دیوارپوش های لوکس و انواع کاربردهای آن در فضاهای مختلف

14 فروردین ، 1401
مبلمان اداری آذران فضانما

دیوارپوش های لوکس یکی از بهترین گزینه ها برای پوشاندن جلوه ساده و گاها دارای عیب دیوارهای داخلی ساختمان های مسکونی و دفتر کار و غیره می باشد. این دیوارپوش ها از کاغذ دیواری فراتر رفته و از متریال های مختلفی از قبیل چرم، فوم، پی وی سی و چوب و سنگ و غیره تولید شده و از نظر رنگ بندی نیز تنوع بالایی دارند.

به طوریکه نصب آنها در هر قسمت از ساختمان باعث میشود فضا جلوه فوق العاده لوکس و لاکچری پیدا کند. اگر به دنبال این هستید که دیوارهای داخلی منزل یا محل کارتان را شیک کنید، در ادامه با گروه آذران فضانما همراه باشید. در این مطلب رایج ترین دیوارپوش های لوکس و کاربرد آنها را معرفی و ویژگی های آنها را بررسی خواهیم کرد.

استفاده از دیوارپوش های لوکس مناسب محیط های مختلفاستفاده از دیوارپوش های لوکس مناسب محیط های مختلف

دیوارپوش های لوکس برای پذیرایی

از مهم ترین بخش ها در تمام خانه های ایرانی، سالن پذیرایی می باشد که بهترین و لوکس ترین وسایل در آن استفاده میشود. یکی از اصول مهم در دکوراسیون داخلی، ایجاد دیوار شاخص می باشد که بیشترین جلوه را داشته و تمرکز و نگاه ها به سمت آن جذب میشود.

برای اینکه بتوانید دیوار شاخص در پذیرایی داشته باشید، دیوارپوش های لوکس از بهترین انتخاب ها خواهد بود. هر چند که می توان تمام انواع دیوارپوش ها را برای دیوار پذیرایی استفاده کرد، اما بهترین آنها عبارتند از:

دیوارپوش سه بعدی

با توجه به اینکه سبک چیدمان سالن پذیرایی و رنگ بندی به کار رفته در آن چه چیزی می باشد می توانید از دیوارپوش های سه بعدی در طرح های مختلف استفاده کنید. به عنوان مثال، برای محیط های مدرن استفاده از دیوارپوش با طرح اشکال هندسی برجسته انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود. دیوارپوش های سه بعدی دارای بدنه ای از mdf بوده و در روکش آنها پی وی سی و چرم استفاده میشود. مهم ترین ویژگی این دیوارپوش ها برجسته بودن طرح ها می باشد. با انتخاب طرح های جذاب و رنگ بندی متناسب با سایر وسایل موجود در سالن پذیرایی می توان به ترکیب بسیار عالی دست پیدا کرد.

با توجه به اینکه متریال به کار رفته برای روکش این دیوارپوش ها چه چیزی می باشد، طول عمر و ماندگاری متفاوتی دارند. به عنوان مثال، دیوارپوش های سه بعدی پی وی سی و چرم قابل شستشو بوده و در صورت تماس با مواد شوینده و ضد عفونی کننده دچار آسیب نخواهند شد. تنوع بالا در طرح و رنگ، نصب آسان، قابلیت شستشو، عایق صوت و حرارت و پنهان کردن تاسیسات و سیم کشی ها در پشت آن از مهم ترین مزایای این دیوارپوش ها به شمار می روند.

دیوارپوش سنگی

از دیگر دیوارپوش های لوکس می توان به نوع سنگی آنها اشاره کرد. همان طور که از نام این نوع پوشش مشخص است، از سنگ های طبیعی یا مصنوعی تولید شده و به همین دلیل بسیار لاکچری و منحصر به فرد هستند. سنگ های مرمر، تراورتن، گرانیت از نمونه های پرکاربردی هستند که به شیوه های مختلف بر روی دیوارها قابل اجرا می باشند. دیوارپوش های سنگی گزینه ای بسیار کاربردی برای اطراف شومینه می باشد و در دکوراسیون با سبک های کلاسیک و مدرن و روستیک کاملا سازگار هستند.

دیوارپوش لوکس برای پشت تلویزیون

تلویزیون از جمله وسایل موجود در منزل می باشد که نگاه ها در اغلب مواقع به روی آن است. به همین دلیل در طراحی داخلی و دکوراسیون به دیوار پشت تلویزیون توجه زیادی میشود و از آن به عنوان دیوار شاخص نیز استفاده خواهد شد. برای اینکه بتوانید با تزئین این دیوار فضای منزل را لوکس و شیک کنید، دیوارپوش های زیر گزینه مناسبی هستند:

دیوارپوش آجری

برای اینکه بتوانید در اتاق نشیمن حس آرامش را ایجاد کنید، دیوار آجری یکی از بهترین انتخاب ها خواهد بود. این دیوارپوش ها از آجر طبیعی تولید شده و تنوع رنگی در آنها نیز بالا می باشد. دیوارهای آجری دارای طرح های برجسته می باشد و به همین دلیل ساختاری شبیه به سه بعدی داشته و همین باعث جلوه بهتر آنها شده است. این دیوارپوش ها را می توان با رنگ های دلخواه و متناسب با سبک چیدمان رنگ آمیزی کرد و تمیز کردن آنها نیز با دستمال نمناک براحتی انجام میشود.

انواع دیوارپوش های لوکسانواع دیوارپوش های لوکس

دیوارپوش پتینه

یکی دیگر از گزینه های بسیار پرطرفدار در میان دیوارپوش های لوکس برای پشت تلویزیون، پتینه کاری می باشد. دیوارپوش های پتینه کاری با رنگ های مختلف اجرا شده و ظاهری کهنه و در حین حال با اصالت را در منزل ایجاد می کند. این دیوارپوش برای منازلی مناسب است که چیدمان کلاسیک و اصیل دارند و ترجیح می دهند دیوارها نیز شکوه و شیک بودن را به خوبی نشان دهند.

علاوه بر این دو مورد، گزینه های دیگری همچون دیوارپوش های گرانیتی و سنگی، چوبی، چرمی، سه بعدی نیز برای این بخش از منزل کاربرد داشته و همگی لوکس و زیبا هستند.

دیوارپوش لوکس برای آشپزخانه

برای انتخاب دیوارپوش آشپزخانه تنها زیبایی و شیک بودن معیار انتخاب کفپوش نیست، بلکه باید به مقاومت آنها در برابر حرارت و قابلیت شستشو نیز توجه داشت. علاوه براین، لازم است بدانید که دیوارپوش برای فضای خالی بین کابینت ها استفاده میشود. چند نمونه عالی برای اینکه دیوارهای آشپزخانه را به زیباترین شکل دیزاین کنید عبارتند از:

دیوارپوش استیل

تایل های استیل در اندازه های 30 در 30 سانتی متر در چند سال اخیر برای فضای بین کابینت ها کاربرد زیادی پیدا کرده است. با توجه به براق بودن سطح این تایل ها و همچنین تنوع رنگ بالا در کنار کابینت با سبک های مدرن و انزو و های گلس جلوه بسیار زیبایی پیدا می کنند. این دیوارپوش های لوکس قابل شستشو بوده و نم و رطوبت و ذرات روغن معلق در هوا تاثیر منفی بر جلوه آنها ایجاد نخواهد کرد.

دیوارپوش شیشه ای

شیشه های سکوریت با مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه و نوسانات دما برای فضای بین کابینت ها بدون شک یکی از بهترین و لوکس ترین گزینه هاست. دیوارپوش شیشه ای که دارای تنوع بالایی از نظر رنگ می باشد، برای فضای بین کابینت ها استفاده شده و بیشتر برای آشپزخانه های مدرن مورد استفاده قرار میگیرند. این شیشه ها ضد خش و ضد رطوبت بوده و وزن سبک آنها بار اضافه به دیوارها تحمیل نمی کند.

دیوارپوش گرانیتی

دیوارپوش گرانیتی زیرمجموعه از دیوارپوش های سنگی می باشند که برای فضای بین کابینت ها و همچنین روی کابینت می توان از آنها استفاده کرد. تنوع بسیار بالا از نظر طرح و رنگ، مقاومت زیاد در برابر ضربه و همچنین ضد خش بودن و عدم تغییر کیفیت در تماس با مواد شوینده از جمله ویژگی هایی هستند که باعث میشوند در آشپزخانه استفاده شوند. این دیوارپوش های لوکس را می توان در کنار کابینت ممبران استفاده کرد و صلابت و شکوه خاصی را در محیط ایجاد نمود.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

نحوه تمیز کاری و نگهداری انواع دیوارپوش ها

آشنایی با ویژگی های دیوارپوش های بین کابینتی

آشنایی با ویژگی های دیوارپوش و سقف کامپوتایل

دیوارپوش های لوکس برای دفتر کار

دفتر مدیریت و محیط های کاری و تجاری نیاز به وسایل لوکس و شیک دارند و بدون شک این انتخاب ها تاثیر زیادی بر برندینگ خواهد داشت. دیزاین دیوارها و نوع متریالی که برای پوشش آنها استفاده میشود باید جدی گرفته شود و ما به شما چند گزینه زیر را پیشنهاد می دهیم:

دیوارپوش چرم

چرم همیشه نماد لوکس و شیک و لاکچری بودن است و این را نه تنها در صنعت تولید پوشاک، بلکه در وسایل ساختمان نیز می توان احساس کرد. دیوارپوش های چرمی که دارای بدنه م دی اف هستند، بیشتر برای دفتر مدیریت کاربرد داشته و عایق خوبی در برابر صدا و حرارت به شمار می روند. روکش چرم بر روی بدنه ام دی اف نصب شده و در اغلب مواقع سطح آنها برجسته می باشد. به دلیل عایق بودن در برابر صوت و حرارت، از دیوارپوش های چرمی برای آمفی تئاترها و سالن جلسات نیز استفاده میشود.

دیوارپوش چوبی

متریال چوب در دکوراسیون نسبت به سایر گزینه ها بیشترین کاربرد را دارد و بر روی دیوارها نیز می توان کاربرد آنها را مشاهده کرد. استفاده از چوب مصنوعی و طبیعی بر روی تمام دیوار یا بخش های کوچکی از آن فضا را با سبک کلاسیک و حتی مدرن به خوبی تطبیق می دهد. با توجه به اینکه در اغلب مواقع از چوب های مصنوعی برای این منظور استفاده میشود، به همین دلیل در برابر نم و رطوبت دوام بالایی داشته و حشرات نیز باعث خوردگی آنها نخواهند شد.

دیوارپوش کناف

تایل های فلزی با روکش گچی که اصطلاحا کناف نامیده میشوند، از دیگر گزینه هایی هستند که می توان به عنوان دیوارپوش لوکس برای محیط های کاری و مراکز تجاری به کار برد. این تایل ها روی زیرساخت فلزی نصب شده و وزن بسیار سبکی دارند و تا حد زیادی از هدر رفت انرژی نیز جلوگیری می کنند.

دیوارپوش های لوکس برای سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی از دیگر بخش های بسیار مهم در منازل می باشد که به دیزاین و زیباسازی آن در معماری مدرن توجه ویژه ای شده است. با توجه به اینکه در سرویس بهداشتی نم و رطوبت زیادی وجود دارد، به همین دلیل تمام انواع دیوارپوش های لوکس را نمی توان برای آن انتخاب کرد. از بهترین گزینه ها برای پوشاندن دیوار دستشویی و حمام می توان به دیوارپوش های طرح دار فومی، دیوارپوش پی وی سی و سنگی و شیشه ای و کاشی و سرامیک های پرسلان اشاره کرد.

خرید دیوارپوش های لوکس با قیمت مناسب

گروه آذران از بزرگترین تولیدکنندگان دیوارپوش های پی وی سی با طرح و رنگ بندی متنوع می باشد که محصولات خود را با قیمت مناسب به سراسر ایران ارسال می کند. این محصولات همگی در برابر نم و رطوبت دوام و ماندگاری بالایی داشته و با سبک های مختلف دکوراسیون قابل استفاده می باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فروش آذران تماس بگیرید.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe