آشنایی با ویژگی های دیوارپوش و سقف کامپوتایل

29 شهریور ، 1400
مبلمان اداری آذران فضانما

با پیشرفت تکنولوژی و مصالح، استفاده از دیوار ها و یا سقف های اصلی جهت بسیاری از کار ها مانند جدا کننده و یا زیبایی کمتر شده است و متریال های کاذب را ترجیح می دهند که در نتیجه آن دیوار ها و یا سقف های کاذب و سبک تر با بسیاری خصوصیات دیگر حاصل می شود. با معرفی ویژگی های دیوارپوش و سقف کامپوتایل می توانید به کاربردی بودن این سقف و یا دیوار کاذب در ساختمان ها پی ببرید.

کامپوتایل یکی از انواع متریال های مورد استفاده برای دیوارپوش و سقف کاذب می باشد که از ویژگی ها و کاربردهای فراوانی بوده که در این مقاله با ویژگی های آن آشنا خواهید شد.

سقف های کامپوتایل

برای معرفی ویژگی های دیوارپوش و سقف کامپوتایل می توان با موارد زیر شروع کرد. سقف های کامپوتایل که به عنوان تایل ها در اندازه های مختلف در سقف ها به عنوان سقف های کاذب استفاده می شوند بسیار پرطرفدار می باشند این تایل ها را در دیوار ها به عنوان دیوارپوش های pvc نیز هم استفاده می کنند.

یکی از بزرگترین خصوصیاتی که در این تایل های سقفی وجود دارد قابلیت ترکیب با دیگر متریال های کاذب می باشد. یکی از ویژگی هایی که در این تایل ها وجود دارد قابلیت جابجایی چند باره آنها می باشد که در صورت دلخواه پس از اجرای این تایل ها در صورت سالم بودن می توان دوباره آنها را باز کرده و به جای دیگری انتقال داد و این کار را در صورت سالم بودن می توان تا چندین بار تکرار کرد. 

سقف کاذب کامپوتایلسقف کاذب کامپوتایل

معرفی ویژگی های دیوارپوش و سقف کامپوتایل

دیوارپوش و سقف کامپوتایل دارای قابلیت بالایی هستند. این محصول خصوصیات و ویژگی های بیشماری دارد اما اگر بخواهیم به مهمترین خصوصیات آنها اشاره کنیم می توان گفت این محصولات در زمینه استفاده سقفی و دیواری امکان دسترسی به تاسیسات سقفی و دیواری را آسان می کنند و روش دسترسی به این گونه می باشد که بعد از نصب به راحتی می توان تایل مورد نظر را جابجا کرد و برداشت، از دیگر خصوصیات این محصول می توان به سرعت بالای اجرا آن اشاره کرد که در عین سادگی و سرعت بالا در نصب جذابیت فضا را بالا می برند.

همچنین دیوارپوش و سقف کامپوتایل دارای خاصیت عایق صوتی بوده که به نوعی می توان در دسته سقف های آکوستیکی این محصول را جای داد، از بین ویژگی های دیگر این محصول قابلیت نظافت آسان آنها به چشم می خورد که به راحتی با کمک  مایعات ضد عفونی کننده می توان آنها را تمیز کرد و این امر برای مکان هایی که باید نظافت را به طور مداوم انجام داد مناسب است با توجه به تمام ویژگی های نام برده می توان به طول عمر بالای پانل ها پی برد البته فراموش نکنید که می توان از این پانل ها برای نورپردازی مدولار استفاده کرد.

مطالب مرتبط با این مقاله را در این بخش از آذران فضانما دنبال نمایید

دیوارپوش کرونوگرین چیست؟

دیوارپوش ماربل شیت چیست؟

سقف کاذب ماربل شیت چیست؟

ساختار سقف های کامپوتایل

در معرفی ویژگی های دیوارپوش و سقف کامپوتایل به موارد بی شماری اشاره شد اما ساختار این تایل ها را نباید فراموش کرد چرا که یکی از دلایل استفاده از سقف های کاذب و استفاده از متریال های کاذب جلوگیری از تخریب در زمان زلزله می باشد.

متریال کامپوتایل هم یکی از متریال هایی است که در برابر زلزله مقاوم بوده و برای مناطق زلزله خیز استفاده می شود زیرا وزن هر یک از تایل ها 3.5 کیلوگرم بوده و از موادی چون کامپوزیت smc و الیاف رزین با ضخامت 3 میلی متر ساخته شده است.

یکی از مزایایی که روی این تایل ها قرار داده اند استفاده از رنگ های پودری الکترواستاتیک است. بزرگترین مزیت این رنگ ها مقاومت در برابر خوردگی، مایعات و رطوبت است که دوام این تایل ها را بالا می برد.

دیوارپوش و سقف کاذب کامپوتایلدیوارپوش و سقف کاذب کامپوتایل

محل نصب دیوار و سقف کامپوتایل 

این تایل ها دارای سایز ها، اندازه ها و شکل های مختلف بوده به همین دلیل در مکان های مختلفی قابل استفاده هستند. می توان به برخی از این مکان ها اشاره کرد که شامل موارد زیر می باشد:

  • دفتر های اداری

  • محل های مسکونی

  • ایستگاه های مترو

  • فرودگاه

  • مراکز درمانی

  • هتل ها

  • سالن اجتماعات

  • واحد های تجاری

مزایا و معرفی ویژگی های دیوارپوش و سقف کامپوتایل

یکی از مواردی که در مورد این تایل ها وجود دارد سقف های کاذبی هستند که به تازگی وارد بازار شده اند و راهی برای پیشرفت خودشان باز کرده اند و در بین معماران و افراد سازنده بسیار محبوب شده اند به همین دلیل دارای مزایای بیشماری می باشند. از مزایای دیگر این تایل ها تنوع در اشکال آنها می باشد که به صورت های آجر نما، دایره ای، موج و یا حصیری می توان آنها را دید همین امر باعث شده است تا بتوان در مکان های مختلف از آنها استفاده کرد از دیگر مزایای این تایل ها ترکیب آنها با دیگر مصالح کاذب می باشد.

خوب است بدانید که این مصالح ضد باکتری و میکروب هستند و در برابر مایعات مقاومت بالایی دارند همینطور به راحتی می توان آنها را تمیز کرد. البته نباید مقاومت پنل ها در برابر آتش سوزی را فراموش کرد که می توان در دسته بندی پنل های ضد حریق قرار داد و در آخر می توان به سرعت بالای نصب در آنها اشاره کرد.

مزایا و ویژگی های دیوارپوش و سقف کامپوتایلمزایا و ویژگی های دیوارپوش و سقف کامپوتایل

دیتیل فنی کامپوتایل ها

بعد از معرفی ویژگی های دیوارپوش و سقف کامپوتایل می توان به دیتیل فنی کامپوتایل ها اشاره کرد که به طور کلی به دسته های زیر تقسیم می شوند:

  • متریال:

کامپوزیت SMC و الیاف رزین با ضخامت 3 mm

  • رنگ:

این دیوارپوش یا سقف کامپوتایل از رنگی با نام رنگ پودری الکترواستاتیک ( Powder Coating ) ساخته شده که دارای ضخامت 60 µm تا 80 µm می باشد و کاملا با رال استاندارد اروپا مطابقت دارد.

  • ابعاد کامپوتایل:

600×600 mm, 600×300 mm, 300×300 mm

  • طرح:

طرح آجر نما، طرح موج، طرح حصیری، طرح دایره و بیش از 7 مدل متنوع دیگر

  • وزن کامپوتایل:

وزن در هر متر مربع به طور متوسط 3/50 kg

پربازدیدترین مقالات آذران را در این بخش دنبال نمایید

مزایای استفاده از تایل اکوستیک

تفاوت ديوارپوش پی وسی و ام دی اف چيست؟

چگونگی ساخت سقف کاذب پی وی سی طرح چوب

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe