چه نوع کفپوشی برای کتابخانه مناسب است

23 آبان ، 1400
مبلمان اداری آذران فضانما

در صورتی که به دنبال آشنایی با کفپوش مناسب برای کتابخانه هستید در این مقاله ما را همراهی کنید، آشنایی با کفپوش مناسب برای کتابخانه به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید، از لحاظ عایق بودن به صدا و همچنین متناسب بودن با دکوراسیون، کفپوش دلخواه خود را انتخاب کنید. کتابخانه ها از جمله محیط هایی هستند که در طراحی دکوراسیون آن  باید حساسیت ویژه ای داشته باشید چرا که هم زیبایی و همچنین عایق بودن به صدا در آن باید مد نظر قرار بگیرد.

در این مقاله که توسط ما در شرکت آذران تهیه شده است با کفپوش های مناسب برای کتابخانه بیشتر آشنا خواهید شد.

آشنایی با کفپوش مناسب برای کتابخانه

شاید در وهله اول بسیاری از مردم تصور کنند که آشنایی با کفپوش مناسب برای کتابخانه در مقایسه با سایر اجزای یک کتابخانه از جمله دیوار، در، پنجره و ... از اهمیت چندانی برخوردار نیست در حالی که این نوع تصور نادرست است بلکه کفپوش کتابخانه از مهم ترین اجزای یک کتابخانه خوب محسوب می شود.

در صورتی که از کفپوش مناسب و ایده آل در کتابخانه استفاده کنید همچنان که می تواند نقش اساسی در کاهش صدای محیط داشته باشد می تواند در پاکیزگی محیط، صرفه جویی در هزینه ها و همچنین استفاده مناسب از ظرفیت محیط کتابخانه داشته باشد به همین دلیل توصیه می شود که مقاله آشنایی با کفپوش مناسب برای کتابخانه را تا انتها مطالعه کنید.

چه کفپوشی مناسب برای کتابخانه استچه کفپوشی مناسب برای کتابخانه است

موكت گزينه اول در آشنایی با کفپوش مناسب برای کتابخانه

از کفپوش های مشهور که از زمان های دور برای کتابخانه ها مورد استفاده قرار می گرفته است و در حال حاضر نیز مورد استفاده است می توانیم به انواع موکت تایل و رول اشاره داشته باشیم. دلیل اصلی استفاده از این نوع کفپوش ها این است که موکت ها می توانند به عنوان عایق صدا عمل کنند و از نفوذ صدا به محیط  کتابخانه جلوگیری بعمل بیاورند. این نوع از موکت ها از دو لایه متفاوت تشکیل یافته اند لایه بالایی آن ها از جنس پارچه نایلونی می باشد و همین لایه سبب می شود که موکت صداها با شدت بالا را به خود جذب کند لایه زیرین این نوع از موکت ها از جنس وینیل است که نقش اصلی آن در کم کردن دامنه فرکانس صد است.

در صورتی که به معماری داخلی کتابخانه خود اهمیت می دهید این نوع از کفپوش ها می تواند یک گزینه ایده آل برای شما باشد چرا که بافت پارچه آن موجب شده است که تنوع طراحی آن بسیار زیاد باشد و می توان منطبق با دکوراسیون کتابخانه طراحی مورد نظر را انتخاب کرد.

از انواع دیگر کفپوش های موکتی که وجود دارد می توانیم به کفپوش هایی با ویژگی ضد میکروب اشاره داشته باشیم. از این نوع کفپوش ها بیشتر در کتابخانه های مربوط به کودکان استفاده می شود که برای حفظ سلامت و تندرستی آنان ضروری است.

دیگر مطالب مرتبط با این مقاله را در این بخش دنبال نمایید

آشنایی با تایل کف کاذب در هواپیما

آشنایی با کف کاذب سبک در سازه های مختلف

تفاوت بین کفپوش های پارکت چوبی و پارکت لمینت

علت کاهش استفاده از کفپوش های موکتی

در سال های اخیر، اما استفاده از کفپوش های موکتی کاهش یافته است و در موارد بسیاری سایر کفپوش ها به موکت ها ترجیح داده می شوند بیشتر دلیل عدم استفاده از این کفپوش ها این است که بسیاری بر این باورند که موکت ها سبب ایجاد آلرژی در بسیاری از افراد می شود که این تصور با توجه به پژوهش هایی که صورت گرفته است، نادرست خوانده می شود و گفته می شود که موکت برخلاف این ادعا عامل کارآمد در کاهش گرد و غبار در محیط محسوب می شود.

پارکت لمینت کفپوش کتابخانه

در ادامه مقاله آشنایی با کفپوش مناسب برای کتابخانه، به یکی از محبوب ترین کفپوش های کتابخانه، یعنی پارکت لمینت خواهیم پرداخت. این نوع از کفپوش ها به دلیل طراحی چشم نوازی که از چوب و سنگ دارند به پرکاربردترین کفپوش های کتابخانه تبدیل شده اند و می توانند به صورت کامل به عنوان عایق صدا عمل کنند. پارکت لمینت ها به طور کلی در دو نوع دسته بندی قرار داده می شوند و تولید آن ها نیز در این دو نوع است که شامل انواع فوم دار و بدون فوم است.

لمینت هایی که دارای فوم هستند، نیازی به کف سازی ندارند و در واقع فوم موجود در آن ها به صورت عایق صوتی و حرارتی عمل خواهد کرد. زمانی که از این نوع لمینت ها استفاده شود، از صدای طبقات بر روی هم کاسته می شود. پارکت لمینت هایی که بدون فون هستند، به کف سازی نیاز دارند که باید قبل از نصب فوم ها به صورت کفپوش در کف کتابخانه قرار داده شوند در صورتی که کف سازی به صورت حرفه ای و دقیق انجام شود می تواند به صورت کارآمد در برابر صدا عمل کند و از ورود صداهای طبقات به کتابخانه جلوگیری بعمل آورد.

انواع کفپوش مناسب برای کتابخانهانواع کفپوش مناسب برای کتابخانه

کفپوشهای پلاستیکی کتابخانه

از مشهورترین کفپوش هایی که برای کتابخانه می تواند مورد استفاده قرار گیرد و در مقاله آشنایی با کفپوش مناسب برای کتابخانه باید به آن پرداخته شود، انواع کفپوش های پلاستیکی است. انواع مختلفی از این نوع کفپوش ها وجود دارد که هریک از آن ها ویژگی ها و کاربردهای خاص خود را دارند.

در صورتی که اهل رفتن به سالن های ورزشی باشید حتما این نوع کفپوش ها را در سالن ها ورزشی دیده اید با این وجود کفپوش های پلاستیکی می توانند کارکرد فوق العاده ای برای یک کتابخانه داشته باشند. از مهم ترین شاخصه های کفپوش های پلاستیکی این است که به عنوان یک عایق بسیار مناسب، عمل می کنند و همچنین از دیگر ویژگی ها آن مقاوم بودن در برابر سایش و از عمر زیادی نیز برخوردار است.

قیمت کفپوش مناسب برای کتابخانه

پس از آشنایی با کفپوش مناسب برای کتابخانه بهتر است به قیمت کفپوش های کتابخانه نیز نگاهی داشته باشیم که می تواند یک گزینه مورد نظر در مورد انتخاب کفپوش برای کتابخانه باشد. در صورتی که می خواهید کفپوش مورد انتخاب شما هزینه بیشتری را تحمیل نکند توصیه می شود که برای خرید کفپوش هایی اقدام کنید که نیاز به کف سازی ندارند. در صورتی که پیش از پیاده سازی کفپوش، فوم و یا قرنیز نصب شود در این صورت هزینه های نهایی بیشتر خواهد شد.

قیمت کفپوش مناسب برای کتابخانهقیمت کفپوش مناسب برای کتابخانه

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe