دیوارپوش آنتی باکتریال چیست

18 آبان ، 1401
مبلمان اداری آذران فضانما

دیوارپوش آنتی باکتریال از کاربردی ترین انواع دیوارپوش در واحدهای درمانی و بیمارستانی می باشد که بدون شستشو قادر به از بین بردن باکتری و عوامل بیماری زا هستند. این دیوارپوش ها حاوی یون های نقره بوده و به همین دلیل قدرت بالایی در از بین بردن انواع میکروب و باکتری به صورت خودکار دارند. انواع دیوارپوش آنتی باکتریال، کاربرد و مزایا و معایب آنها را در ادامه در آذران فضا نما بررسی خواهیم کرد.

دیوارپوش آنتی باکتریال

یکی از چالش های بسیار بزرگ در محیط های درمانی و بیمارستان ها، حضور تعداد زیاد مراجعه کنندگانی می باشد که دارای بیمایر های گوناگون هستند. این افراد با حضور خود در محیط های بسته حجم زیادی از باکتری و ویروس و میکروب را در محیط منتشر نموده و روی دیوار و کف زمین تجمع پیدا نموده و منبع انتشار بیماری خواهند بود.

به همین دلیل بر اساس استانداردهای ایمنی و بهداشتی ارائه شده، در واحدهای درمانی، کلینیک ها و بیمارستان ها باید از دیوارپوش آنتی باکتریال استفاده شود. دیوارپوش آنتی باکتریال به نوع خاصی از پوشش ها گفته میشود که در آنها یون های نقره وجود دارد. یون های نقره با قدرت بسیار بالا انواع میکروب و ویرس را از بین برده و محیط را عاری از آلودگی می کنند.

دیوارپوش آنتی باکتریال علاوه براینکه به صورت خودکار قادر به حذف آلودگی های تجمع یافته روی خود می باشد، قابلیت شستشو و ضدعفونی نیز دارند. به همین دلیل برای افزایش ایمنی محیط در برابر عوامل بیماری زا می توان سطح دیوارها را با مواد ضدعفونی کننده مختلف تمیز کرد.

دیوارپوش آنتی باکتریالدیوارپوش آنتی باکتریال

انواع دیوارپوش آنتی باکتریال

به دلیل اهمیت بسیار زیاد دیوارپوش آنتی باکتریال، انواع مختلفی از آن توسط برندهای گوناگون ارائه شده اند. به طوریکه می توان کاربردی ترین آنها را در دو گروه زیر دسته بندی کرد:

دیوارپوش آنتی باکتریال پی وی سی

دیوارپوش پی وی سی از کاربردی ترین انواع دیوارپوش می باشد که به دلیل قابلیت شستشو و تنوع زیاد در طرح و رنگ، کاربردهای گسترده ای پیدا کرده است. نوع خاصی از این دیوارپوش ها حاوی یون های نقره هستند و به عنوان دیوارپوش pvc آنتی باکتریال کاربرد دارند. از مهم ترین ویژگی های دیوارپوش آنتی باکتریال پی وی سی می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • قابلیت شستشو و ضد عفونی
  • مقاومت بالا در تماس با مواد اسیدی و شیمیایی
  • نصب و اجرای آسان
  • تنوع بالا در طرح و رنگ
  • قابلیت اجرا بدون درز به منظور جلوگیری از رشد قارچ بین درزها
  • طول عمر بالا

دیوارپوش آنتی باکتریال سنگی

نوع دیگری از دیوارپوش های آنتی باکتریال، ترکیبی از پی وی سی و پودر سنگ و یون های نقره هستند. این دیوارپوش ها ظاهری شبیه به سنگ داشته و در طرح های مختلف ارائه میشوند. به همین دلیل استفاده از آنها در محیط های مختلف منجر به جلوه منحصر به فرد و لوکس خواهد شد. از مزایای دیوارپوش آنتی باکتریال سنگی می توان به اجرای بدون درز آنها و قابلیت شستشو و مقاومت زیادی در برابر نوسنات دمایی و ضربه اشاره کرد.

مزایای دیوارپوش آنتی باکتریال چیست؟

با توجه به وجود یون های نقره در این دیوارپوش ها و سایر ویژگی های آنها، چند مزیت مهم در دیوارپوش آنتی باکتریال وجود دارد که عبارتند از:

  • قابلیت شستشو ضد عفونی
  • تنوع بالا در طرح و رنگ
  • قابلیت اجرای آسان در زمان کوتاه
  • قیمت مناسب دیوارپوش آنتی باکتریال
  • مقاومت بالا در برابر تماس با اشیای مختلف
  • استحکام بالا در برابر ضربه
  • قابلیت نصب روی سطوح مختلف بدون نیاز به زیرسازی
  • عدم تخریب در تماس با مواد اسیدی و بازها

دیوارپوش آنتی باکتریال و مزایای آندیوارپوش آنتی باکتریال و مزایای آن

کاربرد دیوارپوش آنتی باکتریال

برخلاف تصور اغلب افراد که تصور می کنند دیوارپوش های آنتی باکتریال تنها برای بیمارستان ها کاربرد دارد، از این پوشش ها برای دیوار در محیط های مختلفی می توان استفاده کرد. از جمله موارد کاربرد دیوارپوش آنتی باکتریال می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

دیوارپوش آنتی باکتریال بیمارستانی

بیمارستان ها، کلینیک و مطب های پزشکی همگی از محیط هایی هستند که دیوارپوش آنتی باکتریال برای آنها بهترین انتخاب محسوب میشود. متناسب با شرایط محیط می توان رنگ بندی مناسب این دیوارپوش ها را برای حفظ سلامتی افراد به کار برد.

راهروها، اتاق بیماران، آزمایشگاه و مطب های پزشکی، بخش مراقبت از کودکان، icu و ccu، ایستگاه پرستاری همگی از این دیوارپوش های آنتی باکتریال پی وی سی و سنگی می توانند استفاده کنند. اما به دلیل قیمت بالای مدل های سنگی، برای بیمارسان ها بیشتر pvc آنتی باکتریال استفاده میشود.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

دیوارپوش آکوستیک

دیوارپوش فومی

دیوارپوش آنتی باکتریال بین کابینتی

از دیگر موارد کاربرد این دیوارپوش ها می توان برای فضای بین کابینت های آشپزخانه اشاره کرد. چون فضای آشپزخانه باید همیشه تمیز و بدون آلودگی باشد تا سلامتی افراد خانواده در آن تضمین شده باشد. با دیوارپوش پی وی سی آنتی باکتریال یا مدل های سنگی می توان ترکیبی بسیار زیبا و در عین حال ایمن را میان کابینت ها و دیوارپوش بوجود آورد. ذرات روغن و چربی تجمع یافته روی سطح این دیوارپوش ها نیز براحتی با مواد شوینده تمیز شده و آسیب به آنها وارد نشده و تاثیر منفی بر طول عمر آنها نخواهد داشت.

دیوارپوش آنتی باکتریال سرویس بهداشتی

برای بهبود شرایط سرویس بهداشتی و کاهش عوامل بیماری زا در آن می توان از متریال های آنتی باکتریال برای پوشش دیوار آنها استفاده کرد. به دلیل تنوع زیاد در طرح و رنگ مدل های سنگی و پی وی سی می توان متناسب با دکوراسیون سرویس بهداشتی دیوارپوش ایده آل را انتخاب کرد.

نصب دیوارپوش آنتی باکتریالنصب دیوارپوش آنتی باکتریال

سخن آخر

بر اساس آنچه در طول متن اشاره شد، دیوارپوش آنتی باکتریال نوع خاصی از پوشش های مناسب برای دیوار می باشد که حاوی یون های نقره هستند. این یون ها قدرت بالایی در از بین بردن عوامل بیماری زا و میکروب و ویروس ها داشته و به همین دلیل بیشتر برای محیط های درمانی و بیمارستان ها استفاده میشوند. این دیوارپوش ها در دو نوع پی وی سی و سنگی در رنگ های مختلف ارائه شده و همگی قابلیت شستشو با مواد اسیدی و بازها را دارا هستند. علاوه بر بیمارستان ها، از این دیوارپوش ها برای فضای بین کابینت ها و پوشش دیوار سرویس بهداشتی و حمام نیز می توان استفاده نمود. 
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe