تفاوت کفپوش با پارکت چوبی در چیست؟

06 اردیبهشت ، 1400
مبلمان اداری آذران فضانما

امروزه کفپوش های متفاوتی در منازل، شرکت ها و دیگر مکان ها استفاده می شود که نام های متفاوتی دارند. در بین این نام های کفپوش ها حتما نام پارکت چوبی را شنیده اید و شاید بخواهید تفاوت کفپوش با پارکت چوبی را بدانید. کفپوش ها در طرح ها و رنگ های مختلف اما از جنس پلاستیک هستند و همانند برچسب زمین را فرش می کنند اما پارکت ها چوبی بوده و همانند نر و مادگی قطعه های آنها را باید در کنار هم قرا دهید.

تفاوت کفپوش با پارکت چوبی

با توجه به اینکه پارکت ها از جنس چوب هستند و رواج زندگی شهری که انسان ها را از طبیعت به دور نگه داشته است علاقه افراد به استفاده از پارکت های چوبی را زیاد کرده است به نوعی استفاده از پارکت های چوبی در منازل هم افکار انسان ها را به طبیعت نزدیک تر کرده و آرامش را به همراه خود می آورد و هم زندگی لوکسی را به نمایش می گذارد. کفپوش های دیگری که برای کف منازل استفاده می شوند پلاستیکی بوده و همچنین ظاهری لوکس را با خود ندارند به نوعی تنها سازه ای شبیه به پارکت دارند همچنین همانند پارکت های چوبی تجدید پذیر نمی باشند و همانند دیگر زندگی های ماشینی نیز می باشند.

تفاوت کفپوش ها

کفپوش ها انواع مختلفی دارند که می توان از آنها به لمینت اشاره کرد اما چیزی که وجه اشتراک تمام کفپوش ها محسوب می شود مواد تشکیل دهنده آنها است که از فرمالدئیدها و سایر پلیمر های سمی ساخته شده است. اما اصلی ترین تفاوت کفپوش با پارکت چوبی این است که پارکت ها از چوب طبیعی ساخته شده اند که بیشتر می توان به درخت بلوط اشاره کرد.

از شرکت هایی که صد در صد چوب در پارکت های خود استفاده می کنند می توان به باورک سوئیس، یانکز دانمارک، نوردیک فنلاند و کیهر سوئد اشاره کرد. پارکت ها را از کاج هم می سازند اما طی تحقیقات به عمل آمده و سال ها استفاده مشتریان به این نتیجه رسیده اند که اگر از درخت بلوط استفاده کنند به دلیل مقاومت بالا و رشد کندی که دارد بسیار مناسب تر است.

آشنایی با تفاوت کفپوش و پارکت چوبیآشنایی با تفاوت کفپوش و پارکت چوبی

پارکت های چوبی

تفاوت کفپوش با پارکت چوبی بعضی موقع ها تنها در پارکت های تمام چوب و پارکت های نیمه استفاده شده از چوب خلاصه می شوند که در گروه کفپوش ها قرار می گیرند. پارکت های چوبی را با توجه به اینکه از چوب های متنوعی می سازند در طرح های مختلفی هستند به طوری که به طور مثال رگه ها و یا رنگ های آنها متفاوت  است. همچنین از ویژگی های بارز پارکت ها می توان به  تنوع در نوع چوب، سایز، چیدمان قابل اجرا، قابلیت ساب و لاک زدن و … اشاره کرد.

با توجه به اینکه بعضی مکان ها و ساختمان ها سیستم هایی مانند گرمایش از کف دارند باید طراحان در زمان خرید پارکت ها به نوع آنها توجه بیشتری کنند. یکی از مواردی که در مورد پارکت ها باید رعایت کرد دور کردن آنها از آب است که به طور مستقیم آب را روی آنها نریزیم زیرا خاصیت جذب رطوبت از محیط اطراف را دارند و آن را به صورت مایع یا بخار در خود نگه می دارند که به این حالت عمل هیگروسکوپیک نیز می گویند.

مطالب مرتبط با این مقاله را در این بخش از آذران دنبال نمایید

معرفی انواع کفپوش ها

تفاوت پارکت و کف کاذب پی وی سی در چیست؟

تفاوت بین کفپوش های پارکت چوبی و پارکت لمینت

تفاوت کفپوش با پارکت چوبی در نصب

تفاوت کفپوش با پارکت چوبی در نصب راحت کفپوش ها در منزل نسبت به پارکت ها است و اگر بخواهیم کفپوش ها را با پارکت عوض کنیم تحول عظیمی در فضای خود شاهد خواهید بود. به نوعی می توان گفت برای تغییر در دکور خانه تنها می توان پارکت را جایگزین کرد و تغییرات اساسی را شاهد بود.

پارکت ها با توجه به نوع و ابعاد و فینیشینگ نوع نصبشان متفاوت است به طوریکه می توان آنها را به صورت های جناغی، شطرنجی، خشتی (آجری) و یا حتی ترکیبی نصب کرد. کفپوش ها معمولا با کمک چسب و یا به صورت برچسب مانند هستند و بسیار راحت تر می توان آنها را نصب کرد.

تفاوت کفپوش و پارکت چوبی در نصبتفاوت کفپوش و پارکت چوبی در نصب

تفاوت کفپوش لمینت با پارکت چوبی

تفاوت کفپوش با پارکت چوبی بسیار زیاد است اما اگر بخواهیم پارکت چوبی را با کفپوش لمینت مقایسه کنیم می توان به مواردی اشاره کرد که شامل موارد زیر است؟

  •  کفپوش ها دارای طرح های متنوع و با رنگبندی مختلفی می باشند
  •  دوام زیاد و طولانی نسبت به پارکت دارند
  • لمینت ها به دلیل داشتن فوم در زیر خود در هنگام نصب به نوعی عایق صدا می شوند که این موضوع در پارکت ها صدق نمی کند.
  • هزینه پارکت لمینت برای نصب در مقایسه با نصب پارکت چوبی بسیار پایین تر است.
  • عدم صدمه دیدن کف اتاق بخاطر استفاده نکردن از چسب هنگام نصب
  •  سهولت جمع آوری و نصب مجدد
  •  مقاومت بالا در برابر خراش توسط اجسام نوک تیز
  •  نصب آسان و سرعت بالای نصب در محل مورد نظر نسبت به پارکت چوبی
  •  تنوع فوم هایی که می توان در زیر لمینت ها بکار برد
  •  اصلی ترین تفاوت کفپوش با پارکت چوبی مناسب بودن کفپوش ها برای بسیاری از مراکز از جمله سالن های ورزشی
  •  پارکت لمینت در برابر آب و رطوبت دوام بالایی داشته و بر عکس پارکت چوبی قرارگیری در این شرایط مشکلی را برای آن بوجود نخواهد آورد.
  • در صورت سالم بودن قابلیت جداسازی و نصب پارکت لمینت در محیطی دیگر 

تفاوت کفپوش با پارکت چوبی در قیمت

کفپوش ها انواع متنوعی هستند اما در بین آنها کفپوشی که از همه ارزانتر است لمینت می باشد و همانطور که بارها هم در توضیحات گفته شد با توجه به استفاده از چوب طبیعی در پارکت ها دارای بالاترین قیمت نیز می باشند. اما نکته مهم کاربردی است که شما از این کفپوش های چوبی و پلاستیکی انتظار دارید آنزمان می توانید با توجه به قیمت آن خریداری کنید.

تفاوت کفپوش با پارکت چوبی در قیمتتفاوت کفپوش با پارکت چوبی در قیمت

آخرین اخبار و مطالب تکمیلی را در این بخش دنبال نمایید

تفاوت سقف کاذب با کناف چیست؟

تفاوت ديوارپوش پی وسی و ام دی اف چيست؟

مزایای دیوارپوش با روکش پی وی سی چیست؟

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe