تفاوت دیوارپوش سه بعدی با کاغذ دیواری سه بعدی در چیست

29 تیر ، 1400
مبلمان اداری آذران فضانما

استفاده از دیوارپوش های سه بعدی و یا کاغذ دیواری های سه بعدی راهی مناسب برای ایجاد خطای دید در فضای سازه ها است. تفاوت دیوارپوش سه بعدی با کاغذ دیواری سه بعدی تنها در نوع متریال آن ها نیست. این محصولات که با ایجاد عمق بیشتر طراحی و تولید شده اند راهکاری ساده برای بزرگ تر نشان داده سازه ها هستند.

طراحان داخلی فضای سازه ها

امروزه طراحان داخلی روش های مختلفی را برای بزرگ تر نشان دادن فضای سازه ها اجرا می نمایند. استفاده از انواع محصولات با متریال های مختلف در این امر به این افراد کمک می کند. محصولاتی که به صورت سه بعدی طراحی و تولید می شوند یک راهکار به صرفه برای بیشتر نشان دادن فضای هر سازه است. کاغذ دیواری سه بعدی یک محصول کم هزینه اما کاملا کاربردی برای این کار است.

نصب این محصولات در قسمت هایی که نیاز به ایجاد عمق در سازه وجود دارد مانند پذیرایی و یا دیوار پشت تلویزیون در ساکنان سازه این توهم را ایجاد می نماید که سازه بزرگتر از حد مشخص است. این کاغذ دیواری ها با دارا بودن قسمت هایی سایه دار فضا را تا حد ممکن بزرگتر جلوه می دهند. دیوارپوش های سه بعدی نیز با عملکرد مشابه با ایجاد خطای دید به افزایش مساحت فضا کمک زیادی می کند. اما تفاوت دیوارپوش سه بعدی با کاغذ دیواری سه بعدی در چه چیزی است؟


تفاوت دیوارپوش سه بعدی با کاغذ دیواری سه بعدی

تفاوت دیوارپوش سه بعدی با کاغذ دیواری سه بعدی

برای این که تفاوت دیوارپوش سه بعدی با کاغذ دیواری سه بعدی را به خوبی لمس نمایید باید ابتدا با ویژگی های هر یک از دو محصول به خوبی آشنا شوید. ویژگی ها و مزایا هر کدام از این دو محصول کمک می کند تا به راحتی بتوانید برای سازه خود در میان این دو محصول انتخاب مناسبی انجام دهید.

ویژگی های کاغذ دیواری سه بعدی

متریال در این محصول از نوعی کاغذ مخصوص است. نصب این نوع بر دیوارها به سرعت و سهولت بیشتری همراه است. این نوع کاغذ دیواری ها تفاوت زیادی با کاغذ دیواری های معمولی ندارند. اما به دلیل نوع طراحی و استفاده از سایه ها در آن به طراحی های روی آن عمق و ابعاد ویژه ای داده شده است.

علاوه بر آن این کاغذ دیواری در تنوع رنگ و طرح تولید می شود و به دلیل تنوع زیاد قابلیت استفاده در بیشتر سازه ها را دارد. اما مهم ترین تفاوت دیوارپوش سه بعدی با کاغذ دیواری سه بعدی در قیمت کاغذ دیواری و دیوارپوش است. به دلیل نوع متریال، کاغذ دیواری سه بعدی از قیمت بسیار کمتری برخوردار بوده و هر فرد می تواند یکی از انواع آن را انتخاب و با هزینه بسیار کم سازه خود را زیباتر و بزرگتر نشان دهد.

ویژگی های کاغذ دیواری سه بعدیویژگی های کاغذ دیواری سه بعدی

ویژگی های دیوار پوش های سه بعدی

دیوارپوش های سه بعدی محصولی جدید و به روز است که به سادگی بر روی دیوار در قسمت های مختلف سازه نصب می شود. این نوع نیز از تنوع بسیار زیادی برخوردار بوده و قابلیت استفاده در سازه های مختلف با کاربری های متفاوت را دارد. اما آنچه که باعث تفاوت دیوارپوش سه بعدی با کاغذ دیواری سه بعدی می شود مقاومت این نوع در برابر آسیب های احتمالی است.

دیوار پوش های سه بعدی در برابر عوامل محیطی و فیزیکی به خوبی مقاومت نموده و به سرعت دچار فرسودگی نمی شود. از دیگر تفاوت دیوارپوش سه بعدی با کاغذ دیواری سه بعدی می توان به قیمت دیوار پوش سه بعدی اشاره نمود. این نوع دیوارپوش ها در مقایسه با کاغذ دیواری های سه بعدی از قیمت بیشتری نیز برخوردار هستند.

مطالب مرتبط با این مقاله را در این بخش از شرکت آذران دنبال نمایید

بررسی ویژگی ها و کاربردهای دیوارپوش چرمی

استفاده از دیوارپوش در چه مکان هایی توصیه می شود؟

دیوارپوش طرح چوب طبیعی برای چه مکان هایی مناسب است

تفاوت دیوارپوش سه بعدی با کاغذ دیواری سه بعدی از نظر استحکام

علاوه بر موارد گفته شده می توان تفاوت دیوارپوش سه بعدی با کاغذ دیواری سه بعدی را در استحکام آن ها نیز عنوان نمود. به دلیل تولید کاغذ دیواری از متریال کاغذ این نوع محصول در برابر رطوبت مقاومت زیادی نداشته و به سرعت در برابر نفوذ رطوبت فرسوده و پاره می شود. تعمیر و نگهداری کاغذ دیواری سه بعدی سخت است و باید هر چند وقت یک بار اقدام به تعویض قسمت های آسیب دیده نمود.

این نوع به خوبی عیوبی که بر روی دیوارها وجود دارد را پوشش نداده و با بروز مشکل بر روی دیوار از روی کاغذ دیواری کاملا مشهود است. از دیگر تفاوت دیوارپوش سه بعدی با کاغذ دیواری سه بعدی می توان به زیبایی بیشتر دیوارپوش ها اشاره نمود. تنوع طرح و رنگ در این محصول بی نظیر بوده و قابلیت استفاده بر روی دیوار هر نوع سازه ای اعم از مسکونی، اداری، تجاری و یا صنعتی را دارد.

تفاوت دیوارپوش سه بعدی با کاغذ دیواری سه بعدی

تفاوت دیوارپوش سه بعدی با کاغذ دیواری سه بعدی

مزایای دیوارپوش های سه بعدی

آنچه که بیشتر باعث تفاوت دیوارپوش سه بعدی با کاغذ دیواری سه بعدی می شود نصب دیوارپوش سه بعدی بر روی دیوار بدون انجام هر گونه زیر سازی است. این محصولات بر روی هر نوع دیوار از هر جنسی به خوبی و راحتی نصب و آسیب های موجود بر روی دیوار را به خوبی پوشش می دهد. دوام و ماندگاری زیاد و مقاومت در برابر هر گونه ضربه و رطوبت و یا استفاده مجدد از این محصول از عمده ترین تفاوت دیوارپوش سه بعدی با کاغذ دیواری سه بعدی است. این نوع دیوارپوش به خوبی قابلیت پوشش هر گونه سیم کشی و یا تاسیساتی که بر روی دیوار نصب شده است را نیز دارد. این نوع دیوارپوش ها در انواع مختلفی تولید می شوند. از انواع دیوارپوش های موجود در بازار می توان به این تعداد اشاره نمود.

  • دیوار پوش بتنی سه بعدی
  • دیوار پوش چوبی سه بعدی
  • دیوار پوش چرمی سه بعدی
  • دیوارپوش های پلیمری سه بعدی
  • دیوار پوش های اپوکسی
  • دیوار پوش های گچی
  • دیوار پوش های متحرک
  • دیوار پوش پی وی سی

علاوه بر موارد گفته شده انواع مختلفی از دیوار پوش سه بعدی در بازار موجود است که به صورت برجسته تولید شده اند. این نوع تنها باعث ایجاد خطای دید نمی شوند و خود دارای طرح ها و شکل های مختلف برجسته هستند. زیبایی در این نوع بی نظیر بوده و وجود این برجستگی ها از مهم ترین تفاوت دیوارپوش سه بعدی با کاغذ دیواری سه بعدی است. این نوع به دلیل وجود این برجستگی ها قابلیت نورپردازی را نیز دارد. 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe