آشنایی با تایل و انواع تایل پی وی سی

29 مرداد ، 1402
مبلمان اداری آذران فضانما

تایل دیواری و سقفی از کاربردی ترین تجهیزت مورد استفاده در دکوراسیون داخلی می باشد که برای زیباتر شدن محیط و کاهش هزینه های بازسازی استفاده میشوند. تایل ها دارای انواع مختلفی از نظر شکل و ساختار و جنس بوده و بر همین اساس نیز در محیط های مختلفی مورد استفاده قرار میگیرند.

به عنوان مثال، از رایج ترین آنها می توان به تایل پی وی سی 60*60 سقفی و دیواری اشاره کرد که همزمان به عنوان عایق صوت و حرارت نیز عمل می کنند. در ادامه نگاه کاملی به تایل و انواع تایل پی وی سی pvc خواهیم داشت و موارد کاربرد آنها را بررسی می کنیم. با ما در آذران فضا نما همراه باشید.

تایل چیست؟

تایل به پوشش های پیش ساخته گفته میشود که در ابعاد کوچکی از قبیل 60*60 تولید و روی سقف و دیوار و بین کابینت نصب میشوند. از مهم ترین ویژگی های این تایل ها می توان به نصب آسان، قیمت مناسب و همچنین عایق بودن در برابر صورت و حرارت و آتش سوزی اشاره نمود. به همین دلیل نه تنها به عنوان سقف کاذب مورد استفاده قرار میگیرند، بلکه پوشش ایده آلی برای دیوارها بوده و تنوع رنگ و طرح آنها نیز بسیار زیاد است.

تایل پی وی سی چیستتایل پی وی سی چیست

انواع تایل

تایل ها را می توان بر اساس فاکتورهای مختلفی دسته بندی کرد. به عنوان مثال، بر اساس محل نصب و نوع کاربرد می توان آنها را در سه گروه تایل سقفی، تایل دیواری و تایل بین کابینتی گروه بندی کرد که هر یک از نظر جنس و طرح دارای زیرمجموعه های زیادی هستند. در ادامه هر یک را به همراه زیرمجموعه های آنها بررسی می کنیم.

تایل سقفی چیست؟

عبور تاسیسات و لوله و کابل و غیره از سقف همیشه یکی از مشکلات اصلی در ساختمان سازی می باشد و تاثیر منفی بر زیبایی فضای داخل ساختمان دارد. به همین دلیل سقف کاذب رواج زیادی پیدا نموده و به شیوه های مختلف تلاش میشود تا نقص های روی سقف اصلی پنهان شده و در عین حال به تاسیسات دسترسی وجود داشته باشد.

استفاده از تایل سقفی از جمله انواع سقف کاذب می باشد که در جنس های مختلف پی وی سی، گچی و کناف و غیره ارائه میشود. این تایل ها بر روی زیرساخت فلزی قرار گرفته و در صورت نیاز براحتی قابل جا به جایی و تعویض هستند.

از جمله انواع تایل سقفی می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

تایل آکوستیک

کامپوتایل

تایل معرق پی وی سی

کفپوش پی وی سی چیست ؟

تایل سقفی پی وی سی

تایل پی وی سی سقفی که در ابعاد 60*60 ارائه میشوند، از نمونه های پرکاربردی می باشند که به خوبی از اتلاف انرژی جلوگیری نموده و ساختاری شبکه ای روی سقف اصلی ایجاد می کنند. برای نصب این تایل ها ابتدا زیرساخت شبکه ای با پروفیل های آلومینیومی استفاده شده و سپس تایل ها روی آنها قرار گرفته و قابل جا به جایی هستند.

نصب آسان و سریع، ضد آب بودن پی وی سی، تنوع بالا در طرح و رنگ و همچنین قابلیت نورپردازی از مزایای تایل سقفی pvc می باشد. از نمونه های پرکاربرد تایل پی وی سی سقفی می توان به تایل های سفید مات و براق و استمپ یا چاپی و روکشدار اشاره نمود.

تایل کناف

سقف کناف که نوعی سقف کاذب به شمار می رود، از تایل های گالوانیزه تشکیل میشود که روکش گچی دارند. نحوه طراحی و ساخت این تایل های سقفی باعث شده است تا در برابر صوت، حرارت و اتلاف انرژی مقاومت بالایی داشته و نصب آنها نیز بسیار آسان باشد. به طوریکه برای دسترسی به تاسیسات روی سقف اصلی می توان براحتی تایل را از جای خود خارج و مجدد نصب کرد.

انواع تایل پی وی سیانواع تایل پی وی سی

تایل گچی سقفی

از دیگر انواع تایل سقفی می توان به تایل های گچی اشاره کرد. این تایل ها دارای تنوع بسیار زیادی از نظر طرح بوده و قیمت مناسب و ارزانی دارند. تایل های گچی سقفی در انواع مختلف ساده و طرح دار ارائه شده و هر یک دارای زیرمجموعه های زیادی هستند. به عنوان مثال، نوع ساده به صورت بدون روکش و کاملا گچی و با روکش های pvc ارائه میشوند.

تایل آلومینیومی، تایل آرمسترانگ و آکوستیک از دیگر انواع تایل سقفی می باشند که در فضاهای مدرن و کلاسیک مسکونی و اداری و کاری مورد اتسفاده قرار میگیرند.

تایل دیواری چیست؟

نوع دیگری از تایل های مورد استفاده در ساختمان ها، تایل دیوای هستند. این تایل ها به عنوان دیوارپوش عمل نموده و در بازسازی ساختمان کاربرد زیادی پیدا کرده اند. از جمله تایل های کاربردی دیواری می توان به تایل دیوای پی وی سی، تایل چوبی و فومی و گچی اشاره کرد.

تایل پی وی سی دیواری

به جرات می توان گفت، از کاربردی ترین انواع تایل دیواری، تایل های پی وی سی می باشند که برای اتاق خواب، پذیرایی، اتاق نشیمن و محیط های کاری و اداری می توان از آنها استفاده کرد. روکش پی وی سی در این تایل ها منجر به افزایش مقاومت آنها در برابر نم و رطوبت و تماس با اشیای نوک تیز شده است. علاوه براین، گرد و غبار و لک روی تایل های pvc دیواری براحتی و با دستمال مرطوب قابل تمیز شدن است.

تایل گچی

تایل گچی از ارزان ترین انواع تایل دیواری می باشد که برای پوشش فضای داخل ساختمان ها استفاده میشود. این تایل ها در طرح های مختلف سه بعدی و تخم مرغی ساده و رنگی ارائه شده و قیمت ارزانی دارند. علیرغم جلوه ایده آل و تنوع بالا در طرح و رنگ، تایل های گچی دیواری به دلیل نداشتن مقاومت زیاد در برابر نم و رطوبت و ضربه نسبت به تایل پی وی سی دیواری کمتر مورد استقبال قرار گرفته اند.

از دیگر انواع تایل دیواری می توان به تایل چوبی، تایل فومی و تایل سنگ مصنوعی و آلومینیومی اشاره کرد. نکته مهم در انتخاب این تایل ها، توجه به شرایط محیط و میزان نم و رطوبت و حرارت می باشد. چون میزان مقاومت هر یک از تایل ها در برابر شرایط محیطی متفاوت است.

نصب انواع تایل پی وی سینصب انواع تایل پی وی سی

تایل بین کابینتی

نوع دیگری از تایل های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی به نام تایل بین کابینتی شناخته شده هستند. این تایل ها ساختاری شبیه به کاشی داشته و فضای خالی بین کابین های ردیف بالا و پایین را پر می کنند. تایل پی وی سی بین کابینتی از نمونه های ارزان و متنوع می باشد که با انواع کابینت ها سازگار هستند. علاوه براین، تایل های شیشه ای و آینه ای نیز از نمونه های بسیار جذاب برای زیباتر شدن آشپزخانه محسوب میشوند.

خرید تایل پی وی سی سقفی از آذران

آذران یکی از معتبرترین تولیدکنندگان انواع تایل پی وی سی سقفی می باشد که در مدل های مختلف اکوتایل و کوبوآتایل با بهترین متریال و بر اساس استاندادرهای روز دنیا ارائه میشود. اکوتایل ها نمونه های ارزان قیمتی می باشند که در ابعاد 60*60 با ضخامت 7  میلیمتر ارائه شده و با تغییر زاویه دید به صورت هفت رنگ تغییر شکل پیدا می کنند.

تایل پی وی سی کوبوآ که در ابعاد 59.5*59.5 سانتی متر ارائه میشوند، ضخامت 8 میلیمتری داشته و رنگ های جذاب و براق آن جلوه منحصر به فردی در سقف ایجاد می کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با هر یک از انواع تایل pvc می توانید با کارشناسان فروش آذران تماس بگیرید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe