تفاوت دیوارپوش های پلی استایرن با دیوارپوش های پی وی سی چیست

25 مرداد ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

دیوارپوش های پلی استایرن و دیوارپوش های پی وی سی و تفاوت آنها باهم

استفاده از کاغذ دیواری در خانه های مسکونی و ساختمان های اداری افزایش یافته است. با پیشرفت روزافزون، جهان به سمت مدرنیته شدن می رود و در همه حوزه ها ترجیح می دهد از مدرن ترین طراحی ها استفاده کنند. طراحی های بصری هم شامل این مدرن شدن می شود. استفاده از کاغذ دیواری ها در طراحی دکوراسیون داخلی گسترش ویژه ای یافته است که شما می توانید باتوجه به نیاز خود و محیط آن ها را انتخاب نمایید. در واقع شما با بررسی ویژگی ها می توانید تصمیم بگیرید در کجا و از چه چیزی استفاده کنید.

امروزه در طراحی دکوراسیون های داخلی از انوع دیوارپوش ها موجود در بازار استفاده می کنند. در بازار ایران دونوع دیوارپوش پلی استایرن و پی وی سی رایج و محبوب شده اند که برای قیمت و مزایای خوبی که دارند، بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. به طور کلی دیوارپوش پلی استایرن نوع تکامل یافته دیوارپوش های پی وی سی می باشند که یک سری برتری ها نسبت به دیوارپوش پی وی سی دارند. باهم ویژگی و تفاوت های دو نوع دیوارپوش پلی استایرن و دیوارپوش پی وی سی را بررسی می کنیم.

تفاوت دیوارپوش های پلی استایرن با دیوارپوش های پی وی سی

بررسی دیوارپوش های PVC

پی وی سی یا پلی وینیل کلراید یکی از پر کاربرد ترین مواد ترموپلاستیک در جهان می باشد که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. پی وی سی به ویژه در صنایع ساختمانی کاربرد فراوانی دارد برای مثال؛ انوع کفپوش ها، دیوارپوش، پنجره و... از جنس پی وی سی در بازار موجود می باشد. دیوارپوش های پی وی سی یک جایگزین عالی به جای استفاده از دیوارپوش ها سنگی و چوبی است. دیوارپوش های پی وی سی از پلاستیک فشرده ساخته شده اند. تفاوت عمده دیوارپوش پی وی سی با دیگر دیوارپوش ها مربوط به وزن آن ها می باشد که دیوارپوش های پی وی سی نسبت به بقیه بسیار سبک می باشند. همچنین از نظر هزنیه هم نسبت به دیوارپوش های چوبی ارزان تر می باشند.

انواع دیوارپوش های پی وی سی

دیوارپوش های پی وی سی در انواع مختلفی ارائه می شود:

  • روکش دار ساده
  • چاپی
  • ساده

قابل تهیه می باشند.

مزایای استفاده از دیوارپوش های پی وی سی

مهم ترین مزایای استفاده از دیوارپوش های پی وی سی می توان به:

  • وزن سبک
  • هزنیه پایین
  • نصب سریع و آسان
  • مقاوم در برابر رطوبت
  • عایق حرارتی
  • مقاوم در برابر حریق
  • قابل شستشو
  • نظافت آسان

و... اشاره کرد.

معایب دیوارپوش های پی وی سی

با اینکه دیوارپوش های پی وی سی مزایای زیادی دارند ولی معایبی هم دارند که عبارتنداز:

  • پی وی سی دارای نوعی سم به نام toxic است که برای اسنان ضرر دارد.
  • در برابر ضربه حساس می باشند و به سادگی سوارخ یا تغییر شکل می یابد.
  • تنوع بالا و جذابی ندارد و بیشتر برای محیط های اداری و رسمی مورد استفاده قرار می گیرد.

معایب دیوارپوش پی وی سی

آشنایی با دیوارپوش های پلی استایرن

دیوارپوش پلی استایرن نسخه ی تکامل یافته ی دیوارپوش های پی وی سی می باشد و می توان تمام ویژگی های دیوارپوش های پی وی سی را در آن ها بیابید. تفاوت عمده ی پلی استایرن با پی وی سی توپر و مقاوم تر بودن آن می باشد که در برابر ضربات و اجسام نوک تیز آسیبی نمی بینند و اگر نسبت به این نکات حساس هستید می توانید از این نوع دیوارپوش با خیال راحت استفاده کنید. همچنین اگر دیوار شما زیرساز خوبی هم داشته باشد می توانید به عنوان عایق صدا هم از آن استفاده نمایید.

مهم ترین مزایا و ویژگی های دیوارپوش پلی استایرن

  • ضد رطوبت و مناسب برای مکان های فوق مرطوب مثل سرویس های بهداشتی و حمام ها
  • عمر بالایی دارند و به زودی فرسوده نمی شوند
  • کیفیت بهتری نسبت به دیوارپوش های پی وی سی دارند
  • قابل استفاده مجدد

تفاوت دیوارپوش پلی استایرن با دیوارپوش های پی وی سی

دیوارپوش پی وی سی و دیوارپوش های پلی استایرن ویژگی های شبیه به هم دارند و دیوارپوش پلی استایرن تکمیل شده دیوارپوش پی وی سی می باشد. مهم ترین و اصلی ترین تفاوت این دو دیوارپوش باهم، ساختار داخلی آن ها می باشد. که به طور دقیق باهم بررسی می کنیم.

تفاوت دیوارپوش پلی استایرن با دیوارپوش های پی وی سی از لحاظ ساختاری

دیوارپوش های پی وی سی به صورت توخالی و مشبک طراحی شده اند ولی دیوارپوش های پلی استایرن تو پر می باشد به همین دلیل از مقاومت بالایی برخودار می باشد. دیوارپوش پی وی سی اصلا مقاومت خوبی در برابر ضربه ندارد و در هر مکانی نمی توان از آن ها استفاده کرد. دیوارپوش پلی استایرن بهتر با محیط های مختلف سازگار می شوند. همچنین دارای خواص آنتی باکتریال می باشند که از فرسودگی آن ها جلوگیری می کند. با اینکه توپر هستند ولی وزن بالایی ندارند. اگر زیرساز شما مناسب باشد می توانید در هرجایی مثل سقف، دیوار و... استفاده نمایید.

دیوارپوش های پلی استایرن و دیوارپوش های پی وی سی

تنوع بهتر دیوارپوش های پلی استایرن نسبت به دیوارپوش پی وی سی

یکی از مهم ترین نکات در مورد دیوارپوش های پلی استایرن، تنوع در طرح، رنگ و نقش برجسته آن می باشد که آن را از دیوارپوش پی وی سی متمایز می کند. شما به راحتی می توانید از این دیوارپوش باتوجه به طراحی و سلیقه ی خود استفاده کنید. این دیوارپوش پایداری و انعطاف بهتری نسبت به دیوارپوش پی وی سی دارد. همچنین نصب آن بسیار آسان می باشد.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe