معرفی مزایای دیوارپوش آجری در دکوراسیون خانگی

15 مهر ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

دیوارپوش آجری و مزایای آن

مزایای دیوارپوش آجری سبب گردیده تا بهره گیری از آن به عنوان گزینه پیشنهادی مطلوبی در طراحی نمای داخلی و دکوراسیون خانگی یاد شود. دیوارپوش های آجری که گونه ای از دیوارپوش ها می باشد، ضمن برخورداری از مقاومت و استحکام بالا نسبت به رنگ و کاغذ دیواری، نصب آسان و جذابیت ظاهری بیشتری نیز دارد.

معرفی دیوارپوش و مزایای دیوارپوش آجری

دیوارپوش از جمله ابداعات نوآورانه برای دکوراتیو کردن مکان های مختلف و معماری داخلی است و در جهت شیک و مدرن سازی استفاده شده که ضمن زیبا سازی، فضایی نوستالژیک را برای شما ایجاد می کند. در حوزه معماری و عمران نیز بکارگیری دیوارپوش به منظور عایق سازی کاربرد دارد ولی به صورت عمده دیوارپوش ها بیشتر برای زیبایی و جلوه دهی به ساختمان ها استفاده می شود.
انتخاب دیوارپوش ها در دکوراسیون داخلی فضاهای مسکونی، اداری و تجاری و با رعایت اصول در کاربرد و رنگ بندی، موجب می شود تا به فضای سرد و بی روح این مکان ها، روح تازه ای دمیده شود. این دیوارپوش ها بر حسب جنس و کاربرد در طرح های مختلفی همچون ام دی اف، pvc، چرمی، چوبی، سه بعدی، سنگی، آلومینیومی و شیشه ای ساخته می شود. شما برای خرید انواع دیوارپوش می توانید با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

دیوارپوش آجری در دکوراسیون داخلی دیوارپوش آجری در دکوراسیون داخلی

ویژگی های پنل های آجری

مزایای دیوارپوش آجری از علل بکارگیری این مدل دیوارپوش در فضا های سنتی، کلاسیک، مدرن و عمومی همچون رستوران ها و کافی شاپ ها علاوه بر نمای داخلی منازل و ادارات می باشد. این مدل دیوارپوش غالبا برای پوشش بخش های مختلفی از منازل نظیر دیوارهای آشپزخانه، سالن پذیرایی، اتاق خواب، اتاق نشیمن و دیوار پشت شومینه استفاده می شود. آجر دکوراتیو ظاهر متفاوتی در مقایسه با آجر مورد استفاده در سفت کاری ساختمان داشته و از رنگبندی متنوعی برخوردار بوده که در ایجاد طرح های جذاب و خیره کننده تاثیر مثبتی داشته و زیبایی شگفت انگیزی را سبب می شود. نکته ای که باید به آن توجه نمود وزن زیاد این نوع دیوارپوش در مقایسه با دیگر دیوارپوش ها است که موجب می شود تا نصب آن با دقت بالایی انجام شود.

معرفی مزایای دیوارپوش آجری

از جمله مزایای دیوارپوش آجری می توان به موارد زیر پرداخت:

  • دوام و طول عمر آن بسیار بالاست و هزینه هایی که صرف نگهداری و تعمیر آن می شود ناچیز است.
  • در برابر حرارت مقاومت بالایی داشته و در پیشگیری از حریق تاثیر بسزایی دارد.
  • این دیوارپوش فاقد مواد شیمیایی بوده و برای سلامت ساکنین ضرری ندارد.
  • مقاوم در برابر آتش و حرارت مستقیم
  • مقاوم در برابر آب و از نصب آسانی برخوردار است.
  • تنوع بسیار بالای آجرها از نظر رنگ، طرح، ابعاد و نحوه اعمال
  • همگونی و همخوانی با سبک‌ های مختلف دکوراسیون داخلی، از مدرن و مینیمال گرفته تا سبک‌ های لوکس و تجملاتی
  • فضایی گرم و صمیمی را ایجاد نموده و نوعی عایق صوتی برای خانه است.

انواع دیوارپوش آجری

از جمله دیگر مزایای دیوارپوش آجری، تنوع بالای آن ها می باشد که عبارتند از:

  • دیوارپوش های آجری طبیعی
  • دیوارپوش های آجری پشت چسب دار
  • دیوارپوش های آجری فایبر کامپوزیت

هر سه پنل آجری دارای ویژگی های کاربردی مشترکی همچون: قابلیت استفاده در داخل و خارج ساختمان؛ نصب سریع و کم هزینه، برخورداری از طرح سه بعدی و برجسته، تنوع بالا در طرح و رنگ می باشد. همچنین این پنل ها علاوه بر نقاط قوت، هر کدام دارای معایبی نیز می باشد.
از ضعف های پنل آجری کامپوزیتی نسبت به آجر طبیعی ضربه پذیر بوده و در صورت وارد شدن ضربه ای محکم به آن، دچار ترک و گاهی شکستگی می شود. ولی از مزایای دیوارپوش آجری نوع کامپوزیتی، مقاومت بالا در برابر آب و رطوبت بوده که ضمن رنگ پذیر بودن سبب می شود تا بتوانید در صورت تمایل، به سهولت به تغییر رنگ آن بپردازید.
همچنین در کنار مزایای دیوارپوش آجری، معایبی نیز مطرح می باشد که غیرقابل شستشو بودن و آسیب پذیری نوع داخلی آن در برابر آب و رطوبت می باشد که برای رفع آن می توانید پس از نصب پنل، درخواست کنید تا یک لایه رزین روی آن پوشش داده تا مقاومت و استحکام این پنل افزایش یابد.

دکوراسیونی زیبا با دیوارپوش آجری دکوراسیونی زیبا با دیوارپوش آجری

معایب دیوارپوش آجری

جذب رطوبت و نگهداری آن، این دیوارپوش ها را برای استفاده در آشپزخانه، سرویس‌های بهداشتی و برخی شهرهای شرجی نامناسب می نماید. پوسیده شدن، ساییده شدن و پودر شدن آجر پس از مدتی سبب کاهش عمر دیوارپوش های با آجر طبیعی می گردد.
یکی دیگر از عیوب این دیوارپوش های طبیعی و پرطرفدار، امکان ترک خوردگی در آن ها است که عموما برای پیشگیری از این مورد، به درزگیری و بندکشی دیوارپوش های آجری می پردازند. سطوح دیوارپوش های آجری پر از شکاف های ریز و خلل بوده که به تدریج این فرورفتگی ها پر از گرد و غبار و دیگر آلودگی های گردیده که سبب کاهش نمای این دیوارپوش ها می شود. علاوه بر این موارد، تمیز نمودن آن ها کاری پر زحمت و دشوار است، به ویژه زمانی که از این مدل پنل برای پوشش دیوار های آشپزخانه ها استفاده می شود.
بنابراین افراد سعی می کنند تا با رنگ آمیزی این دیوارپوش های آجری، به آن ها نمای تازه ای بدهند. همچنین در صورتی که تمایل ندارید رنگ طبیعی دیوار پوش ها خراب شود، ضمن پیشگیری از آلوده شدن این مدل دیوارپوش ها می توانید با استفاده از روغن جلا سطح خارجی دیوارپوش ها را پوشش داده و بدون اینکه تغییری در رنگ دیوارپوش ایجاد شود، این کار را انجام دهید. علاوه بر این به شما توصیه می شود که هر چند وقت برای حفظ جذابیت و نمای این دیوارپوش های آجری به وسیله برس های فرش شویی و مقداری آب، آن ها را تمیز نمایید.

خرید دیوار پوش آجری

سفارش و خرید آسان این پنل ها نیز از دیگر مزایای دیوارپوش آجری می باشد. برای این منظور می توانید به وب سایت ما مراجعه نموده و پس از آشنایی با مشخصات و قیمت این محصول، اقدام به خرید نمایید.

دیوارپوش آجری و انواع آن دیوارپوش آجری و انواع آن

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe