بررسی ویژگی ها و کاربردهای دیوارپوش چرمی

06 اردیبهشت ، 1400
مبلمان اداری آذران فضانما

اگر تاکنون با دیوارپوش های چرمی سروکار نداشته اید، پیشنهاد می کنیم در این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی ویژگی ها و کاربردهای دیوارپوش چرمی بپردازیم. دیوارپوش های چرمی، مدل های لوکسی از دیوارکوب ها است که باعث ایجاد فضاهای خلاقانه و لوکسی برای شما خواهد شد. شما می توانید از این نوع پوشش ها برای جذاب تر کردن محیط خود استفاده کنید.

دیوارپوش های چرمی

دیوارپوش ها، یکی از اجزای بسیار پرکاربرد در طراحی دکوراسیون هستند که می توان از آن برای تزئین اتاق ها، سالن ها و قسمت های مختلف خانه استفاده نمود. استفاده از این نوع پوشش ها سبب می شود تا فضا و محیط دکوراسیون منزل شما متفاوت تر بنظر برسد و به همین دلیل، امروزه نمونه های استفاده از آن را در خانه های مدرن، سنتی و ... با طرح های مناسب با معماری ساختمان مشاهده می کنیم.

دیوارپوش های چرمی، عموما به عنوان مدل های لوکس در این دسته از پوشش ها شناخته می شوند و خود انواع مختلفی دارند که در ادامه به معرفی آنها و ویژگی های و کاربردهایی که دارند، می پردازیم. شما می توانید بسته به سلیقه ای که دارید، از این پوشش در طرح ها و رنگ بندی های مختلف، بسته به میزان بودجه و سبک دکوراسیون منزل خود استفاده کنید.

دیوارپوش چرمیدیوارپوش چرمی

مطالب مرتبط با این مقاله را در این بخش از آذران پلاستیک دنبال نمایید

تزیین دیوار آشپزخانه با دیوارپوش pvc

تفاوت ديوارپوش پی وسی و ام دی اف چيست؟

معرفی مزایای دیوارپوش آجری در دکوراسیون خانگی

انواع دیوارپوش های چرمی

به طور کلی، دیوارپوش های چرمی در انواع پوشش های زیر دسته بندی می شوند که عبارتند از:

  • رولی: یکی از مدل های پرکاربرد در دیوارپوش های چرمی، مدل رولی است که معمولا از آن زمانی استفاده می شود که تمام فضای یک محیط پوشش داده شود. نوع رولی، همانند کاغذهای دیواری است و می تواند سطوح زیادی از دیوارهای منزل شما را پوشانده و جلوه زیباتری به آن ببخشد.

  • پنل: نوع پنلی، برخلاف رولی، برای پوشاندن بخشی های کمی از دیوار استفاده می شود.

  • تایل: همچنین مدل دیوارپوش تایل، میتواند برای لوکس تر شدن دیوارها و بخش های مختلف دکوراسیون خانه، برای سطوح کمتری استفاده شود.

نکته ای که لازم است در این قسمت به آن اشاره کنیم، آن است که بنا به تجربه، استفاده از دیوارپوش های چرمی، با توجه به اینه یک کالای لوکس نیز به شمار می روند، بهتر است تنها برای بخش های خاصی از دکوراسیون منزل استفاده شود. به عنوان مثال، شما می توانید برای دیوارهای پذیرایی، از طرح ها و رنگ بندی های این نوع پوشش ها استفاده کنید.

آشنایی با انواع دیوارپوش چرمیآشنایی با انواع دیوارپوش چرمی

ویژگی ها و کاربردهای دیوارپوش چرمی

اگر بخواهیم در مورد ویژگی ها و کاربردهای دیوارپوش چرمی مواردی را بیان کنیم، می توان گفت:

  • کیفیت بالا: یکی از مهمترین مواردی که باید برای ویژگی ها و کاربردهای دیوارپوش چرمی بیان نمود، کیفیت بالای این محصولات است که سبب شده است تا استفاده از آنها، فضای جذاب و شیکی را برای محیط به وجود آورد.

  • دیوارپوش های چرم با فضای محیط دوست هستند: یکی از ویژگی های منحصر به فرد دیوارپوش های چرمی، شناخته شدن آن به عنوان یک کالای دوستدار محیط زیست است که به همین خاطر، به جانداران آسیبی نمی رساند و باعث آلودگی شیمیایی محیط نمی شود زیرا جنس این نوع چرم ها طبیعی است.

  • دیوارپوش های چرمی گران تر هستند: معمولا به واسطه جنس چرم و کیفیت بالایی که این نوع پوشش ها دارند، قیمت بالایی بابت آن پرداخت می شود. 

  • فضاهای ابتکاری: وجود طرح و رنگ بندی های مختلف در این نوع دیوارپوش ها، سبب شده است تا از این پوشش بتوان برای فضاسازی های خلاقانه زیبایی در محیط استفاده کرد که نمونه های آن فضای جذابی را ایجاد می کند.

ویژگی ها و کاربردهای دیوارپوش چرمی

ویژگی ها و کاربردهای دیوارپوش چرمی

مزایای استفاده از دیوارپوش چرمی

در ادامه بررسی مواردی که باید برای ویژگی ها و کاربردهای دیوارپوش چرمی بیان کرد، می توان گفت:

  • امکان استفاده در محیط های مختلف: همانطور که گفتیم، جذابیت و شیک بودن این نوع دیوارپوش های طبیعی، سبب شده است تا از آن علاوه بر اینکه دیوارهای منزل پوشش داده شود، برای فضاهای کاری به خصوص شرکت های خصوصی، بنا به معماری های مختلف ساختمان از این دیوارپوش استفاده کنند.

  • عایق صدا و حرارت: یکی از ویژگی های بسیار کاربردی این نوع دیوارپوش ها، عایق بودن آن است که از نظر عایق حرارتی و عایق صدا به خوبی عمل می کند و می تواند برا کاهش سروصدا در محیط های شلوغ مانند آپارتمان ها و اماکن پر رفت و آمد، بسیار مناسب باشد.

همچنین از دیگر مزایا و ویژگی ها و کاربردهای دیوارپوش چرمی می توان گفت:

  • رنگ بندی و طرح های مختلف

  • ابعاد و اندازه های گوناگون

  • قابلیت استفاده در دکوراسیون ها با معماری های مختلف

  • نصب آسان

مزایای استفاده از دیوارپوش چرمیمزایای استفاده از دیوارپوش چرمی

بررسی ویژگی ها و کاربردهای دیوارپوش چرمی

به طور خلاصه می توان گفت:

  • استفاده در استودیوهای ضبط صدا و موسیقی: جالب است بدانید، در گذشته از دیوارکوب ها و پوشش های چرمی برای عایق صدا در استودیو های ضبط استفاده می شد. همانطور که گفتیم عایق بودن صوت باعث می شود تا استفاه از این پوشش جزو ویژگی ها و کاربردهای دیوارپوش چرمی دسته بندی شود.

  • مورد دیگری که می توان برای ویژگی ها و کاربردهای دیوارپوش چرمی بیان نمود، امکان استفاده از این پوشش برای زیباتر کردن محیط در بخش های مختلف خانه است که می تواند در قسمت پشت تلویزیون، دیوارهای پذیرایی، پشت تخت خواب و ... استفاده شود.

  • همچنین طرح ها و رنگ بندی های مختلف به این دیوارپوش امکان آن را می دهد تا در دکوراسیون ها با معماری های مختلف به کار گرفته شود.

  • کاربرد مهم دیگر پوشش های دیوارپوش چرمی، استفاده از آن برای دکوراسیون سازی به ویژه در مدل های سه بعدی دیوارپوش چرمی است که سبب می شود تا محیط مناسبی برای کارهای گرافیکی مانند استودیوهای ضبط خانگی ایجاد شود.

  • اگر قصد دارید تا بازتاب نور را در یک محیط کاهش دهید، می توانید از این دیوارپوش های چرمی استفاده کنید که می تواند به فضاسازی یکنواخت، با بازتاب کمتر نوری که دارند، کمک کند.

نصب دیوارپوش ها

قبل از اینکه اقدام به نصب دیوارپوش های چرمی نمایید، بایستی یک سری کارها برای زمینه سازی نصب دیوارپوش ها انجام شود. به عنوان مثال برای استفاده از دیوارپوش های رولی چرمی، پیشنهاد می شود تا زمینه سازی برای آن با کمک کاغذهای دیواری انجام شود که این کار را می توانید به کمک نصاب ها انجام دهید. همچنین برای استفاده و نصب دیوارپوش های پنل و تایل چرم، بهتر است از نصاب های پنل کامپوزیتی برای بسترسازی این دیوارپوش ها استفاده شود تا رول و پیچ به دیوار پلاک گردد.

پربازدیدترین مقالات مجموعه آذران را در این بخش دنبال نمایید

دیوارپوش ماربل شیت چیست؟

استفاده از سقف کاذب در مغازه های مدرن

انواع پارتیشن اداری و مزایا و معایب آن ها

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe