اصول نورپردازی نمای ساختمان چیست؟

26 آبان ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

آشنایی با نحوه نورپردازی در نمای ساختمان ها 

نورپردازی نمای ساختمان امروزه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید در زمان انجام این کار دقت زیادی داشته باشید. نورپردازی برای نمای ساختمان دارای اصول و قواعدی است که در صورتی که این اصول و قواعد را رعایت نکنید با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره اصول و قواعد نورپردازی برای نمای ساختمان صحبت کنیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین اگر شما هم جز افرادی هستید که علاقه مند به این موضوع می باشید به شما توصیه می کنیم حتما ما را در این مطلب همراهی کنید.

اصول نورپردازی نمای ساختمان به زبان ساده اصول نورپردازی نمای ساختمان به زبان ساده  

اهمیت نورپردازی درست در نمای ساختمان

امروزه نورپردازی نمای ساختمان از جهات مختلفی دارای اهمیت می باشد و شما باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید. اولین نکته در خصوص اهمیت نورپردازی درست در نمای ساختمان این است که نورپردازی نمای ساختمان معمولا رابطه نزدیکی با محیط زیست دارد و بنابراین در صورتی که به شکل درستی انجام نشود ممکن است آسیب هایی را به محیط زیست وارد کند و یا این که باعث اذیت شدن همسایه ها شود. بنابراین حتما در زمان انجام این کار باید استانداردها و قواعدی که برای این کار وجود دارند رعایت شوند. نکته مهم دیگر در این خصوص این است که اگر نورپردازی به شکل نادرست و غیر استانداردی انجام شود ممکن است مصرف انرژی چند برابر شود و در نتیجه هزینه های شما نیز به میزان زیادی افزایش پیدا کند. بنابراین نورپردازی برای نمای ساختمان از اهمیت زیادی برخوردار است.

نکاتی درباره تاثیر نورپردازی نمای ساختمان بر محیط

شاید در نگاه اول بسیاری از افراد گمان کنند که نورپردازی برای نمای ساختمان نمی تواند تاثیر بسزایی را در محیط داشته باشد ولی شاید برای شما جالب باشد که بدانید این موضوع بیشتر از آن چه که فکر می کنید می تواند باعث زیبایی محیط شود. به همین علت است که امروزه در ساختمان های بزرگ توجه ویژه ای به نورپردازی نما می شود تا زیبایی ساختمان چند برابر شود. اگر شما بتوانید رنگ مناسبی را برای نور نمای ساختمان خود انتخاب کنید و همینطور شدت نور را نیز به درستی تنظیم کنید می توانید توجه تمامی افراد را به خود جلب کنید. امروزه طراحی های فانتزی نیز برای نورپردازی در نمای ساختمان وجود دارند که در صورت تمایل می توانید از این طرح ها نیز کمک بگیرید تا زیبایی نمای ساختمان خود را چند برابر کنید.

چند اصل مهم برای نورپردازی

به عنوان اولین نکته همیشه سعی کنید منبع نور را مخفی نگه دارید. این کار باعث می شود تا نورپردازی نمای شما خاص و جذاب تر شود و افرادی که آن را مشاهده می کنند تاثیر بیشتری بپذیرند. دومین اصلی که شما در نورپردازی برای نمای ساختمان باید رعایت کنید این است که نورپردازی خود را متناسب با موادی برای ساخت نما مورد استفاده قرار داده اید، انجام دهید. امروزه رعایت نکردن این اصل باعث شده است تا نورپردازی بسیاری از نماهای ساختمان های مختلف با مشکل روبرو شود و زیبایی و جذابیت چندانی نداشته باشد. طراحی نحوه نورپردازی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، به عنوان مثال شما با یک طراحی خوب می توانید برجستگی هایی که بر روی نمای ساختمان شما وجود دارند را بیشتر برجسته کنید و در نتیجه باعث شوید تا این برجستگی ها زیباتر دیده شوند. آخرین اصلی که برای نورپردازی نمای ساختمان باید رعایت کنید این است که حتما دقت داشته باشید نورپردازی شما با محیطی که ساختمان در آن قرار دارد هماهنگی خوبی داشته باشد و ترکیب نورپردازی نمای ساختمان شما با محیط سازگار باشد.

آموزش اجرای نورپردازی نمای ساختمانآموزش اجرای نورپردازی نمای ساختمان 

روش های مختلف نورپردازی برای ساختمان

اگر در این زمینه تجربه و تخصص داشته باشید حتما می دانید که نورپردازی نمای ساختمان دارای روش های مختلفی است که هر یک از این روش ها دارای کاربردهای خاص خود می باشند. نورپردازی خشن یکی از این روش ها است که امروزه از محبوبیت زیادی برخوردار است و بیشتر برای نمایش معماری زیبای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. نورپردازی یکدست که در بیشتر ساختمان ها می توانید آن را مشاهده کنید روشنایی یکدست و یکنواختی را به ساختمان شما می دهند که باعث زیباتر شدن نمای ساختمان می شود. نورپردازی از داخل و خارج یک روش جذاب دیگر برای نورپردازی نمای ساختمان است که در صورت علاقه می توانید از این روش نیز برای نورپردازی استفاده کنید. آخرین روش برای نورپردازی نمای ساختمان نیز نورپردازی منطقه ای است که این روش نیز امروزه دارای محبوبیت زیادی می باشد.

برای نورپردازی نمای ساختمان از چه ابزارهایی استفاده می شود؟

یکی از ابزارهای بسیار محبوبی که امروزه برای نورپردازی نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد چراغ زمینی است که با نام چراغ دفنی نیز شناخته می شود. این چراغ نور را به صورت بسیار ملایم به نمای ساختمان می تاباند و باعث ایجاد سایه هایی بسیار زیبا بر روی نمای ساختمان می شود. یکی دیگر از تجهیزات پرکاربرد در نورپردازی نمای ساختمان چراغ های وال واشر می باشند که شما می توانید برای تاباندن نور به دیوارهای صاف بدون ایجاد هیچ گونه سایه ای از این چراغ ها استفاده کنید. دسته دیگری از تجهیزات نورپردازی برای نمای ساختمان چراغ های نور افکن هستند که می توان از آنها برای نورپردازی در فضاهای بزرگ استفاده کرد.

صحبت پایانی

به طور کلی آشنایی با قواعد و اصولی که برای نورپردازی نمای ساختمان وجود دارند می تواند مزایا و کاربردهای زیادی را برای شما داشته باشد و باعث شود که نورپردازی نما به شکل بهتر و با کیفیت تری انجام شود و نمای ساختمان شما زیباتر به نظر برسد. اصول و روش هایی که ما در این مطلب درباره نورپردازی برای نمای ساختمان بیان کردیم اصول بسیار مهمی هستند که با رعایت کردن آنها می توانید نورپردازی مناسبی را برای نمای ساختمان خود داشته باشید. 

اصول نورپردازی در اجرای نمای ساختمان اداری و مسکونیاصول نورپردازی در اجرای نمای ساختمان اداری و مسکونی

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe