مقایسه پانل پی وی سی نسبت به دیوار پوش های دیگر

20 مرداد ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

بررسی پانل دیوارپوش پی وی سی نسبت به سایر دیوارپوش ها

یکی از مهم ترین و تاثیرگذار ترین تجهیزات ساختمان پی وی سی می باشد که باعث دگرگونی عجیبی در این صنعت شده است. پی وی سی دارای ویژگی ها و مزایای زیادی است و کاربرد های فراوانی هم در صنعت ساختمان دارد. باهم مهم این پانل را با سایر پانل های دیوارپوش بررسی می کنیم. پانل های پی وی سی می توانند برای دیوار و سقف استفاده شوند. از جمله مزایای استفاده از این نوع دیوارپوش ها برای سقف می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- با استفاده از پانل های پی وی سی برای ایجاد سقف کاذب از سازه سقف اصلی می توان تا 150سانتی متر آویز درست کرد.
- این نوع دیوارپوش ها دارای تراز دقیقی هستند که در زمان نصب به زحمت کمتری نیاز است.
- نصب و اجرای پانل های پی وی سی نسبت به دیوارپوش های دیگر آسان‌تر است و زمان کمتری برای نصب نیاز دارد.
-با استفاده از این نوع پانل ها به ‌راحتی می توان به تأسیسات مکانیکی و الکترونیکی دسترسی پیدا کرد.

مقایسه پانل پی وی سی نسبت به دیوار پوش های دیگر مقایسه پانل پی وی سی نسبت با سایر دیوارپوش ها

نحوه نصب پانل های پی وی سی 

برای نصب پانل های پی وی سی ابتدا به زیرسازی نیاز است. جنس و متریال اولیه ای که برای زیرسازی استفاده می شود، در نحوه نصب و میزان استحکام پانل های پی وی سی تأثیر دارد. گاهی برای زیرسازی از چند لایه استفاده می شود. در برخی موارد چوب های روس به کار می‌ روند و سپس پانل های پی وی سی بعد از شاسی کشی روی آن ها اجرا و نصب می شوند. در موارد دیگری هم ممکن است برای زیرسازی از پروفیل های سپری استفاده شود و بعد پانل های پی وی سی بر روی آن قرار بگیرند. در برخی از ساختمان ها که به استحکام بیشتری نیاز دارند، برای زیر سازی از سازه های فلزی استفاده می شود. این سازه ها ابتدا به سقف و یا دیوار متصل و تراز می شوند. سپس یک لایه هوا بین سازه فلزی و پانل های پی وی سی ایجاد می شود تا بعدها موجبات عایق صدا و کاهش آلودگی صوتی را فراهم کند. در نهایت پانل های پی وی سی بر روی سازه فلزی قرار می گیرند.

مزایای استفاده از پانل های پی وی سی

مزایای پانل های پی وی سی نسبت به سایر دیوارپوش ها دارند که از جمله می توان موارد زیر را نام برد:
- از آنجا که پانل های پی وی سی می توانند از ورود سر و صدا از بیرون به فضای داخلی ساختمان جلوگیری کنند؛ بنابراین، می توان برای مکان هایی همچون لابی ها، ادارات، سالن های کنفرانس، کریدورها، سالن های نمایش فروشگاه ها و... از آن ها استفاده کرد.
- پانل های پی وی سی دارای مقاومت بالایی در مقابل رطوبت هستند. به همین دلیل، برای مکان هایی که با رطوبت و آب سر و کار دارند، نسبت به سایر دیوارپوش ها گزینه مناسب تری هستند. آشپزخانه، استخر، سرویس بهداشتی و... از جمله مکان هایی هستند که به پانل های پی وی سی ممکن است نیاز داشته باشند.
- دوام و استحکام پانل های پی وی سی بالا است، به طوری که برای جلوگیری از وارد آمدن صدمه و آسیب به دیوار، می توان از این نوع پانل ها استفاده کرد. برای مکان هایی همچون مهد کودک ها، اتاق کودک و یا مکان هایی که با تجهیزات سنگین سروکار دارند، پانل های پی وی سی بهترین انتخاب هستند.
- از نظر اقتصادی، پانل های پی وی سی ارزان قیمت تر از سایر دیوارپوش ها هستند؛ بنابراین، برای صرفه جویی در هزینه ها می توان از پانل های پی وی سی استفاده کرد. 
- قابلیت ضد حشره بودن هم از دیگر مزیت های پانل های پی وی سی نسبت به دیگر دیوارپوش ها است. به همین دلیل برای محیط هایی همچون آزمایشگاه، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و... می توان از پانل های پی وی سی استفاده کرد. 

بررسی دیوارپوش پی وی سی با سایر دیوارپوش ها بررسی دیوارپوش PVC با سایر دیوارپوش ها

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از صفحات زیر بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe