همه چیز درباره انتخاب مبلمان اداری مناسب

25 مرداد ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

چگونه یک مبلمان اداری مدرن و مناسب انتخاب کنیم؟

انتخاب مبلمان اداری مدرن و مناسب، یکی از مهم ترین چالش های دکوراسیون داخلی ادارات، لابی، اتاق پذیرش، اتاق انتظار و... است. شما برای خرید مبلمان اداری مناسب باید به نکات مهمی توجه نمایید. انتخاب مبلمان اداری مناسب موضوعی پیچیده و مهم است که باید نکاتی در مورد آن دانست. شک نکنید با خواندن مطالب این مقاله، بسیاری از اعتقادات نادرست شما در مورد انتخاب مبلمان اداری از بین خواهد رفت و زیبایی را در فاکتورهای دیگری خواهید دید. در این مقاله شما را در انتخاب مبلمان اداری مناسب راهنمایی خواهیم کرد.

مبلمان اداری آذران انتخاب مبلمان اداری مدرن

نکاتی برای انتخاب مبلمان اداری مناسب

همانطور که گفته شد، اینکه چه مبلمانی را برای اداره خود انتخاب کنید موضوعی پیچیده است که نیازمند اندکی تامل می باشد. استفاده از هر مبلمانی برای ادارات جایز نیست و باید از هارمونی و الگویی مناسب پیروی کند. دکوراسیون داخلی اداره در زمانی به طور اصولی انجام می شود که مبلمان خاص و زیبایی را برای محل مورد نظر انتخاب کنیم. نکات مهم انتخاب مبلمان اداری مناسب عبارتند از:

کیفیت بالا مبلمان اداری

مهم ترین و اصلی ترین موضوع در انتخاب مبلمان اداری مناسب، دارا بودن کیفیت بالا و استحکام مناسب است. هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ منطقی، انتخاب مبلمان اداری با کیفیت و بادوام می تواند بهترین گزینه باشد. سعی کنید قیمت مبلمان اداری را با کیفیت آن مقایسه کنید و همیشه کیفیت را در دکوراسیون داخلی ارجع تر از قیمت بدانید.
شاید از خود بپرسید که چرا کیفیت تا این اندازه در مبلمان اداری مهم است؟ در پاسخ باید بگوییم: از آنجایی که اغلب کارکنان و  مراجعین به ادارات، مدت زیادی را صرف این محل می کنند، یقینا این مدت را در حالت نشسته روی مبلمان سپری خواهند کرد. بنابراین تنها کیفیت بالای مبلمان اداره می تواند پاسخگوی این مدت زمان طولانی نشستن افراد باشد.
در انتخاب مبلمان اداری، تنها کیفیت مبلمان ارباب رجوع ملاک نیست. انتخاب مبلمان با کیفیت برای مدیران و کارکنان اداره نیز از مهم ترین موضوعات است که تاثیر مستقیم در افزایش بهره وری کارکنان برای اداره دارد. برای مثال اگر کارمند یک اداره در نشستن پشت میز مدیریت خود راحت نباشد، کارایی او کاهش خواهد یافته و ارباب رجوع راهنمایی نخواهند شد.

اثبات هویت اداره

در انتخاب مبلمان اداری، توجه به هویت و سطح کاری ادارات می تواند یکی از پر اهمیت ترین موارد باشد. برای انتخاب صحیح باید توجه نمود که مراجعین به اداره باید در بدو ورود با هویت شرکت یا اداراه از طریق دکوراسیون داخلی یا مبلمان اداری آشنا شوند. برای مثال اگر شرکت یا اداره شما در سطح سنتی مشغول به کار است، استفاده از مبلمان اداری کلاسیک می تواند از منطقی ترین و بهترین راه ها باشد. همچنین اگر شرکت شما خدمات مدرن و امروزی ارائه می دهد، انتخاب مبلمان مدرن می تواند به آشنایی بیشتر مراجعین کمک شایانی کند.
اگر نیازمند مثالی روشن تر هستید باید یک بانک و یک رستوران را در ذهن خود مجسم کنید. مبلمانی که برای یک بانک در نظر گرفته می شود باید متفاوت از مبلمان یا صندلی های یک رستوران باشد. اگر راحتی مبلمان بانک در صندلی های رستوران باشد، یک همخوانی بزرگ بین راحتی مبلمان منزل و رستوران به وجود خواهد آمد و در نتیجه مشتریان رستوران، غذای خود را در منزل خود میل خواهند کرد و دیگر مشتری این رستوران نخواهند بود.

مبلمان اداری مدرن نکات مهم در انتخاب مبلمان اداری

ساخت هارمونی

نه تنها مبلمان بلکه سایر اجزای سازنده دکوراسیون داخلی می توانند یک هارمونی قابل توجهی در فضا ایجاد کنند که هماهنگی و زیبایی محیط را دو چندان می کند. بنابراین اگر قصد انتخاب مبلمان اداری را دارید، توجه به هارمونی و نظم موجود در فضا و تطبیق آن با انتخاب خود می تواند شما را به یک انتخاب زیبا و بدون نقص برساند. در دکوراسیون داخلی به وسیله مبلمان توصیه می شود از رنگ های آرامش بخش استفاده شود.
برای مثال، استفاده از رنگ های گرم در کنار رنگ های سرد می تواند علاوه بر افزایش زیبایی، حس تعلق بیشتری در مراجعین ایجاد نماید. البته که برای انتخاب رنگ، باید به موضوع اداره و سطح کاری آن نیز توجه زیادی نمود.

توجه به فضا و محیط کار

شاید بسیاری از ما دوست نداریم به مکان هایی با فضای کم و اصطلاحا محل های دلگیر برویم. بنابراین در صورتی که فضای شما کم است و نیازمند انتخاب مبلمان اداری هستید، از برگزیدن مبلمان جاگیر و بزرگ جثه خودداری کنید. عدم رعایت این موضوع علاوه بر اینکه سبب کمبود فضا خواهد شد، مشتریان شما را هم از بین می برد. یک ایده زیبا در این فقره، استفاده از مبلمان طرح L و بهره گیری از فضاهای گوشه و کنج است. در صورتی که از این ایده در کنار هارمونی رنگ بهره ببرید، زیبایی را در فضای اداره خواهید دید.

تاثیر مبلمان اداری در ذهن مراجعین

در صورتی که کیفیت را در کمال زیبایی رعایت کنید و از رنگ های مناسب و آرامش بخش در مبلمان خود استفاده کنید، ذهن مراجعین در هنگام ورود به اداره شما باز خواهد شد و همین امر باعث می شود تا کارکنان اداره شما از فضای ذهنی گسترده ای بهره مند شوند. موضوعی جالب: یک شرکت بزرگ دکوراسیون داخلی در مصاحبه ای با یک مرکز خبری بزرگ اعلام کرد: شاید مهم ترین چیزی که در هنگام انجام دکوراسیون داخلی به آن فکر می کنیم این است که فضایی شبیه به بهشت برای مراجعین ایجاد کنیم تا حس تعلق آن ها را تا 100 درصد افزایش دهیم.
زیبایی در هر محلی علاوه بر اینکه باعث آرامش خواهد شد، حس تعلق به آن مکان را نیز افزایش خواهد داد و این موضوع باعث می شود تا مراجعین شما به یک مشتری همیشگی و وفادار تبدیل شوند و دائما به اداره شما مراجعه نمایند. تمامی این فواید تنها مختص مبلمان اداری مناسب است که با توجه به نکات ذکر شده در بالا انتخاب شده باشند.

انتخاب مبلمان اداری مناسب انتخاب مبلمان اداری مناسب

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از صفحات زیر بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe