سقف کاذب ماربل شیت چیست

08 شهریور ، 1401
مبلمان اداری آذران فضانما

معرفی سقف کاذب ماربل شیت و کاربرد آن 

وجود انواع مختلف سقف کاذب در بازار این امکان را برای خریداران به وجود آورده تا متناسب با سلیقه خود آن چه را که می خواهند انتخاب کنند. قصد داریم با معرفی سقف کاذب ماربل شیت نوعی جدید از این متریال را به شما معرفی نموده و سپس با بررسی ویژگی ها و موارد کاربرد سقف کاذب ماربل شیت به شما کمک کنیم تا راحت تر اقدام به خرید آن نمایید.

اجرای سقف کاذب ماربل شیتاجرای سقف کاذب ماربل شیت 

معرفی سقف کاذب ماربل شیت

در رابطه با معرفی سقف کاذب ماربل شیت گفتنی است که این متریال، از جمله متریال های جدیدی است که امروزه بسیار پرکاربرد می باشد. به طور کلی باید توجه داشته باشید که ماربل در زبان لاتین به معنای سنگ مرمر بوده و ماربل شیت ورق های پی وی سی طرح سنگ است که بیشتر به عنوان سنگ مصنوعی شناخته می شود. در معرفی سقف کاذب ماربل شیت باید بدانید جذابیت بالای آن موجب شده در حال حاضر به یکی از پرطرفدارترین محصولات دکوراسیون داخلی تبدیل گردد. دقت داشته باشید ورق های ماربل شیت طرح و رنگ بسیار متنوعی داشته با این حال افراد می ‌توانند متناسب با سلیقه خود آن چه را که می خواهند انتخاب کنند. یکی از مهمترین دلایل محبوبیت ماربل شیت علاوه بر زیبایی آن، یک تکه و بدون درد بودن آن بوده که طبیعتاً پس از استفاده زیبایی بیشتری خواهد داشت.

مشخصات سقف کاذب ماربل شیت

در معرفی سقف کاذب ماربل شیت اگر بخواهیم مشخصات این نوع سقف کاذب را برشماریم باید توجه داشته باشید این ورق ها از ۳۰ درصد پودر سنگ و ۷۰ درصد پی وی سی تشکیل شده که این امر موجب شده از استحکام بالاتری نسبت به محصولات پی وی سی برخوردار باشد و ضخامت این نوع سقف کاذب ۴ میلیمتر می باشد. طول و عرض آن نیز ۲۸۰ در ۱۲۲ سانتیمتر است. این سقف کاذب که طرح های متنوعی چون طرح سنگ مرمر امپرادو و.... را دارد قیمت بسیار پایینی داشته با این حال افراد می توانند با پرداخت کمترین هزینه دکوراسیون داخلی شان را با طرح سنگ طبیعی مزین کنند.

مزایا سقف کاذب ماربل شیت

علاوه بر این که در معرفی سقف کاذب ماربل شیت گفته شد این نوع سقف کاذب بسیار ارزان قیمت است و از طرفی زیبایی زیادی دارد لازم است بدانید مزایای دیگری نیز وجود داشته که موجب شده است روز به روز استفاده از این نوع سقف کاذب رواج پیدا کند. مثلاً لازم است بدانید این سقف کاذب با تنوع طرح برای هر دکوراسیونی مناسب بوده و همانند سنگ طبیعی در برابر حرارت، آتش، رطوبت و آب مقاومت بسیار بالایی دارد. توپر و مستحکم بودن سقف کاذب ماربل شیت موجب مقاومت آن در برابر ضربات می ‌شود. از طرفی با توجه به اینکه ماربل شیت به صورت آنتی باکتریال و ضد قارچ تولید شده از حشرات و موریانه نیز در امان می ماند. تحمل حرارت این نوع سقف کاذب نیز تا ۸۰ درجه سانتی گراد بوده که این امر موجب شده در براب آتش سوزی خود اطفاء باشد و در آخر باید بدانید شاخص ترین ویژگی مثبت سقف کاذب ماربل شیت نصب آسان و سریع آن است که بسیار مورد توجه افراد قرار می گیرد.

معرفی سقف کاذب ماربل شیتقیمت سقف کاذب ماربل شیت 

معرفی سقف کاذب ماربل شیت ومعایب آن

اگر چه در معرفی سقف کاذب ماربل شیت مزایای زیادی در مورد این محصول گفته شد اما به طور کلی باید بدانید از آنجایی که وزن این متریال از پانل ها پی وی سی بالاتر است و معایبی نیز دارد به طوری که نمی‌ توان به صورت روتین از این تایل ها در اجرای سقف کاذب استفاده کرد و در صورتی که ساختمان تحمل بار را نداشته باشد امکان به کارگیری ماربل شیت وجود نخواهد داشت. توجه داشته باشید در صورتی که ساختمان تحمل بار را داشته باشد استفاده از این متریال سقف های دکوراتیو بسیار زیبایی را به وجود می آورد.

موارد بکارگیری سقف کاذب ماربل شیت

با وجود آن چه گفته شد در میابیم به طور کلی موارد به کارگیری سقف کاذب ماربل شیت در صورتی که ساختمان مورد نظر تحمل وزن را داشته باشد امکان پذیر می باشد. به طور کلی می توان گفت در هر فضایی که قصد ایجاد دیزاین های متفاوت را داشتید می توانید از ماربل شیت استفاده نمایید. این نوع سقف کاذب به شما این امکان را می دهد تا از نورپردازی های خاص استفاده کرده و در برخی از موارد استفاده از نور مخفی سقفی می تواند فضای بسیار خاص و جالب را به وجود آورد. با این حال از جمله مهم ترین مکان هایی که نصب و استفاده از این سقف کاذب وجود دارد بیمارستان‌ ها و مراکز بهداشتی و درمانی همچون درمانگاه‌ ها و مطب‌ ها، ساختمان های لوکس، سقف ساختمان های اداری و... می باشد. به طور کلی می ‌توان گفت این محصول بیشتر در محل هایی که نیاز به طراحی سنگی باشد نصب می شود زیرا با هزینه کمتر و جلوه ای سنگی که دارد گزینه اقتصادی به شمار می رود.

نحوه نصب و اجرا سقف ماربل شیت

در معرفی سقف کاذب ماربل شیت به طور کلی باید بدانید اگرچه به طور کلی نصب و اجرای این سقف کاذب ها آسان می باشد اما از آنجایی که طراحی سقف کاذب جزء مشکل ترین کارها می باشد و باید در آن به تعادل، ایجاد تصویر جذاب و نورپردازی مناسب دقت شود با این حال می توان گفت طراحی سقف ماربل شیت جزء کارهای تک، خاص و لوکس به حساب آمده و اگر چه اجرای آن به نیروی متخصص نیاز دارد اما زمان چندانی جهت نصب آن نیاز نمی باشد. ایجاد باکس های حجمی ماربل شیت بر روی سقف کاذب بسیار فضای جذابی به وجود آورده به طوری که با استفاده از آن می توان انواع تاسیسات را پوشش داد پس با این وجود باید از نیرو باتجربه و متخصص کمک گرفته شود تا راحت تر و سریع تر بتوان این سقف ها را نصب کرد.

خرید سقف کاذب ماربل شیتخرید سقف کاذب ماربل شیت 

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe