیفیت اهمیت زیادی دارد. در حالت کلی، بهترین پارکت ایرانی و خارجی موجود در بازار چند ویژگی مهم را باید داشته باشد که عبارتند از:

  • عدم تغییر رنگ در صورت تماس با نور مستقیم خورشید برای مدت طولانی
  • مقاومت و استحکام بالا در صورت تماس با اشیای نوک تیز
  • استحکام بالا در برابر قرار گرفتن اشیا و وسایل سنگین
  • عدم تغییر شکل ظاهری پارکت در صورت تماس با نم و رطوبت
  • عدم تغییر رنگ و شکل ظاهری در صورت تماس با مواد شوینده
  • استفاده از متریال HDF به منظور افزایش مقاومت و استحکام در روند ساخت پارکت

ویژگی های ضعیف ترین پارکت در بازار

برخی از نمونه های ارزان قیمت از پارکت ها در بازار وجود دارند که توسط برندهای ایرانی و خارجی ارائه میشوند. این پارکت ها ضخامت بسیار پایینی داشته و رنگ آنها نیز جلوه و درخشندگی ندارد. با توجه به اینکه در ساخت ضعیف ترین پارکت ها متریال بی کیفیت استفاده شده و ام دی اف در آنها کاربرد دارد، نم و رطوبت می تواند اثر منفی روی آنها بگذارد.

علاوه براین، تابش نور خورشید نیز رنگ پارکت را تغییر داده و شکل ظاهری آنها بسیار نامناسب خواهد شد. پارکت های ضعیف و ارزان قیمت در محیط های پر رفت و آمد خیلی زود دچار پارگی شده و سطح آنها سوراخ میشود.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

سرامیک بهتر است یا پارکت

انواع پارکت ها و مزایا و معایب آن

تفاوت کفپوش با پارکت چوبی در چیست؟

کیفیت و قیمت بهترین پارکت ایرانی

اگر به دنبال انتخاب بهترین پارکت ایرانی با قیمت مناسب و کیفیت عالی هستید، محصولات چند برند زیر می توانند گزینه های ایده آلی محسوب شوند.

ویژگی های بهترین و ضعیف ترین پارکتویژگی های بهترین و ضعیف ترین پارکت

پارکت مونتکس

یکی از بهترین پارکت های ایرانی که از نظر کیفیت و تنوع در طرح و رنگ در سطح بالایی قرار دارد، پارکت مونتکس می باشد. این پارکت ها توسط شرکت مونتکس کلیک و تحت استاندارد E1 تولید شده و ضخامت محصولات آن 8 میلیمتر بوده و به همین دلیل در برابر سایش و تماس با اشیای سنگین استحکام ایده آلی دارد.

از مهم ترین ویژگی های پارکت مونتکس می توان به ستفاده از متریال HDF در روند تولید آنها اشاره کرد که مقاومت در برابر نم و رطوبت را در کفپوش تا حد زیادی افزایش می دهد. لازم به ذکر است که محصولات این برند در دو گروه درجه یک و دو تولید شده و با قیمت های متفاوتی به فروش می رسند.

قیمت پارکت مونتکس با توجه به درجه کیفیت آنها تعیین می شود. پارکت هایی که در بسته بندی های سفید رنگ قرار دارند قیمت گران تری نسبت به نوع درجه دو داشته و ماندگاری آنها نیز بیشتر است.

پارکت دنیز

از دیگر گزینه هایی که می توان به عنوان بهترین پارکت ایرانی در نظر گرفت، پارکت دنیز می باشد. این پارکت ها توسط هلدینگ جام جم تولید توسط تکنولوژی روز دنیا و استانداردهای بین المللی تولید میشوند. هلدینگ جام جم در ابتدا به عنوان واردکننده پارکت فعالیت داشت و از سال 92 خط تولید را راه اندازی کرد.

در حال حاضر انواع پارکت در رنگ بندی های بسیار متنوع توسط این مجموعه تولید و با قیمت مناسب در بازار ایران عرضه میشوند. پارکت دنیز دارای ضخامت 8 میلیمتر در بیش از 12 رنگ بندی بوده و مقاومت سایشی آنها AC4 است.

قیمت پارکت دنیز نیز با توجه به کیفیت و رنگ بندی آنها متغیر است. اما در حالت کلی می توان گفت، قیمت آنها نسبت به پارکت های خارجی موجود در بازار ارزان تر است.

پارکت آذران

پارکت آذران از نام های بسیار شناخته شده در میان برندهای ایرانی می باشد که کیفیت و قیمت مناسب را با هم فراهم نموده است. هلدینگ آذران فضا نما یکی از معروف ترین مجموعه های فعال در حوزه تولید انواع دیوارپوش، کف کاذب و پارکت در جنس های مختلف می باشد. تنوع بالا در طرح و رنگ، قیمت مناسب، کیفیت عالی از مهم ترین و اصلی ترین ویژگی های موجود در پارکت های ذران به شمار می روند.

علاوه بر پارکت، این مجموعه برندهای مختلفی از قبیل کوابا و آفن را نیز شامل شده و محصولاتی همچون دیوارپوش های پی وی سی و پانل های عایق صوتی و حرارتی سقف و کف و دیوار را تولید می کند. قیمت پارکت آذران نیز مانند سایر بهترین پارکت های ایرانی بر اساس نوع و کیفیت درجه بندی میشوند.

همچنین لازم به ذکر است، قیمت محصولات این مجموعه در نمایندگی ها ارزان تر از سایر فروشگاه ها می باشد. چون در نمایندگی ها واسطه ها حذف شده و نرخ تولید کننده در اختیار مشتری قرار میگیرد. گروه آذران نیز محصولات خود را به صورت مستقیم و بدون واسطه عمده و جزئی با قیمت مناسب ارائه داده و به سراسر ایران ارسال میشوند.

علاوه بر موارد فوق، گزینه های دیگری همچون پارکت استارلند، بنه، ایزوفام، دیبا دکو، آرتا و هوگو نیز از بهترین پارکت های ایرانی می باشند. محصولات این برندها با توجه به درجه کیفیت تعیین می گردد و نوسانات نرخ ارز نیز به دلیل تاثیر روی مواد ولیه آنها می تواند منجر به تغییر قیمت شود.

فیمت انواع بهترین پارکتفیمت انواع بهترین پارکت

کیفیت و قیمت بهترین پارکت خارجی

علاوه بر برندهای ایرانی، محصولاتی متعلق به برندهای معروف خارجی نیز در بازار موجود می باشند که از نظر کیفیت می توان آنها را در گروه های مختلفی قرار داد. از بهترین پارکت های خارجی می توان به پارکت لمینت هیرو، زینت، لگو فلور، لینگا، اوک وود، باراباس، KWM، IGT، کرنو وود اشاره کرد.

در حالت کلی قیمت بهترین پارکت خارجی نسبت به نوع ایرانی بسیار گران تر می باشد که دلایل متعددی برای این تفاوت نرخ می توان ارائه داد. نوسانات نرخ ارز و همچنین مالیات های دریافتی در گمرک و غیره همگی بر گران بودن پارکت های خارجی نسبت به ایرانی اثرگذار هستند. 
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe