آشنایی با دیوارپوش آکوستیک و کاربرد های آن

06 دی ، 1400
مبلمان اداری آذران فضانما

دیوارپوش آکوستیک از مناسب ترین تجهیزات جهت جلوگیری از ورود و خروج صدا به یک محیط می باشد. کاربردهای متنوع دیوارپوش آکوستیک و ویژگی آن می تواند به افراد جهت استفاده از این محصولات عایق صوت کمک کند. آشنایی با دیوارپوش آکوستیک شامل فاکتور هایی از قبیل اطلاع از ویژگی های محصول، کاربرد های آن، مزایا و معایب دیوارپوش آکوستیک و ... می شود. در کنار آشنایی با دیوارپوش های آکوستیک باید در مورد قیمت این عابق های صوتی نیز کسب اطلاع نمود که در این زمینه کارشناسان ما در شرکت آذران شما را راهنمایی خواهند کرد.

آشنایی با دیوارپوش آکوستیک

یکی از معایب زندگی در محیط های شهری شلوغ، ایجاد آلودگی های صوتی هست که در بسیاری موارد آزار دهنده بوده و باعث عدم آسایش افراد می شود. یکی از بهترین راهکار ها جهت کاهش ورود صدا و آلودگی های صوتی به داخل ساختمان های مسکونی و ممانعت از خروج صدا به بیرون بهره گیری از تجهیزات عایق صدا می باشد. انواع دیوارپوش از مهم ترین تجهیزات جهت پوشش دیوار و کاهش ورود و خروج صدا به داخل ساختمان به شمار می رود.

از بین انواع دیوارپوش می توان به دیوارپوش آکوستیک اشاره کرد که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و تا حد قابل توجهی از ورود صدا به داخل ساختمان و خروج صدا جلوگیری می کند. در حال حاضر جهت عایق نمودن ساختمان ها در برابر هر گونه صوت از نمونه های استاندارد دیوارپوش آکوستیک استفاده می شود.

دیوار آکوستیک چیست؟دیوار آکوستیک چیست؟

فاکتورهای مهم در آشنایی با دیوارپوش آکوستیک

به منظور آشنایی با دیوارپوش آکوستیک خریداران و علاقمندان به این عایق های صوت باید فاکتور های مختلفی را مدنظر قرار دهند. آشنایی با ویژگی های دیوارپوش آکوستیک، اطلاع از مزایا و معایب این عایق ها و آشنایی با کاربردهای دیوارپوش آکوستیک می تواند به انتخاب آگاهانه افراد و تمایل آنها به کاربرد این دیوارپوش ها کمک کند.

دیگر مطالب مرتبط با این مقاله را در این بخش دنبال نمایید

آشنایی با ویژگی های دیوارپوش های بین کابینتی

آشنایی با ویژگی های دیوارپوش و سقف کامپوتایل

دیوارپوش ضد آب مناسب برای حمام و سرویس بهداشتی

ویژگی های دیوارپوش آکوستیک

در ساخت دیوارپوش های آکوستیک از موادی بهره گرفته شده که عایق استاندارد در برابر صوت بوده و هر گونه صدا را به خود جذب می کند. بدنه دیوارپوش آکوستیک به خوبی صوت را بازتاب نموده و از این طریق مانع از عبور صدا خواهد شد. در تهیه دیوارپوش های آکوستیک از بهترین مواد اولیه بهره گرفته می شود که از آن میان می توان به پی وی سی، پلی اورتان، چوب های منفذ دار و ... اشاره کرد.

دیوارپوش های آکوستیک با بازدهی بالایی که دارند از خروج و ورود هر گونه صوت به محیط مورد نظر جلوگیری می کنند. از آنجا که دیوارپوش های آکوستیک برای هر گونه دیوار مناسب می باشد امروزه به صورت گسترده جهت عابق نمودن انواع دیوار به کار می رود.

همچنین می توان دیوارپوش آکوستیک را به آسانی بر روی دیوار ها با هر گونه زیرساخت پیاده سازی و اجرا نمود. برای نصب انواع دیوارپوش آکوستیک ابتدا زیرسازی لازم توسط متخصصین انجام شده و پس از پوشاندن و عایق کردن دیوار با فوم، دیوارپوش آکوستیک نصب می شود.

ویژگی های دیوارپوش های آکوستیکویژگی های دیوارپوش های آکوستیک

کاربردهای دیوارپوش آکوستیک

از دیگر فاکتور هایی که جهت آشنایی با دیوارپوش آکوستیک باید مد نظر قرار داد کاربرد های این سازه های استاندارد می باشد. در حال حاضر از انواع دیوارپوش آکوستیک جهت عایق نمودن منازل مسکونی و آپارتمان ها بهره گرفته می شود. با پوشش دیوار های منزل توسط دیوارپوش آکوستیک محیطی آرام برای خانواده فراهم آورد.

با این حال دیوارپوش آکوستیک دامنه کاربرد گسترده ای داشته و به عنوان عایق صدا در ساختمان های اداری، تجاری و نیز کتابخانه ها به کار می رود. دیوارپوش های آکوستیک بهترین انتخاب جهت دکوراسیون آموزشگاه های موسیقی می باشد که به خوبی از نفوذ صدا به بیرون جلوگیری می کند. از دیگر کاربرد های دیوارپوش های آکوستیک می توان به سالن های کنفرانس و همایش، هتل ها، مراکز آموزشی و ... اشاره کرد.

مزایا و معایب دیوارپوش آکوستیک

کسب اطلاع در مورد مزایا و معایب دیوارپوش های آکوستیک از دیگر نکات مهم جهت آشنایی با دیوارپوش آکوستیک می باشد که انتخاب را برای افراد آسان تر می کند. همان طور که قبلا اشاره کردیم دیوارپوش های آکوستیک از بازدهی بالایی در برابر نفوذ هر گونه صدا و صوت برخوردار هستند. از دیگر مزایای دیوارپوش آکوستیک می توان به زیبایی منحصر به فرد این دیوارپوش ها اشاره کرد که آن را برای دکوراسیون هر مکانی مناسب می سازد.

دیوارپوش آکوستیک از تنوع در طرح و رنگ برخوردار بوده و از این رو قابلیت هماهنگی با دکوراسیون محیط را دارد. به دلیل بهره گیری از مواد باکیفیت در تولید دیوارپوش های آکوستیک این محصولات از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار هستند. امروزه دیوارپوش های آکوستیک ضد آب و ضد جرم طراحی می شود. دیوارپوش آکوستیک به دلیل وزن کم سبک بوده و اجرا و نصب آن راحت می باشد.

همچنین دیوارپوش های آکوستیک در کنار عایق صدا بودن، عایق حرارت نیز هستند. به دلیل انعکاس نور توسط دیوارپوش های آکوستیک روشنایی و زیبایی محیط دو چندان می شود. علارغم مزیای متعدد دیوارپوش های آکوستیک نظافت این دیوارپوش ها تا حدودی سخت و زمان بر می باشد.

کاربردهای متنوع دیوارپوش آکوستیککاربردهای متنوع دیوارپوش آکوستیک

قیمت دیوارپوش آکوستیک

آشنایی با دیوارپوش آکوستیک نکات متعددی را شامل می شود که از آن جمله می توان به آگاهی از قیمت فروش این محصولات عایق صوت اشاره کرد. با توجه به تنوع دیوارپوش های آکوستیک از نظر نوع مواد مورد استفاده در ساخت، کیفیت ساخت و نیز تنوع طرح و رنگ این دیوارپوش ها با قیمت های متنوع عرضه می شود. با توجه به مزایای مختلف دیوارپوش های آکوستیک خرید این تجهیزات مقرون به صرفه می باشد.

برای اطلاع از قیمت خرید انواع دیوارپوش های آکوستیک می توان از طریق نمایندگی های عرضه مستقیم دیوارپوش اقدام نمود. از خدمات نمایندگی های فروش دیوارپوش آکوستیک ارائه این دیوارپوش های عایق صوت از طریق فضای مجازی و بدون واسطه می باشد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe