آشنایی با ویژگی های پارکت لمینت

25 مرداد ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

با ویژگی های پارکت لمینت بیشتر آشنا شوید

این روز ها کفپوش ها نقش مهمی در دکوراسیون داخلی دارند. انواع مختلفی از کفپوش ها در بازار موجود است که طراحان از آن ها استفاده می کنند. یکی از جدید ترین انوع کفپوش های موجد در بازار، کفپوش های لمینت هستند که ظاهری شبیه به چوب دارند و یک جایگزین عالی برای پارکت ها می باشند. در تولید این کفپوش ها بسیار دقت شده که ظاهری کاملا شبیه به چوب داشته باشند. این کفپوش در انوع طرح ها و رنگ ها قابل ارائه می باشد.

پارکت لمینیت چه ویژگی هایی دارد

مشخصات ظاهری لمینت ها

همان طور که در بالا گفتیم کفپوش لمینت ها در انواع طرح ها و رنگ ها ارائه می شود. که دارای طرح هایی نظیر چوب، سنگ و سرامیک در رنگ های متنوع هستند. این کفپوش شکل ها نواری، تخته ای و مربعی در بازار وجود دارد. شکل تخته ای معمولا دارای بافت چوبی، اشکال مربعی دارای بافت سنگ و سرامیک می باشند. برای چیدمان آن ها کنار هم می توانید از طرح های خلاقانه استفاده کنید. همچنین در بازار انواع مات و براق هم موجود می باشد.

بررسی لایه های کفپوش لمینت

لمینیت از 4 لایه تشکیل شده است:

  • لایه ی ملامین رویه
  • لایه تصویری که مهم ترین و باکیفیت ترین لایه است که لایه اصلی نیز محسوب می شود
  • لایه فشرده شده که سومین لایه می باشد
  • لایه ملامین پشتی که لای چهارم می باشد

مراقبت از کفپوش لمینت به چه صورت می باشد؟

مراقبت و نگهداری از کفپوش های لمینت اصلا سخت نیست و به آسانی می توانید از ان ها نگهداری کنید. شما تنها لازم است به طور مرتب آن ها را به وسیله ی جارو یا هر وسیله ی دیگر گردگیری نمایید. همچنین می توانید از تی مرطوب و پاک کننده های ملایم هم برای تمیزی استفاده کنید. مراقب سنگ ریزه و شیشه ها باشید چون به مرور می تواند روی لمینت خراشیدگی ایجاد کنند. مراقب فاصله ایجاد شده بین لمینت ها نیز باشید شاید نیاز بود آن ها را تعویض نمایید. برای مراقبت از لمینت ها نیازی به استفاده از روغن یا واکس نیست.

مزایای استفاده از کفپوش لمینت

 کفپوش های لمینت دارای مزایا زیادی هستند:

  • در ساخت کفپوش های لمینت از مواد قابل بازیافت استفاده شده که این مواد دوست دار طبیعت هستند. همچنین برای ساخت آن ها از درخت کمتری استفاده شده است.
  • شما به راحتی می توانید بدون هیچ آسیبی ان ها را از یک مکان به مکان دیگر منتقل کنید.
  • نصب آن ها آسان می باشد
  • تنوع رنگ و طرح های بی نظیری دارند

معایب استفاده از کفپوش لمینت

  • با اینکه مقاومت آن ها در برابر رطوبت خوب می باشد و حتی از پارکت ها هم مقاومت بهتری نسبت به رطوبت دارند، ولی نصب آن ها در حمام ها و محیط های مرطوب توصیه نمی شود.
  • در حین راه رفتن رو کفپوش های لمینت صدا ایجاد می شود که می توانید با لایه های زیرین صدا ها را کنترل نمایید.

مزایا و معایب استفاده از پارکت لمینت

می توان لمینت را روی سرامیک نصب نمود؟

لمینت ها با اتصالات خشک یعنی فاق و زبانه نصب می شوند. در نصب آن ها نیازی به استفاده از چسب و دیگر مواد نیست. لمینت ها باتوجه به یک شیار که کلیک نام دارد باهم درگیر می شوند و یک لایه یکپارچه را در کنار هم ایجاد می کنند.  نصب لمینت ها بسیار آسان می باشد و خودتان هم می توانید آن ها را نصب کنید. لمینت ها به راحتی روی سرامیک و سنگ قابل نصب می باشند.

شما به راحتی می توانید در صورت نقل مکان لمینت ها را با خود ببرید آن ها بدون آسیب از هم جدا می شوند و در مکان دیگر قابل استفاده هستند. همچنین یک لایه عایق رطوبتی در زیر قطعات وجود دارد که تاثیر مستقیم روی کاهش صدایی که لمینت ها ایجاد می کنند دارند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe