آشنایی با انواع نمای بیرونی ساختمان

28 مرداد ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

نمای بیرونی ساختمان و انواع آن

هنگامی که در یک شهر قدم می زنید اولین چیزی که از هر ساختمان به نظر شما می رسد نمای بیرونی آن است. برای همین زیبایی این نما تاثیر بسیار شگرفی بر بیننده دارد. انواع نمای بیرونی ساختمان از متریال های مختلف بر منظر شهری و زیبایی بصری تاثیر زیادی دارد. انواع نمای بیرونی ساختمان مانند نمای آجری و نمای کامپوزیت و غیره می باشد. نمای پی وی سی از انواع نمای بیرونی ساختمان است که قیمت ارزان و زیبایی چشمگیری دارد. در این مقاله سعی داریم شما را با انواع نمای بیرونی ساختمان و کاربرد های متنوع آن ها آشنا نماییم.

آشنایی با انواع نمای بیرونی ساختمانبررسی انواع نمای بیرونی ساختمان

نمای ساختمان

هر ساختمان علاوه بر طراحی داخلی که به سلیقه مستقیم هر فرد بستگی دارد از یک نمای بیرونی نیز تشکیل شده است که این نما وظیفه نگهداری و محافظت از ساختمان و همچنین زیبایی آن را برعهده دارد. این نما علاوه بر زیبایی خود ساختمان تاثیر زیادی بر زیبایی شهر دارد.
برای ساخت نمای بیرونی ساختمان از متریال های مختلفی استفاده می شود. این مصالح نیز خود متاثر از نکاتی مهم انتخاب می شوند. برای انواع نمای بیرونی ساختمان با توجه به شرایط محیطی محل و شرایط اقلیمی منطقه و بسیاری از موارد دیگر از متریال های مختلف استفاده می شود.

انواع نمای بیرونی ساختمان

با توجه به متریال مصرف شده در هر سازه، نمای ساختمان به نام های متفاوتی شناخته می شود. مانند: نما آجری و نمای کامپوزیت که در این قسمت به معرفی انواع نمای بیرونی ساختمان برای آشنایی بیشتر می پردازیم.

نمای آجری

از گذشته های دور تا به امروز آجر یکی از پرمصرف ترین نوع مصالح در ساخت و سازه ها و همچنین استفاده برای نمای بیرونی ساختمان ها بوده است. تنوع در آجرها و قیمت مناسب این مصالح آن را به یک انتخاب ایده آل برای افراد تبدیل نموده است. از انواع آجرهایی که هم در طراحی داخلی و هم نمای بیرونی سازه ها استفاده می شود، می توان به این تعداد اشاره نمود.

  • آجر نسوز
  • آجر طرح چوب
  • آجر دکوراسیون داخلی
  • آجر لعابدار حصیری
  • آجر قرمز نما
  • آجر سفید نما
  • آجر کارتنی
  • آجر رستیک
  • آجر پلاک
  • آجر قزاقی

از این آجرها تعدادی تنها برای دکوراسیون داخلی و تعدادی نیز برای نمای بیرونی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. از پرمصرف ترین و زیباترین این آجرها می توان به مواردی اشاره نمود.

  • آجر نمای چین
  • آجر نمای امیری
  • آجر نمای کهن سرام
  • آجر نمای امین
  • آجر نمای آذرخش

نمای بیرونی سیمانی

اگر به دنبال یک نمای زیبا و با کیفیت اما ارزان هستید نمای سیمانی یک گزینه بسیار مناسب محسوب می شود. سرعت بالا و زمان اجرای کم، نیز از دیگر مزایای این نوع نما می باشد. از دیگر مزیت های این نما از انواع نمای بیرونی ساختمان می توان به ضد آتش بودن و اجرا با سیمان های رنگی نیز اشاره نمود. به آسانی این نما را شستشو دهید و از زیبایی کم نظیر آن در یک غروب دل انگیز لذت ببرید.

نمای شیشه ای

امروزه استفاده از شیشه در نمای بیرونی سازه ها بسیار متداول گشته است. زیبایی و تامین نور طبیعی از مزایای بارز این نوع می باشد. از انواع نمای شیشه مانند: سکوریت و رفلکس در این نما بهره برده می شود. انواع نمای شیشه ای نیز به نام های اسپایدر و همچنین فریم لس از پرطرفدارترین نماهای بیرونی ساختمان است.

نمای بیرونی بایرامیکس

این نوع از انواع نمای بیرونی ساختمان جزء نماهای دکوراتیو می باشد. از مصالحی که در این نوع مورد استفاده می شود می توان به سنگدانه ها، رزین های طبیعی و یا مصنوعی و همچنین رنگ اشاره نمود. مزیت این نما اجرای آن بر هر نوع سطحی می باشد. اما از معایب این نوع می توان به عمر کوتاه آن و مقاومت کم در برابر عوامل جوی و محیطی اشاره نمود.

نمای مینرال

این نوع نمایی بسیار زیبا به شما هدیه می کند. مصالحی همچون سنگ های معدنی، سنگ مرمر سفید و پلاستر ترکیبات این نما را تشکیل می دهد. مزیت این نوع در سازگاری با محیط زیست و تنوع رنگ و طرح آن است. اما عیب بزرگ این نوع در مقاومت کم آن در برابر رطوبت محیط می باشد. برای همین استفاده از این نما از انواع نمای بیرونی ساختمان در محیط هایی که رطوبت در آن زیاد است اصلا توصیه نمی شود.

انواع نمای ساختمان ها انواع نمای ساختمان ها

نمای پی وی سی از انواع نمای بیرونی ساختمان

یکی از انواع نمای بیرونی ساختمان که امروزه بسیار محبوبیت یافته است نمای پی وی سی می باشد. پی وی سی مخفف کلمه پلی وینیل کلراید یک پلیمر ترموپلاست است. از مزایای این نوع نما می توان به عمر طولانی و قیمت مناسب این مصالح ارزشمند اشاره نمود. از دیگر مزایای این نما می توان به این موارد نیز اشاره نمود.

  • تنوع رنگ
  • هنگام مصرف می توان این ماده را با آب رقیق و مورد مصرف قرار داد. از این رو این ماده یک سازگار بسیار مناسب برای محیط زیست می باشد.
  • تعمیرات بسیار ارزان و وزن کم آن مانع از زیاد شدن وزن سازه بعد از اجرای این نوع نما بر روی آن می شود.
  • مقاومت بسیار بالا در برابر اشعه خورشید
  • مقاومت زیاد در برابر رطوبت و عوارض ناشی از آن مانند پوسیدگی
  • سرعت در نصب و سهولت در اجرا از مزایای بزرگ این نمای بیرونی ساختمان است.
  • یک جایگزین بسیار ارزان و مناسب برای کلیه مصالح سنتی   

چگونگی اجرای نمای پی وی سی

این نوع از انواع نمای بیرونی ساختمان به دو صورت اجرا می شود:
بدون ابزار آلات تزئینی
با استفاده از ابزار آلات تزئینی
هنگامی که نمای پی وی سی بدون ابزار تزئینی نصب می شود از یک دستگاه فارسی بر برای برش ورقه های پی وی سی استفاده می شود. ورقه ها بعد از برش کنار یکدیگر بر روی نمای بیرونی نصب و اجرا می شوند. اما در بین دو ورق فاصله ای در حدود 3 میلیمتر گذاشته می شود.
اما زمانی که از ابزار آلات تزئینی برای نصب نمای پی وی سی استفاده شود از اتصالات و کنج های پیش ساخته در نصب استفاده شده و نیازی به دستگاه فارسی بر نیست. پنل ها در این نوع بدون هیچ گونه فاصله ای در کنار یکدیگر نصب و نمای بیرونی زیبایی شکل می گیرد. برای نصب و اجرای انواع نمای بیرونی ساختمان می توانید با مشاوران در سایت ما تماس بگیرید.

آشنایی با نمای بیرونی ساختمان ها آشنایی با نمای بیرونی ساختمان ها

برای خرید نمای ساختمان می توانید با تیم ما تماس حاصل فرمایید. همچنین شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از صفحات زیر بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe