دیوارپوش ماربل شیت چیست؟

20 آبان ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

معرفی دیوارپوش ماربل شیت و ویژگی های آن 

در رابطه با معرفی دیوارپوش ماربل شیت لازم است بدانید یکی از متریال پرکاربرد امروزی است که از آن به عنوان سنگ مصنوعی استفاده می‌شود.‌ چون در تولید این پوشش درصد معینی پودر سنگ به کار رفته است. از آنجایی که برای تشکیل سنگ طبیعی در طبیعت به سال ها زمان نیاز خواهد بود و استخراج آن به محیط زیست آسیب‌های زیادی وارد می کند، بنابراین سنگ های مصنوعی جایگزین بسیار خوبی برای سنگ های طبیعی به شمار می آیند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مقاله به معرفی دیوارپوش ماربل شیت و ویژگی های آن می پردازیم.

ماربل شیت یا دیوارپوش ماربل شیت

در زبان لاتین ماربل به معنی سنگ مرمر می باشد و ماربل شیت در واقع ورق های پی وی سی طرح سنگی هستند که با نام سنگ مصنوعی نیز معروف می باشند. ماربل شیت از متریال های پرطرفدار در دکوراسیون داخلی به شمار می آید. ماربل شیت بیشتر با طرح های سنگی معروف است. این ورق های پی وی سی دارای طرح ها و رنگ های متنوعی می باشند. علت محبوبیت این متریال بدون درز بودن و یک تکه بودن آن است. بنابراین استفاده از ماربل شیت برای دیوار ها موجب زیبایی بیشتر آن نسبت به دیگر متریال های دیوار پوش می باشد. انواع مختلف ان در طرح چوب ساده با رنگ های متنوع تر با طرح های کاغذی دیواری تولید می شود. نوع جدید این ورق ها دارای قابلیت عبور نور هستند.
در معرفی دیوارپوش ماربل شیت باید گفت که برای تولید دیوار پوش ماربل شیت ۰۳ درصد از پودر سنگ و ۶۰ درصد از pvc با یکدیگر ترکیب می شود. این دیوار پوش دارای ضخامتی حدود ۴ میلیمتر می‌باشد و تولید آن در ابعاد مختلفی مانند ۱.۲۲ در ۲.۸۰ صورت می گیرد. در این دیوار پوش ها از انواع روکش های متنوع استفاده می شود. برای مثال طرح چوب، طرح ساده، طرح سنگ و دیگر طرح ها در این دیوارپوش موجب می شود تا افراد بتوانند متناسب با نیاز خود از میان آنها یکی را انتخاب کنند.
در ادامه موضوع معرفی دیوارپوش ماربل شیت خوب است بدانید که به علت شباهت بسیار زیادی که به سنگ مرمر دارد، به‌عنوان سنگ مصنوعی نیز شناخته می شود. اگرچه این متریال روح و خاصیت وجودی مرمر طبیعی را ندارد، اما به خوبی می تواند انعکاس دهنده زیبایی‌های این سنگ گران قیمت باشد. به طوری که مهمترین مزیت آن قیمت ارزان در مقایسه با سنگ طبیعی می باشد.

آموزش نصب دیوارپوش ماربل شیتآموزش نصب دیوارپوش ماربل شیت 

معرفی دیوارپوش ماربل شیت و خصوصیات آن

این متریال در رنگ های مختلفی مانند خاکستری، بژ، سفید، صورتی و یا سبز تولید می‌شود. ولی از نظر خصوصیات بصری مانند سنگ طبیعی بوده که با خطوط و رنگ های زیبا و صاف همچنین سطح نرم، زینت ‌بخش دیوارها خواهند بود. به طوری که مرمر به علت ظاهر طبیعی آن به هر فضایی زیبایی خاصی خواهد بخشید.
یکی از موارد مهم در معرفی دیوارپوش ماربل شیت این است که به علت ظرافت ظاهری علاوه بر دکوراسیون فضای خانه می تواند در فضای اداری نیز استفاده شود. این متریال در مقایسه با دیگر دیوارپوش ها دارای قیمت مقرون به صرفه ای است و برای محصول نهایی به عنوان روکشی دیوارها بسیار به کار برده می شود. دیگر خصوصیات معرفی دیوارپوش ماربل شیت شامل موارد زیر می باشد:

  • از لحاظ هزینه، مقرون به صرفه و اقتصادی است
  • در برابر رطوبت و آب مقاوم است
  • در برابر حرارت و آتش مقاومت خوبی دارد (تا ۸۰ درجه سانتی گراد)
  • در برابر مواد شوینده مقاوم است
  • در برابر خراش و ساییدگی مقاوم می باشد
  • دارای وزن سبکی است
  • نصب آسان و راحتی دارد
  • از نظر بهداشتی کاملا آنتی باکتریال است.

کاربرد پوشش ماربل شیت

این دیوارپوش برای کاربردهای متنوعی استفاده می شود که از جمله آن می ‌توان به مکان‌های تجاری، مسکونی، اداری و... اشاره کرد. همچنین امکان استفاده از آن برای بیمارستان ها، هتل ها، تالارها و دیگر مکان ها نیز وجود دارد. از این پوشش برای سقف نیز می توان استفاده کرد، زیرا موجب می شود که فضا دارای زیبایی بسیار زیادی شود. امکان اجرای ماربل شیت در فضاهای مختلفی مانند پارکینگ، پلکان، لابی، راهرو و فضاهای داخلی منزل وجود دارد. همچنین می توان از آن به عنوان قرنیز، قاب، گلویی، فیتیله، نبشی، اسکوتی و تسمه نیز استفاده کرد.

قیمت دیوارپوش ماربل شیتقیمت دیوارپوش ماربل شیت 

فواید پوشش ماربل شیت

پس از معرفی دیوارپوش ماربل شیت، بهتر است با مزایای آن آشنا شویم. ماربل شیت دارای مزایای بسیار زیادی است که از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای پوشش یکپارچه آن است، به طوری که سبب می شود پوششی بدون درز و نقص ایجاد شود
  • دارای وزن سبکی است پس نصب آن در مقایسه با نوع طبیعی ان سریع تر صورت می گیرد
  • مقاومت زیادی در برابر حرارت و آتش دارد‌ و در اصطلاح با نام نسوز معروف است
  • قطر کم ان موجب انتقال نور می شود
  • دارای قیمت ارزان تری نسبت به نوع طبیعی آن است‌
  • استهلاک کمتری نسبت به نوع طبیعی خود دارد
  • چون این پوشش ضد آب است، پس می‌توان از آن به راحتی در حمام ‌ها و دستشویی‌ ها و استخرها و دیگر مکان‌ ها استفاده کرد
  • به راحتی با مواد شوینده و آب قابل شستشو می باشد.

معایب متریال ماربل شیت

  • در زمستان سرد می ‌شود
  • نما و ظاهر گرمی ندارد (بیشتر ظاهری لوکس به فضا خواهد بخشید و مانند چوب نیست که احساس طبیعی و گرم ایجاد نماید.)
  • ممکن است احساس واقعی بودن نسبت به یک سنگ طبیعی را نداشته باشد

نصب و اجرای دیوارپوش ماربل شیت

مراحل اجرا و نصب دیوارپوش ماربل شیت شامل پنج مرحله است که عبارتند از:

  1. ابتدا باید دیوار را اندازه گرفت
  2. دیوار را باید تمیز کرد
  3. ورقه‌ ها را باید برش داد
  4. چسب را به اندازه مورد نیاز بر روی دیوارها اعمال کرد
  5. در مرحله پایانی، باید ورقه‌ها را با دقت بر روی دیوار قرار داد

دیوارپوش بدون درز ماربل شیتدیوارپوش بدون درز ماربل شیت

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe