دلایل استفاده از کف و سقف کاذب در دیتاسنترها و مخابرات

22 مرداد ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

استفاده از کف و سقف کاذب در دیتاسنترها و مخابرات 

استفاده از سقف‌ کاذب و کف کاذب در معماری امروز و در برخی ساختمان ‌ها و سازه ‌ها ضروری به نظر می‌رسد. در واقع، برخی مکان‌ ها هستند که برای پیشبرد کارشان باید از سقف و کف کاذب استفاده کنند. به عنوان مثال، دیتاسنترها یا همان مراکز داده و شرکت‌ های مخابراتی باید به سقف کاذب و کف کاذب مجهز شوند. البته به دلیل اهمیت این مکان‌ها، استفاده از کف کاذب و سقف کاذب موجب بالا رفتن امنیت آن ها می‌ شود.
سقف کاذب سقفی است که پایین ‌تر از سقف معمولی ساختمان قرار می ‌گیرد و از داخل قابل رؤیت است. سقف‌های کاذب می‌ توانند از جنس گچ، مواد معدنی، پی وی سی و آلومینیوم باشند. در قدیم استفاده از گچ و رابیتس مرسوم بود که به دلیل سنگینی کم کم از رده خارج شدند. 
کف و سقف کاذب دارای کاربرد های فراوانی می باشند. یکی از استفاده های آن ها در دیتاسنتر ها و مخابرات می باشد که برای سازمان دهی و پنهان کردن تجهیزات از آن ها استفاده می شود. این سقف و کف کاذب در انواع متنوعی ارائه می شود. در این مقاله مهم ترین دلایل استفاده از سقف و کف کاذب در دیتاسنترها و مخابرات را بررسی می کنیم. 

استفاده از کف و سقف کاذب در دیتاسنترها و مخابرات استفاده از سقف و کف کاذب در دیتاسنترها

کارخانجات صنعتی شرکت آذران فضانما 

کف‌ های کاذب نیز به وسلیه پایه ‌هایی روی کف نصب می ‌شوند و ارتفاع را افزایش می ‌دهند. جنس این کف‌ها می ‌تواند آلمینیومی، فولادی، شیشه‌ای، پی وی سی، چوبی، سرامیکی و سنگی باشد. کاربرد این کف‌ها بیشتر برای پنهان کردن تأسیسات و کابل ‌ها است. پس مکان‌ هایی که مجبور به استفاده از کابل‌ های فراوان هستند، ناچار به نصب کف کاذب می‌شوند. این کف ‌ها برای حفظ گرمای محیط، سبک کردن ساختمان و جلوگیری از نفوذ رطوبت استفاده می ‌شوند. 

لزوم کاربرد سقف کاذب در دیتاسنترها و مخابرات

به دلیل استفاده از لوله ‌کشی برای سیستم‌ های اعلام و اطفای حریق و همچنین لوله ‌های گالوانیزه برای عبور کابل‌های سیستم روشنایی، دوربین مدار بسته و نصب روشنایی دیتاسنترها و مخابرات باید به سقف کاذب مجهز شوند.
سقف کاذب باید در ارتفاعي مناسب و پايين‌تر از سقف اصلي اجرا شود و همچنین سقف ‌های کاذب بايد عايق صدا و در برابر حريق و رطوبت مقاوم باشند. این سقف‌ها حتماً باید به رنگ روشن باشند و در آن ها از نگهدارنده استفاده شود. امکان جابه‌ جایی آسان آن ها باید وجود داشته باشد. 
حداقل ارتفاع سقف این مکان‌ها باید 2.6 متر باشد. اگر قرار باشد تجهیزات خنک ‌کننده یا رک با ارتفاع بالاتر از 2.13 متر به این مراکز وارد شود، اجرای سقف باید به همان میزان بلندتر از حد استاندارد ساخته شود. باید بین بالای رک تا نازل‌های آتش نشانی 46 سانتی متر فضا وجود داشته باشد.
در کل، کف، دیوارها و سقف دیتاسنتر و شرکت ‌های مخابراتی باید به گونه ‌ای پوشش داده شود که ورود گرد و غبار به حداقل برسد. 
همان طور که اشاره کردیم، کاربرد کف ‌‌های کاذب پنهان کردن تأسیسات و کابل‌ها و سیم ‌ها است و به همین دلیل است که دیتاسنترها و مراکز مخابراتی باید کف کاذب نصب کنند. این کار نه تنها به زیبایی محیط کمک می‌کند، بلکه ویژگی‌ هایی دیگری نیز دارد که از جمله می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سهولت و تسریع دسترسی به تأسیسات دیتاسنترها و مخابرات از طریق بلند کردن هر کدام از پنل‌ ها.
  • رفع مشکلات به سادگی پس از نصب تأسیسات در دیتاسنترها و مراکز مخابراتی در هر مرحله. 
  • وجود امکان هر نوع اصلاحات و تغییرات که در زمان کمی ممکن می‌شود.
  • اگر زمانی لزوم جابه‌ جایی کل تأسیسات دیتاسنتر و مخابرات وجود داشته باشد، این کار امکان ‌پذیر خواهد بود.
  • یکی دیگر از مهم ‌ترین مزایای آن سبک شدن سازه است. 

با توجه به اهمیت کارهای مخابراتی و مراکز داده، این مکان ‌ها باید امکانات خوبی برای نگهداری محیط داشته باشند و شاید هزینه‌ای که صرف نصب کف کاذب یا سقف کاذب می‌شود، در مقابل مزایایی که برای این مکان ‌ها دارند، قابل چشم پوشی خواهد بود. کارخانجات صنعتی شرکت آذران فضانما تولید کننده انواع سقف کاذب کف کاذب و است که محصولات خود را در اندازه و جنس‌های متنوع عرضه می‌کند. اگر می ‌خواهید دیتاسنتر یا شرکت مخابراتی را به این محصولات مجهز کنید، با مشاوران این شرکت در تماس باشید.

کاربرد کف و سقف کاذب در مخابرات و دیتاسنترها کاربرد کف و سقف کاذب در مخابرات و دیتاسنترها

برای استعلام قیمت سقف کاذب آذران می توانید با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از دیگر صفحات نیز بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe