دیوارپوش طرح چوب طبیعی برای چه مکان هایی مناسب است

26 تیر ، 1400
مبلمان اداری آذران فضانما

مکان های مناسب برای دیوارپوش طرح چوب طبیعی در سازه های مختلف

افراد بسیاری به دلیل زیبایی طبیعی چوب ها و حس آرامشی که این عنصر به آنها القا می نمایند از آن در سازه های خود استفاده می نمایند. اما چه مکان های مناسب برای دیوارپوش طرح چوب طبیعی است؟ در این مقاله با این مکان ها و انواع این دیوارپوش ها آشنا می شویم.

دیوارپوش چیست؟

در بیشتر سازه ها برای این که نمایی زیباتر به سازه داده شود از انواع مختلفی از دیوار پوش استفاده می شود. این دیوارپوش ها در طرح ها، رنگ ها و متریال های مختلفی به صورت طبیعی و مصنوعی تولید و در بازار عرضه می شوند. زیباترین نوع دیوارپوش که افراد بسیار تمایل به استفاده از آن در سازه های خود دارند دیوارپوش های چوبی است. رنگ طبیعی و حس آرامش از مهمترین تاثیرات استفاده از این نوع دیوارپوش در سازه ها است.

اما به دلیل تاثیرات شدید محیطی بر روی دیوارپوش های چوبی، این نوع دیوارپوش به سرعت دچار آسیب دیدگی شده و فرسوده می شود. به همین سبب تولید کنندگان این محصولات اقدام به تولید دیوارپوش با طرح چوب طبیعی نموده اند. این نوع کاملا برای استفاده در سازه های مختلف مناسب بوده و در محل های مختلف قابل نصب است.

انواع دیوارپوشانواع دیوارپوش

مکان های مناسب برای دیوارپوش طرح چوب طبیعی

امروزه افراد بسیاری از این نوع دیوار پوش در اغلب قسمت های سازه خود استفاده می نمایند اما از مکان های مناسب برای دیوارپوش طرح چوب طبیعی می توان به بعضی از قسمت های شاخص سازه نظیر محل های در تیررس دید اشاره نمود. به عنوان مثال؛ از مکان های مناسب برای دیوارپوش طرح چوب طبیعی پشت محل نصب تلویزیون است.

این قسمت علاوه بر زیبا نمودن فضای پذیرایی قابل مشاهده ترین بخش در هر سازه است. و تاثیرات زیادی بر زیبایی این قسمت دارد. از دیگر مکان های مناسب برای دیوارپوش طرح چوب طبیعی می توان به فضای راهرو سازه اشاره نمود. این دیوار پوش ها اگر دارای ویژگی های خاص دیگری نیز باشند برای نصب در قسمت های دیگر نظیر آشپرخانه نیز مناسب خواهند بود.

مقالات مرتبط با این مقاله را در این بخش از آذران دنبال نمایید

دیوارپوش ماربل شیت چیست؟

بررسی ویژگی ها و کاربردهای دیوارپوش چرمی

چه نوع دیوارپوشی در کجای خانه ام استفاده کنم

ویژگی های خاص دیوارپوش طرح چوب طبیعی

به دلیل قرار گیری آشپزخانه ها در قسمت های غیر قابل دید در بعضی از سازه ها این مکان ها دارای نور کمی هستند. استفاده از رنگ های سفید در دیوار پوش های طرح چوب طبیعی و نصب در آشپزخانه باعث ایجاد روشنی بیشتر در این فضا می شود. علاوه بر آن می توان این دیوار پوش ها را به صورت ضد آب تولید نمود. در این صورت از بهترین مکان های مناسب برای دیوارپوش طرح چوب طبیعی با ویژگی ضد آب نیز فضای آشپزخانه و یا لابی هتل ها است. این دیوارپوش ها همچنین قابلیت تولید به صورت دکوراتیو را داشته و کاملا به فضای سازه نمایی مدرن می دهد.

ویژگی های دیوارپوش طرح چوب طبیعیویژگی های دیوارپوش طرح چوب طبیعی

مزایای استفاده از دیوارپوش های طرح چوب طبیعی

از مزایای مهم دیوارپوش با طرح چوب طبیعی به این موارد اشاره می کنیم:

  • این محصولات به خوبی قابلیت رنگ آمیزی داشته و قابل تغییر با رنگ هر نوع دکوراسیون داخلی است.
  • دارا بودن طرح و نقش بر روی دیوارپوش ها باعث هماهنگی بیشتر آنها با رنگ دیوارهای در قسمت های دیگر سازه می شود.
  • به دلیل دارا بودن روکش بر روی دیوارپوش از بهترین مکان های مناسب برای دیوارپوش طرح چوب طبیعی نصب آن در محلی های است که نور خورشید به آن میتابد. این روکش ها مانع از آسیب دیدگی دیوارپوش در اثر نور خورشید می شود. علاوه بر آن این روکش ها از نفوذ رطوبت به بافت دیوارپوش نیز جلوگیری می کند.
  • از دیگر مکان های مناسب برای دیوارپوش طرح چوب طبیعی به دلیل ویژگی خاص این محصول و زیبایی طبیعی آن استفاده از آنها در سازه هایی با انواع سبک طراحی داخلی است. این دیوارپوش به خوبی با سبک های مختلف مدرن، سنتی و یا کلاسیک هماهنگی دارد.
  • عدم شکستگی دیوارپوش ها در برابر تغییرات دمایی به دلیل مقاومت بالا در برابر این تغییرات دمایی.

مزایای استفاده از دیوارپوش طبیعی طرح چوبمزایای استفاده از دیوارپوش طبیعی طرح چوب

سازه های اداری و تجاری از مکان های مناسب برای دیوارپوش طرح چوب طبیعی

امروزه استفاده از دیوارپوش در بیشتر سازه ها مورد استقبال عموم افراد قرار گرفته است. طرح های مختلف و مقاومت بالای این نوع دیوارپوش ها باعث شده است تا سازه های اداری و تجاری نیز به مکان های مناسب برای دیوارپوش طرح چوب طبیعی تبدیل شوند. امروزه حتی دیوارپوش های سرامیکی را نیز مانند طرح چوب طبیعی تولید می نمایند. نصب این نوع دیوارپوش به دلیل استحکام بالا و زیبایی خیره کننده در اکثر این نوع سازه ها بسیار پرطرفدار است. از مزایای ویژه این دیوارپوش ها تنوع بسیار زیاد در طرح های آن است.

این دیوارپوش ها به خوبی قابلیت تولید با طرح های مختلف برای نصب در فضاهای مختلف سازه را دارد. با کمی تغییر در طرح های این محصول هر قسمت از سازه می تواند به یکی از مکان های مناسب برای دیوارپوش طرح چوب طبیعی تبدیل شود.حمام، آشپزخانه، پذیرایی و اتاق خواب همگی فضاهایی قابل استفاده برای نصب این دیوارپوش است.

انواع دیوارپوش طرح چوب طبیعی

از متریال های مختلفی می توان به عنوان دیوارپوش طرح چوب استفاده نمود. نوع متریال بسته به محل نصب دیوارپوش داشته و برای فضاهای مختلف در سازه های متفاوت می توان از تنوع مختلف متریال سود برد. به عنوان مثال؛ می توان از پی وی سی به عنوان دیوارپوش استفاده نمود. ایجاد طرح چوب طبیعی بر روی این متریال باعث می شود تا دیوارپوش از جذابیت بیشتری برخوردار شوند. از مکان های مناسب برای دیوارپوش طرح چوب طبیعی با متریال پی وی سی می توان به سازه های اداری اشاره نمود.   

دیوارپوش های سه بعدی طرح چوب طبیعی گزینه بسیار مناسبی برای نصب در فضاهای پذیرایی است. همچنین دیوارپوش های فومی به دلیل نوع متریال در برابر صدا و شستشو عایق بوده و به همین دلیل از بهترین مکان های مناسب برای دیوارپوش طرح چوب طبیعی فومی نصب آن در محل هایی است که رطوبت بیشتر است. این نوع دیوارپوش ها به راحتی نصب و دارای قیمت بسیار مناسبی هستند.

انواع دیوارپوش طرح چوب طبیعیانواع دیوارپوش طرح چوب طبیعی

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe