مزایای دیوارپوش با روکش پی وی سی چیست؟

26 مرداد ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

بررسی مزایای دیوارپوش و روکش پی وی سی و استفاده از آن  

دیوارپوش ‎ها‎ و روکش ‎ها‎ی PVC جدید ترین نوع پوشش ‎ها‎ی دیواری داخلی محسوب می ‎شوند که به دلیل زیبایی و مزایای متعددی که دارند، طرفداران زیادی پیدا کرده اند. دیوارپوش ‎ها‎ و روکش ‎ها‎ی PVC یکی از جدید ترین پوشش های دیوار های داخلی می باشند که دیوارپوش و روکش پی وی سی دارای مزایای زیادی می باشند. شما در هنگام خرید دیوارپوش می توانید به این مزایا دقت نمایید. در زیر به بررسی مزایای دیوارپوش ‎ها‎ و روکش‎ ها‎ی پی وی سی می ‎پردازیم.

مزایای استفاده از دیوارپوش‎ ها‎ی پی وی سی 

- دیوارپوش ‎ها‎ی پی وی سی دارای استحکام بالایی هستند و به همین دلیل در مقابل ضربه مقاوم می‎باشند. از سوی دیگر این نوع دیوارپوش ‎ها‎ عایق خوبی برای دما و صوت به شمار می ‎روند. 
- نصب آسان این نوع دیوارپوش ‎ها‎ موجب کاهش هزینه استفاده از آن ها شده است. دیوارپوش ‎ها‎ی پی وی سی به زیرسازی نیاز ندارند و به همین دلیل در کوتاه ترین زمان ممکن نصب می ‎شوند.
- این نوع دیوارپوش ‎ها دارای رنگ ‎ها‎ و طرح ها‎ی متنوعی هستند و در مدل‎ها‎ی متفاوتی قابل نصب می ‎باشند. به همین دلیل در مکان های مختلفی استفاده می ‎شوند. به عنوان مثال در بانک ‎ها‎ و یا حتی سالن‎ ها‎ی پذیرایی می‎ توان از دیوارپوش‎ ها‎ی پی وی سی استفاده نمود.
- دیوار پوش نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرند. به همین دلیل تا زمانی که در معرض نور مستقیم خورشید نباشند و یا اجسام نوک تیز به آن ها برخورد نکند، به تعمیر نیاز ندارند.
- مدت دوام و عمر دیوارپوش ‎ها‎ی پی وی سی طولانی است. بنابراین از میزان مخارج اضافی از قبیل تعویض و رنگ آمیزی هر ساله کاسته می ‎شود. اگر قسمت کوچکی از دیوارپوش دچار آسیب شود می ‎توان تنها آن نقطه را تعویض نمود.
- استفاده از دیوارپوش‎ ها‎ی پی وی سی پس از اتمام مرحله سفت کاری ساختمان، یکی دیگر از مزایای دیوارپوش‎ های PVC‎ می ‎باشد. به همین دلیل می ‎توان در هزینه‎ ها‎یی که برای خرید مصالح اضافه استفاده می‎ شود، صرفه جویی نمود و سرعت تکمیل ساختمان را افزایش داد.
- به دلیل وجود اتصالات و قابلیت اتصال کشویی، استفاده از پانل ‎ها‎ی پی وی سی تسهیل شده است.
- این نوع پانل ‎ها‎ی موجب نظافت محیط می‎شود چرا که ضد حشرات و باکتری ‎ها‎ می ‎باشند. از سوی دیگر امکان تمیز کردن و شستشوی فضا ممکن می ‎شود. البته باید دقت داشت که از مواد شوینده غیراسیدی استفاده نشود چرا که دیوارپوش‎ ها‎ی پی وی سی به شدت نسبت به اسید ها واکنش نشان می ‎دهند.
- دیوارپوش ‎ها‎ی پی وی سی می توانند تجهیزاتی که در داخل ساختمان به کاربرده شده است از قبیل لوله کشی، سیم کشی برق، کابل و ... را پنهان می کنند و به همین دلیل در زیبایی محیط نقش مهمی را ایفا می ‎کنند.
- اگر چه برخی بر این نظرند که پی وی سی ‎ها‎ عایق خوبی برای انرژی نیستند، در پاسخ باید گفت لایه ای که میان دیوار ساختمان و سطح دیوارپوش ‎ها‎ی پی وی سی قرار می ‎گیرد، مانع از عبور جریان هوا می‎ شود. به همین دلیل این نوع دیوار پوش‎ ها‎ در فصل زمستان از خروج گرما و در فصل تابستان از خروج سرما جلوگیری می ‎کنند. بنابراین می ‎توانند برای صرفه جویی در انرژی مورد استفاده قرار بگیرند.

- افزایش استحکام ساختمان در مقابل حوادث طبیعی از قبیل رانش زمین و زلزله یکی دیگر از مزایای دیوارپوش ‎ها‎ی پی وی سی به شمار می ‎رود. 

بررسی مزایای دیوارپوش پی وی سی بررسی مزایای دیوارپوش پی وی سی

مزایای استفاده از روکش ‎ها‎ی پی وی سی

روکش‎ها‎ی پی وی سی با ضخامت، رنگ و طرح‎ ها‎ی مختلفی وارد بازار می‎شوند که نقوش مختلفی اعم از براق، مات، رگه چوبی و ... بر روی آن ها حک می‎شود. این نوع روکش‎ ها‎ دارای چندین لایه شامل پلی وینیل كلراید، آستری و لاك می ‎باشند. میزان استاندارد ضخامت دیوارپوش ‎ها‎ی پی وی سی در حدود 2/0 تا 3 میلی‌متر است. این نوع روکش ها نیز همچون دیوارپوش‎ ها‎ مزایای متعددی دارند که در زیر به آن ها اشاره می‎کنیم:
- دارای انعطاف پذیری بالا هستند و به همین دلیل می‎ توانند در اشکال متنوعی طراحی شوند. برای مثال چنانچه موارد استفاده از این نوع روکش‎ ها‎ برای نوار لبه فرم دار و فرز خورده یا روکش کردن پروفیل باشد، به راحتی می ‎توان آن ها را مطابق با خواسته مشتریان تغییر حالت داد. 
- این نوع روکش ‎ها‎ در ساخت انواع مصنوعاتی که به پیوستگی روكش در ابعاد مختلف یك سازه و یا ایجاد شیار V شكل روی تخته نیاز داشته باشند، قابل استفاده هستند.
- به منظور روکش کردن تخته ‎ها‎ی ام دی اف ابزار خورده در سطح لبه، می‎ توان با ابزار پرس ممبران، از روکش‎ ها‎ی پی وی سی استفاده کرد.
- جهت زیبایی سازی مبلمان، آشپزخانه، کابینت‎ ها، اتاق ‎ها‎ی خواب و... می ‎توان از روکش‎ ها‎ی پی وی سی استفاده کرد. 
- به دلیل قابلیت بالا و انعطاف پذیر، می‎توان با استفاده از حرارت پرس ممبران بر روی این نوع روکش ‎ها‎، نقش‎ ها‎ی زیبایی را حک نمود.
- می توان بر روی این نوع روکش ها، نقش های برجسته و یا دو لایه با دو رنگ و نقش ایجاد کرد. با چسباندن دو لایه متفاوت PVC،‌ می توان لایه رویی را طبق نقشی خاص برداشت تا حالت دو رنگ زیر و رو هویدا گردد.

بررسی مزایای استفاده از روکش ‎ها‎ی پی وی سی بررسی مزایای استفاده از روکش ‎ها‎ی پی وی سی

شما می توانید خرید انواع دیوارپوش و روکش های پی وی سی با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحات زیر نیز بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe