دیوارپوش دکوراتیو چیست

11 اسفند ، 1400
مبلمان اداری آذران فضانما

دیوارپوش دکوراتیو از کاربردی ترین عناصر در زیباسازی فضای داخلی و خارجی ساختمان ها می باشد که از نظر جنس و متریال به کار رفته در آنها و همچنین طرح و رنگ دارای تنوع بالایی هستند. با توجه به اینکه این سطوح تزئینی بر روی سطح دیوار داخلی یا خارجی ساختمان نصب میشوند، به همین دلیل نباید وزن زیادی داشته باشند تا بار تحمیلی به بنا کاهش یابد. گروه آذران در ادامه نگاهی جامعی به این تایل های تزئیناتی داشته و به سوالاتی از قبیل دیوارپوش دکوراتیو چیست و چه کاربردی دارد و انواع مختلف آن کدامند پاسخ خواهد داد.

آشنایی با دیوارپوش دکوراتیوآشنایی با دیوارپوش دکوراتیو

معرفی دیوارپوش دکوراتیو

دیوارهای داخلی و خارجی نه تنها در افزایش استحکام و ماندگاری بنا نقش مهمی ایفا می کنند، بلکه بر جلوه ظاهری و زیبایی ساختمان نیز تاثیر فوق العاده ای دارند. به همین دلیل از گذشته تا امروز برای نمای داخلی و خارجی متریال های مختلفی استفاده شده و هدف همگی زیباتر شدن بنا می باشد.

دیوارپوش دکوراتیو به سطوح از پیش ساخته و تایل های جدا از هم گفته میشود که روی سطح دیوار اصلی نصب میشوند. این تایل و پوشش ها باعث زیباتر شدن فضای داخلی ساختمان شده و در عایق سازی دیوار نیز می توانند موثر عمل کنند.

با استفاده از دیوارپوش می توان بسیاری از دیوار و ستون هایی که نقش مزاحم را در فضای داخل ساختمان ایفا می کنند را به بهترین شکل تزئین و دیزاین کرد. علاوه براین، از دیوارپوش دکوراتیو می توان برای تعیین دیوار شاخص یا اکسنت وال استفاده نمود. به دلیل تنوع بسیار زیادی که در این گروه از دیوارپوش ها وجود دارد، می توان متناسب با هر سبک از دکوراسیون گزینه های مناسب با رنگ بندی های متنوع را انتخاب کرد.

دیوارپوش دکوراتیو چیستدیوارپوش دکوراتیو چیست

انواع دیوارپوش دکوراتیو

از مهم ترین اصول در دکوراسیون داخلی می توان به تناسب و سازگاری تمام عناصر موجود در محیط با یکدیگر اشاره نمود. به همین دلیل در هر سبک چیدمان لازم است از متریال ها و رنگ بندی های خاصی استفاده نمود و این مساله در روند تولید دیوارپوش های دکوراتیو تاثیر زیادی داشته است. به طوریکه در حال حاضر انواع بسیار زیادی از این تایل های تزئینی دیوار تولید میشوند که برخی از آنها عبارتند از:

دیوارپوش بتنی دکوراتیو

از نمونه های بسیار کاربردی برای پوشاندن سطح دیوار داخلی ساختمان ها می توان به دیوارپوش های بتنی اشاره کرد. متریال اصلی به کار رفته در این دیوارهای تزئینی سیمان، ماسه و شن و آب می باشد که با روان کننده ها مخلوط شده اند. بتن اکسپوز در دکوراسیون داخلی مدرن و مینیمال و همچنین صنعتی کاربرد زیادی دارد و می توان محیطی بسیار حرفه ای را با آن طراحی کرد.

مزایای دیوارپوش بتنی

مهم ترین مزایا و دلایل کاربرد زیاد این گروه از دیوارپوش ها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • طول عمر و ماندگاری بالا سطوح بتنی
  • عایق در برابر دما و صوت
  • قابلیت نصب در محیط های تجاری و اداری و خانگی
  • مقاومت در برابر نم و رطوبت
  • استحکام بالای سطوح بتنی در برابر تماس با فشار و ضربه و اشیای نوک تیز
  • اجرای سریع و نصب فوری

دیگر مطالب مرتبط با این مقاله را در این بخش دنبال نمایید

کاربردهای پنل مشبک دکوراتیو

دیوارپوش ماربل شیت چیست؟

چگونگی نصب دیوار پوش پی وی سی

معایب دیوارپوش بتن اکسپوز

علیرغم مزایای متعددی که این دیوارپوش ها به همراه دارند، نیاز به تخصص در نصب و همچنین وزن سنگین آنها را می توان به عنوان نقطه ضعف آنها در نظر گرفت.

دیوارپوش چوبی

چوب از پرکاربردترین متریال ها در صنعت دکوراسیون داخلی به شمار می رود و استفاده از آن تنها به ساخت مبلمان و میز و کمد محدود نمی شود. از نمونه موارد کاربرد چوب می توان به تزئین دیوار اشاره نمود. دیوارپوش چوبی که در اغلب مواقع از چوب های مصنوعی و ام دی اف و نئوپان تولید میشوند، برای تزئین دیوار پشت تخت خواب، پشت تلویزیون و همچنین اسکنت وال کاربرد دارد. نمونه های ارزان قیمت دیوارپوش دکوراتیو چوبی با چوب پنبه تولید میشود که بیشتر برای اتاق کار مورد استفاده قرار میگیرد و دوام و ماندگاری بالایی ندارند.

مزایای دیوارپوش چوبی

سازگاری با سبک های مختلف مدرن و کلاسیک

  • دوام و ماندگاری بالا
  • تنوع در طرح و رنگ
  • قابلیت اجرا طرح های مختلف مسطح و منحنی با توجه به شرایط محیط

معایب دیوارپوش چوبی

  • نصب تایل های چوبی نیاز به مهارت بالایی دارد.
  • عمودی یا افقی قرار گرفتن تایل های چوبی اگر درست انجام نشود تاثیر منفی بر فضا دارد.
  • تماس مستقیم با نم و رطوبت به مرور منجر به تخریب سطح چوب میشود.

دیوارپوش سنگی

از دیگر زیرمجموعه های دیوارپوش های دکوراتیو می توان به نوع سنگی آنها اشاره کرد که جلوه فوق العاده زیبایی دارند. در سبک دکوراسیون روستیک سنگ کاربرد زیادی دارد و می توان از سنگ های طبیعی و مصنوعی برای تزئین دیوار استفاده نمود. البته لازم به ذکر است، سنگ های طبیعی وزن زیادی داشته و به همین دلیل بیشتر از نوع مصنوعی آنها برای دیزاین دیوار داخلی ساختمان استفاده میشود.

دیوارپوش های سنگی گزینه های بسیار کاربردی برای تزئین اطراف شومینه و همچنین دیوار پشت تلویزیون به شمار می رود. علاوه براین، این دیوارپوش ها برای دیوار کافی شاپ و رستوران و فضای داخلی ویلا کاربرد گسترده ای دارد.

دیوارپوش چرمی

در محیط های اداری و کاری و همچنین آمفی تئاتر و حتی منازل از چرم می توان برای تزئین دیوار استفاده کرد. استفاده از این متریال برای پوشاندن سطح دیوار نه تنها منجر به زیباتر شدن محیط میشود، بلکه تا حد زیادی به عنوان عایق صوتی و حرارتی کاربرد دارد.

البته لازم به ذکر است، نسبت به نوع بتنی و چوبی و سنگی، دیوارپوش چرمی در برابر تماس با اشیای نوک تیز مقاومت کمتری دارند. به همین دلیل بهتر است در زمان خرید به کیفیت چرم و میزان ضخامت آنها توجه شود.

دیوارپوش چرمی و مزایای آندیوارپوش چرمی و مزایای آن

دیوارپوش دکوراتیو پی وی سی

اگر به دنبال گزینه ارزان با طرح های متنوع برای پوشاندن سطح دیوار داخلی منزلتان هستید، دیوارپوش های پی وی سی می توانند گزینه مناسبی به شمار روند. با توجه به اینکه ورق های پی وی سی مقاومت بسیار بالایی در برابر تماس با نم و رطوبت دارند، به همین دلیل از آنها برای تزئین دیوار بین کابینت ها در آشپزخانه نیز استفاده میشود.

دیوارپوش فایبرگلاس دکوراتیو

استفاده از فایبرگلاس برای پوشاندن سطح دیوار به دلیل وجود مواد غیرسمی در بافت آنها و همچنین مقاومت بالا و قابلیت رنگ آمیزی آنها در منازل و همچنین محیط های اداری و اتاق مدیریت رواج زیادی پیدا کرده است. ورق های فایبرگلاس از موادی همچون کربنات، دولومیت و سیلیس و کوارتز تشکیل شده و کاملا نسوز و عایق هستند. لذا می توان از دیوارپوش های فایبرگلاس در آشپزخانه و همچنین سرویس بهداشتی و حمام نیز استفاده کرد.

دیوارپوش دکوراتیو سه بعدی

برای ایجاد فضایی منحصر به فرد و کاملا مدرن می توان از طرح های سه بعدی روی دیوارها استفاده کرد. تری دی پنل ها از نظر طرح و رنگ دارای تنوع بالایی بوده و در محیط های مسکونی و اداری و تجاری و هتل ها و غیره مورد استفاده قرار میگیرند.

علاوه بر زیبایی، دوام و ماندگاری بالا و همچنین عایق بودن در برابر صدا و حرارت نیز از ویژگی های منحصر به فرد این گروه از دیوارپوش ها به شمار می روند. لازم به ذکر است، این نوع دیوارپوش با متریال های مختلفی قابل اجرا بوده و پی وی سی بیشترین کاربرد را برای آنها دارد. به همین دلیل می توان متناسب با سبک چیدمان داخلی رنگ بندی و طرح مناسب را برای آنها انتخاب کرد.

دیوارپوش کامپوزیت

یکی از بهترین نمونه در میان انواع دیوارپوش دکوراتیو به جرئت نوع کامپوزیت می باشد که از ترکیب چند ماده و متریال مختلف بدست می آیند. این نوع دیوارپوش از نظر طرح دارای تنوع بالایی بوده و از نمونه های پرکاربرد آنها می توان به طرح آجر و سنگ و سه بعدی و شکل های انتزاعی و هندسی اشاره داشت. علاوه بر تنوع در طرح و رنگ، وزن سبک پانل های کامپوزیت از دیگر دلایل کاربرد گسترده آنها به شمار می رود.

نکات مهم در انتخاب دیوارپوش دکوراتیو چیست؟

همان طور که در طول متن اشاره شد، تنوع در دیوارپوش های تزئینی از نظر طرح و رنگ و جنس بسیار زیاد است. به همین دلیل ممکن است در انتخاب آنها با تردید و سوال مواجه شوید. برای رهایی از این سردرگمی لازم است چند نکته مهم را در زمان خرید دیوارپوش دکوراتیو مد نظر داشته باشید که عبارتند از:

  • وزن پانل های تزئینی باید با ضخامت دیوار اصلی تناسب داشته باشد و منجر به کاهش مقاومت بنا نشود.
  • طرح هایی که برای دیوارپوش ها انتخاب می کنید، بهتر است با فضای داخلی ساختمان تناسب داشته باشد. به عنوان مثال، اگر دیوارهای ارتفاع کمی دارند، طرح های عمودی را انتخاب کنید.
  • برای فضاهای کوچک و کم نور دیوارپوش های روشن را انتخاب کنید تا فضا بزرگتر و بهتر دیده شود.
  • با توجه به محل نصب پانل ها باید میزان مقاومت مورد نیاز در برابر نم و رطوبت بررسی شود. به عنوان مثال، برای سرویس بهداشتی و آشپزخانه دیوارپوش چوبی گزینه مناسبی نمی باشند.
  • اگر عایق بودن محیط در برابر صوت و حرارت برایتان اهمیت است، به ضریب نفوذ دیوارپوش ها باید در زمان خرید توجه داشته باشید.

قیمت دیوارپوش دکوراتیو

هر اندازه تنوع در یک محصول از نظر طرح و رنگ و متریال و جنس بیشتر باشد، به همان نسبت قیمت های ارائه شده برای آنها با هم فرق دارند. قیمت دیوارپوش دکوراتیو در مرحله اول به جنس آنها بستگی دارد. علاوه براین، برند تولید کننده و وارداتی یا داخلی بودن آنها و همچنین ابعاد و اندازه و کیفیت نیز می توانند بر نرخ نهایی این محصولات تاثیر زیادی ایجاد کنند.

خرید دیوارپوش دکوراتیو از آذران

گروه دکوراسیون داخلی آذران از جمله مراکز معتبر در زمینه ارائه و فروش انواع دیوارپوش دکوراتیو می باشد. محصولات این مجموعه از نظر طرح و رنگ و جنس دارای تنوع بالایی بوده و همگی با بهترین کیفیت ارائه می گردند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با این محصولات می توانید با کارشناسان فروش گروه آذران تماس بگیرید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe