آشنایی با ویژگی های دیوارپوش های بین کابینتی

26 تیر ، 1400
مبلمان اداری آذران فضانما

دیوارپوش ها شاید یکی از مهم ترین تجهیزاتی باشد که با استفاده از آن می توان به خوبی یک فضا را از نظر زیبایی دچار تحول نمود. تولید دیوارپوش در تنوع گسترده باعث تغییر در قسمت های مختلف هر سازه می شود. با ویژگی های دیوارپوش های بین کابینتی و انواع آن آشنا می شویم.

دیوارپوش بین کابینتی چیست؟

بیشتر افراد به آشپزخانه نگاهی ویژه دارند و از این قسمت از فضای سازه ها یه عنوان مهم ترین قسمت یاد می کنند. به همین سبب استفاده از انواع مصالح و تجهیزات که بتواند این فضا را به یک فضای زیبا و چشمگیر تبدیل کند در دستور کار  بیشتر طراحان داخلی است. دیوارپوش ها یکی از اجزاء مهم در آشپزخانه ها است. استفاده از این محصول می تواند به فضای آشپزخانه رنگ و بویی متفاوت دهد. بیشتر تولید کنندگان این محصولات با استفاده از متریال های مختلف به این دیوارپوش ها ویژگی های خاصی مانند رنگ پذیری و یا ضد رطوبت می دهند.

این ویژگی های باعث می شود تا دیوارپوش ها قابلیت هماهنگی بیشتری با سبک دکوراسیون و طراحی این فضا داشته باشد. علاوه بر آن به دلیل وجود رطوبت استفاده از دیوارپوش ضد آب نیز از سرعت فرسودگی این محصول در آشپزخانه جلوگیری می نماید. اما علاوه بر خود دیوارپوش ها در قسمت هایی که کابینت قرار نمی گیرد از دیوارپوش های بین کابینتی برای زیبایی و هماهنگی بیشتر دیوارها با کابینت های استفاده می شود. همخوانی رنگ و طرح از مهم ترین ویژگی های دیوارپوش های بین کابینتی است.

دیوارپوش های بین کابینتیدیوارپوش های بین کابینتی

ویژگی های دیوارپوش های بین کابینتی

معمولا به دلیل وجود رطوبت و بخار و همچنین روغن سطح دیوارها در فضاهای آشپزخانه ها به سرعت دچار تیرگی و آلودگی می شوند. نصب دیوارپوش در قسمت های مختلف این فضا به غیر از محل هایی که کابینت نصب می شود باعث می شود تا این آلودگی ها جذب این دیوارپوش ها شده و از زیبایی این محصولات کاسته شود.

در فضاهای بین کابینت ها و بالای گاز و سینک از دیوارپوش های بین کابینتی استفاده می شود. این دیوارپوش ها قابلیت نظافت و رفع آلودگی را با انواع شوینده ها داشته و به خوبی با این محصولات تمیز می شوند. از دیگر ویژگی های دیوارپوش های بین کابینتی قابلیت ضد آب  بودن این محصولات است. رطوبت و بخار موجود در فضای آشپزخانه هیچ گونه تاثیر منفی بر این دیوارپوش ها نداشته و باعث فرسودگی آن ها نمی شود.

دیگر مقالات وب سایت شرکت آذران فضانما را در این بخش دنبال نمایید

تزیین دیوار آشپزخانه با دیوارپوش pvc

انواع پارتیشن اداری و مزایا و معایب آن ها

بررسی ویژگی ها و کاربردهای دیوارپوش چرمی

چگونه یک دیوارپوش بین کابینتی مناسب انتخاب کنید

در گذشته به فضایی که به پخت و پز اختصاص داشت مطبخ گفته می شد. این فضا با فضایی که امروزه آشپزخانه گفته می شود کاملا متفاوت است. استفاده از انواع مصالح با طرح و رنگ های متنوع باعث زیبایی هر چه بیشتر این فضا شده است. به همین دلیل افراد با انتخاب متریال های مختلف سعی در ایجاد هماهنگی بیشتر بین اجزاء این فضا دارند. برای همین در انتخاب دیوارپوش های بین کابینتی باید به چند نکته مهم توجه نمود.

  • توجه به رنگ کابینت ها، ایجاد تضاد رنگی باعث زیبایی بیشتر فضای آشپزخانه می شود.
  • توجه به نوع مصالح مصرفی در آشپزخانه، از مهم ترین ویژگی های دیوارپوش های بین کابینتی تنوع در متریال آن ها است. این دیوارپوش هاز از متریال هایی نظیر: سنگ، چوب، سرامیک و یا کاشی تولید می شود که به راحتی با هر نوع آشپزخانه ای قابلیت انطباق دارد.

انتخاب دیوارپوش بین کابینتی مناسبانتخاب دیوارپوش بین کابینتی مناسب

تفاوت دیوارپوش ها بین کابینتی قدیمی و مدرن

بیشتر افرادی که در چندین سال گذشته از دیوارپوش های بین کابینتی استفاده نموده اند از سبک و طرح این محصولات کاملا اطلاع دارند. هر چند هنوز هم بعضی از مالکان سازه ها از همان طرح و نوع دیوارپوش های بین کابینتی برای سازه های خود استفاده می نمایند. به این محصولات دیوارپوش های بین کابینتی 4 اینچی اطلاق می شد. به دلیل این که در قسمت روی کابینت ها تا ارتفاع 4 اینچ کل دیوارها توسط این محصولات پوشش داده می شد.

از ویژگی های دیوارپوش های بین کابینتی 4 اینچی می توان به ایجاد تمیزی و هماهنگی یکدست در فضای آشپزخانه ها اشاره نمود. این دیوارپوش ها به خوبی از دیوارها در برابر هرگونه آسیبی محافظت می کرد. اما این نوع دارای یک عیب بزرگ نیز بود. به دلیل نوع طراحی فضای آشپزخانه ها کوچک و تنگ به نظر می رسید و از آسیب های احتمالی به کل دیوارها جلوگیری نمی شد.

اما دیوارپوش های بین کابینتی مدرن از سنگ های طبیعی با کیفیت بالا و زیبا تولید می شود که زیبایی فضای آشپزخانه ها را دو چندان می نماید. علاوه بر آن تغییر در ارتفاع دیوارپوش ها باعث گمراهی دید می شود که با این ترفند می توان فضای آشپزخانه ها تا حد زیادی وسیع تر نشان داد.

تفاوت دیوارپوش بین کابینتی قدیمی و جدیدتفاوت دیوارپوش بین کابینتی قدیمی و جدید

ویژگی های دیوارپوش های بین کابینتی در متریال های مختلف

تولید دیوارپوش های بین کابینتی در متریال های مختلف باعث شده است تا دست مالکان سازه ها و طراحان داخلی باز باشد. استفاده از انواع طرح و رنگ باعث ایجاد جذابیت بیشتر در فضاهای مختلف سازه مخصوصا آشپزخانه می شود. حتی امروزه دیوارپوش ها به صورت تایل های از متریال های مختلف تولید می شود که با دارا بودن مزیت های زیاد مانند: نصب راحت، هزینه کم و تنوع گسترده ساخت و سازها را دچار تحولی وسیع نموده است. از انواع دیوارپوش های بین کابینتی که امروزه بسیار پرطرفدار هستند می توان به این تعداد اشاره نمود.

تایل های برچسبی

از مهم ترین ویژگی های دیوارپوش های بین کابینتی برچسبی می توان به نصب راحت و سریع آن بر روی کاشی و سرامیک اشاره نمود. این نوع بیشتر مناسب آشپزخانه هایی است که با سرامیک و کاشی پوشش داده شده اند و برای ایجاد تغییر در این فضا بدون صرف هزینه های زیاد می توان از این نوع استفاده نمود. این تایل ها در دو نوع چسبدار و بدون چسب در بازار موجود است.

تایل های فومی

این نوع در ابعاد مشخص قابل عرضه به مصرف کنندگان است. برندهای متنوعی از این دیوارپوش در بازار وجود دارد که با قیمت های مختلفی عرضه می شوند. از ویژگی های دیوارپوش های بین کابینتی فومی قابلیت تولید آن در ابعاد مورد نیاز توسط شرکت های تولید کننده است.

از دیگر دیوارپوش های بین کابینتی موجود در بازار می توان به این موارد نیز اشاره نمود. هر کدام از این دیوارپوش ها دارای ویژگی های خاصی بوده و با قیمت های مختلفی عرضه می شوند. دیوارپوش بین کابینتی شیشه ای، سنگی، سرامیکی، تراورتن، استیل، فلزی، چوبی و کاشی از مهم ترین دیوارپوش های بین کابینتی موجود در بازار هستند.

ویژگی های دیوارپوش های بین کابینتیویژگی های دیوارپوش های بین کابینتی

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe