همه چیز درباره دیوارپوش های فومی

14 فروردین ، 1401
مبلمان اداری آذران فضانما

دیوارپوش فومی یکی از ارزان ترین و پرکاربردترین دیوارپوش های مورد استفاده در محیط های مسکونی و اداری و غیره می باشد که نصب آسانی دارند. این دیوارپوش ها که اغلب پشت چسب دار هستند، به صورت تایلی و رولی ارائه شده و به آسانی می توان آنها را بر روی سطوح مختلف نصب نمود. برای آشنایی با مزایا، معایب، انواع و ویژگی ها، ماندگاری، قیمت و نحوه نصب دیوارپوش های فومی در ادامه گروه آذران همراه باشید.

دیوارپوش فومی چیست؟

فوم از کاربردی ترین متریال های مورد استفاده در صنعت می باشد که از مواد پلیمری تولید میشود. با توجه به اینکه در روند تولید این فوم ها چه نوع از مواد پلیمری استفاده میشود ویژگی ها و قابلیت های آنها با هم تفاوت خواهد داشت. دیوارپوش های فومی به تایل یا رول هایی گفته میشود که ماده اولیه آنها پلی اورتان می باشد.

از دیگر ویژگی های دیوارپوش های فومی می توان به ضخامت حدود نیم سانتی متری آنها اشاره کرد. البته مقدار ضخامت به برند و کیفیت محصولات آنها بستگی دارد و ممکن است برخی از آنها ضخیم تر یا نازک تر ارائه شوند. همچنین لازم به ذکر است، به منظور زیباسازی دیوار در سبک های مختلف دکوراسیون، برخی از این فوم ها دارای طرح های برجسته و سه بعدی می باشند.

دیوارپوش فومی چیستدیوارپوش فومی چیست

انواع دیوارپوش فومی

به دلیل استقبال بسیار زیاد از این دیوارپوش های فومی در دکوراسیون داخلی و ساختمان سازی، برندهای تولید کننده تنوع زیادی به محصولات خود داده اند. به طوریکه در حال حاضر می توان آنها را در انواع مختلف تایلی یا شیتی و رولی تقسیم بندی کرد. نوع تایلی به صورت شیت و صفحات مربع یا مستطیلی در اندازه های مختلف ارائه شده و بر اساس مدل مورد نظر در زمان نصب کنار هم قرار میگیرند. نوع دیگری از این دیوارپوش ها به صورت رول ارائه میشود و گزینه ای ایده آل برای سطوح با طول زیاد هستند. به طوریکه می توان طرح کاملا صاف و یکدست و بدون برش را روی سطح مورد نظر با آنها ایجاد کرد.

در دسته بندی دیگر می توان دیوارپوش های فومی را بر اساس طرح و مدل آنها گروه بندی کرد. لازم است بدانید که تنوع در طرح و رنگ این دیوارپوش ها بسیار زیاد است و انواع مختلف زیر را می توانید متناسب با شرایط مورد نظر انتخاب کنید:

  • دیوار پوش فومی طرح چوب
  • دیوار پوش فومی طرح سنگ
  • دیوارپوش فومی طرح آجری سفید
  • دیوارپوش فوم سه بعدی

تمام این دیوارپوش ها در رنگ های بسیار متنوع به صورت پشت چسب دار و ساده ارائه میشوند. علاوه براین، از نظر ضخامت و قدرت عایق بودن نیز با هم متفاوت هستند که در زمان خرید باید به آن توجه داشت.

دیگر مطالب مرتبط با این مقاله را در این بخش دنبال نمایید

دیوارپوش دکوراتیو چیست؟

همه چیز درباره دیوارپوش ضد ضربه

دیوارپوش ضد آب مناسب برای حمام و سرویس بهداشتی

کاربرد دیوارپوش فومی

با توجه به مزایا و معایبی که برای دیوارکوب های فومی ارائه شد، می توان به این نتیجه رسید که این متریال ها کاربرد زیادی در دکوراسیون و طراحی داخلی دارند. از اصلی ترین موارد کاربرد دیوارپوش های فومی می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

دیوارپوش فومی برای آشپزخانه

فضای خالی بین کابینت ها و دیوارهای بدون کابینت در آشپزخانه تاثیر زیادی بر زیبایی و جلوه ظاهری آن دارند. به همین دلیل می توان با دیوارپوش های فومی در کمترین زمان طرح مورد نظر را برای آنها اجرا کرد. نکته بسیار مهم اینکه، این دیوارپوش ها در برابر نم و رطوبت و صدا می توانند تا حد مطلوبی عایق باشند، اما حرارت روی آنها اثر منفی ایجاد می کند. به همین دلیل اگر قصد دارید از آنها در آشپزخانه استفاده کنید، سعی کنید با اجاق گاز و فر و وسایل حرارت زا فاصله داشته باشند. توجه داشته باشید که در صورت استفاده از این دیوارکوب ها در آشپزخانه، برای شستشو مواد شوینده اسیدی و قوی را انتخاب نکنید. چون این مواد رنگ و طرح آنها را از بین می برد.

دیوارپوش فومی برای دکوراسیون کلاسیک

تنوع در طرح و رنگ این دیوارکوب ها زیاد است و به همین دلیل با هر سبک از دکوراسیون می توان گزینه مناسبی را انتخاب کرد. به عنوان مثال اگر اتاق خواب و پذیرایی منزل با سبک کلاسیک دیزاین شده اند، نصب دیوارپوش طرح چوب می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد. طرح چوب روی دیوارها با مبلمان و پرده های سلطنتی و کلاسیک جلوه بسیار خوبی را در منزل بوجود می آورد.

دیوارپوش فوم برای محیط اداری

در محیط های کاری و اداری هزینه کمی برای تغییر دکوراسیون و بازسازی صرف میشود، چون در بسیاری از مواقع ملک استیجاری بوده و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نخواهد بود. یکی از انتخاب های بسیار عالی برای اینکه بتوانید در بازه زمانی کوتاه با هزینه کم دیوارهای اتاق مدیریت و کارمندان و راهروها را زیبا کنید و نواقص آن را بپوشانید، استفاده از دیوارکوب های فومی می باشد. چون علاوه بر زیبایی و قیمت ارزان و نصب سریع، عایق صوتی و حرارتی نیز به شمار می روند و محیط ساکت و آرامی را برای کار فراهم می کنند.

نصب در اتاق کودکان

در دیزاین اتاق کودکان علاوه بر زیبایی باید به اصول ایمنی و جلوگیری از آسیب وارد شدن به بدن بچه ها نیز توجه شود. با توجه به اینکه دیوارپوش های فومی سطح بسیار نرمی دارند، به همین دلیل تماس دست و پا و حتی صورت کودک در اثر برخورد با دیوار منجر به ضربه و آسیب به آنها نخواهد شد. علاوه براین، با این دیوارپوش ها فضای بسیار آرام و ساکت و بدون سر و صدایی برای استراحت کودکان در اتاق آنها فراهم میشود.

علاوه بر موارد فوق، از این دیوارپوش ها می توان در محیط های دیگری از قبیل اتاق و منزل سالمندان، سالن های کنفرانس، آمفی تئاتر، آتلیه و استودیوها نیز استفاده نمود. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید دیوارپوش فومی را نزدیک به منبع حرارتی از قبیل بخاری و شوفاژ و موارد مشابه نصب کرد، در غیر این صورت خطر آتش سوزی و اشتعال وجود دارد.

کاربردهای انواع دیوارپوش های فومیکاربردهای انواع دیوارپوش های فومی

مزایا دیوارپوش های فومی

کاربرد گسترده این دیوارکوب ها نشان دهنده مزایا و نقاط مثبت زیاد آنها می باشد. در حالت کلی چند مزیت مهم در دیوارکوب های فومی وجود دارد که مهم ترین آنها عبارتند از:

  • وزن فوم بسیار سبک است و به همین دلیل بار تحمیلی به ساختمان را تا حد زیادی کاهش می دهد.
  • نصب این دیوارکوب ها بسیار آسان است.
  • به دلیل عدم نیاز به صاف کردن سطح دیوار زیرین دیوارپوش، در کوتاهترین زمان می توان آن را نصب کرد.
  • چون پشت دیوارپوش فومی چسب دار است، نصب آنها نیاز به وسیله و متریال جانبی نداشته و به آسانی می توان آن را روی سطح مورد نظر قرار داد.
  • امکان نفوذ نم و رطوبت به داخل منافذ این دیوارپوش ها وجود ندارد. به همین دلیل به آسانی می توان لک و کثیفی روی آنها را با شستشو از بین برد.
  • تنوع در طرح و رنگ بسیار بالاست
  • به دلیل انعطاف پذیری بالا بر روی هر نوع سطح گچی و سیمانی قابل نصب می باشد.
  • دیوارپوش فومی یکی از ارزان ترین دیوارکوب ها می باشد.
  • عایق صوتی و رطوبتی می باشد.

معایب دیوارپوش های فومی

علیرغم تمام مزایایی که این دیوارپوش ها دارند، برخی از نقاط منفی نیز در آنها وجود دارد که قبل از خرید باید مد نظر قرار دهید که عبارتند از:

  • مقاومت سطوح فومی در برابر تماس با اشیای نوک تیز پایین می باشد و احتمال سوراخ شدن و پارگی در آنها وجود دارد.
  • این دیوارپوش ها قابلیت رنگ آمیزی ندارند، به همین دلیل بهتر است در زمان خرید رنگ مناسب را تهیه کنید. با رنگ های آکرلیک می توان سطح آنها را رنگ آمیزی کرد اما براحتی با آب رنگ از بین میرود.
  • مقاومت بسیار کمی در برابر حرارت داشته و قابل اشتعال هستند.
  • پس از جداسازی آنها از روی دیوار سطح ضخیمی از چسب روی دیوار باقی می ماند و امکان نصب مجدد همان دیوارپوش ها وجود ندارد.

ماندگاری دیوارپوش فوم

در تمام دیوارکوب ها مدت زمان ماندگاری به کیفیت و همچنین نحوه استفاده از آنها بستگی دارد. در حالت کلی اگر دیوارپوش های فومی در محیط های بدون نم و رطوبت نصب شوند و اشیای نوک تیز با آنها برخورد نداشته باشند، ماندگاری بالایی خواهند داشت. علاوه براین، جنس های نامرغوب آنها نیز دوام بسیار پایینی داشته و خیلی زود جلوه خود را از دست می دهند.

نحوه نصب دیوار پوش های فومی

با توجه به اینکه دیوارپوش فومی رولی خریداری کرده اید یا تایلی نحوه نصب کمی متفاوت است. ابتدا کمی سطح دیوار را تمیز کنید و میخ و برجستگی های روی آنها را از بین ببرید. سپس بر اساس طرح مورد نظر چسب پشت تایل ها را از آنها جدا و فوم را روی دیوار قرار دهید. بعد از قرار گرفتن فوم روی دیوار کمی با دست سطح آن را فشار دهید تا اتصالشان محکم شود.

مزایا و معایب استفاده از دیوارپوش های فومیمزایا و معایب استفاده از دیوارپوش های فومی

قیمت دیوارپوش فوم

با توجه به برند، کیفیت، ضخامت، طرح و تایلی یا رولی بوده قیمت دیوارپوش های فومی با هم تفاوت دارند. نمونه های بسیار ارزان قیمت که در بازار موجود هستند متاسفانه از نظر کیفیت بسیار پایین می باشند. به همین دلیل خرید آنها مقرون به صرفه نیست و در کوتاه ترین زمان دچار پارگی خواهند شد.

دیوارپوش فومی از کجا بخرم؟

با توجه به اینکه کیفیت دیوارپوش های فومی ارتباط مستقیم با میزان ماندگاری آنها دارد، به همین دلیل باید آنها را از مراکز معتبر خریداری کنید. گروه آذران از بزرگترین تولیدکنندگان انواع دیوارپوش پی وی سی می باشد و می توانید محصولاتی با کیفیت را از آن خریداری کنید. کارشناسان فروش این مجموعه از طریق راه های ارتباطی پایین صفحه آماده ارائه مشاوره رایگان قبل از خرید می باشند. 
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe