طراحی و نصب سقف های کاذب PVC

20 اسفند ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

نحوه ی طراحی و نصب سقف کاذب پی وی سی

سقف کاذب به سازه ای معماری گفته می شود که برای تعدیل دما و کاهش سرو صدا در محل سقف ساختمان ساخته و اجرا می شود. این سازه بر روی سقف به شکل یک لایه دوم کار می شود. امروزه سقف های کاذب به جزئی اصلی و اجتناب ناپذیر از معماری مدرن بدل شده اند و یکی از نمادهای ساختمان سازی جدید به شمار می آیند. سقف کاذب ابتدا در ژاپن و به منظور زیبا کردن فضا در ساختمان ها اجرا شد اما بعدها کاربردهای وسیع تری یافته و عملکرد بیشتری را در ساختمان پیدا کرده است. یکی از ابتدایی ترین مواردی که سقف کاذب در مورد آن استفاده می شود آکوستیک کردن محیط است که ابتدا نیز در سالن تئاتر شهر لندن این پروژه به شکل واقعی اجرایی شد. در ساختمان های مدرن سقف کاذب به منظور پوشاندن تجهیزات زیر ساختی ساختمان از جمله لوله ها، سیم ها و... به کار می رود تا بدین ترتیب زیبایی و نظم فضا را بیشتر کند. شما برای طراحی و نصب سقف کاذب PVC باید به نکات مهمی توجه فرمایید. نصب سقف کاذب علاوه بر زیبایی باعث اکوستیک شدن محیط هم می شود. در این مقاله نحوه ی نصب و اجرای سقف کاذب PVC آذران را بررسی می کنیم. 

طراحی و نصب انواع سقف کاذب پی وی سی طراحی و نصب سقف کاذب آذران

چرا از سقف های کاذب در ساختمان استفاده می کنیم؟

سقف های کاذب در ابتدا به دلیل زیبا کردن فضا به کار برده شدند اما امروزه نقش های بیشتری برای آنان تعریف شده است. در سروصدای زندگی شهری و رفت و آمد های زیاد خیابانی فضاهای داخلی ساختمان ها از آسیب و سروصدا در امان نخواهند بود به همین خاطر استفاده از این سقف ها به دلیل کاهش صداهای مزاحم می تواند نقش زیادی در تامین آرامش محل کار و منزل داشته باشد. یکی دیگر از کارکرد های سقف کاذب را می توان در کنترل و تعدیل دمای محیط داخلی ذکر کرد، این المان با کاهش گرمای داخل در تابستان و جلوگیری از سرد شدن در زمستان نقش بسزایی در افزایش راندمان کاری و کیفیت زندگی داشته است و به همان نسبت با صرفه جویی در مصرف انرژی تا میزان بالایی در کاهش هزینه ها موثر است. همچنین در معماری مدرن برای تزیین و دکور کردن فضای داخل و نصب انواع لامپ ها و المان های دکوراتیو از سقف های کاذب استفاده می شود.

بهترین متریال برای ساخت و اجرای سقف های کاذب چیست؟

تا کنون انواع مختلفی از متریال برای ساخت سقف های کاذب استفاده شدند که هر کدام مزایا و معایبی به همراه دارند. از سقف های کاذب از جنس گچ و بتن گرفته تا انواعی از آن ها که با چوب و فرآورده های چوبی و یا حتی انواع فرآورده های نفتی و شیمیایی ساخته می شوند؛ تمامی این محصولات گستره وسیعی از انتخاب متریال برای ساخت و اجرای سقف کاذب را پیش روی مشتریان می گذارند.

نصب و اجرا سقف کاذب پی وی سینصب و اجرای سقف کاذب

آشنایی با انواع سقف کاذب

سقف های کاذب انواع مختلفی دارد که در زیر ضمن معرفی مختصر توضیحاتی در مورد آن ها خواهیم داد؛
ابتدایی ترین نوع سقف کاذب را با رابیتس و اندود می سازند، به دلیل ساخت شبکه ای رابیتس ها این دسته از سقف ها پس از گچ کاری ترک بر نمی دارند. فی الواقع سقف کاذب با استفاده از رابیتس و اندود یکی از پرکاردبرد ترین انواع این سازه نیز می باشد.
انواع بعدی سقف کاذب گچی اکوستیک هست که عایقی برای صدا به حساب می آید و در اتاق های کنفرانس و یا سالن های ضبط موسیقی استفاده می شود.
نوع سوم را با چوب می سازند، که به دلیل محدودیت چوب در شکلی و مقاومت کم آن در برابر گرما، سرما و رطوبت می توان گفت که تا حدودی عملکرد مناسب نخواهند داشت.
دسته آخر این نوع از سقف ها از PVC ساخته می شود. این فرآورده نفتی شیمیایی به دلیل مقاومت بالا و خاصیت انعطاف پذیری زیاد در سال های اخیر به متریالی دلخواه برای سقف های کاذب تبدیل شده است.

PVC چه ویژگی هایی دارد و چرا در ساخت سقف کاذب مناسب است؟ 

همانطور که پیش تر نیز گفتیم PVC از فرآورده های نفتی به وجود می آید و به همین دلیل محدودیت سایر متریال ساختمانی را ندارد. به هر شکلی در می آید و قابلیت دادن نقش و طرح بر روی آن ها وجود دارد. این امکان باعث می شود تا سقف های کاذب PVC به المان هایی جذاب و پرطرفدار در دکوراسیون خانه بدا شود. شرکت آذران فضانما با سال ها تجربه در تولید، ساخت و اجرای دکوراتیو ها و المان های دکوراسیون داخلی اعم از پارتیشن ها، دیوارپوش ها و سقف های کاذب از جنس پی وی سی و با تکیه بر فناوری های روز و متخصصین زبده خود، راه شما را برای داشتن محل کار و خانه ای زیبا و راحت، هموارتر می کند.

نصب سقف کاذب طراحی سقف کاذب pvc

شما می توانید برای استعلام قیمت سقف های کاذب پی وی سی با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از دیگر صفحات بازدید کنید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe