انواع و اجزای مختلف مبلمان اداری

23 مرداد ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

انواع و اجزای مختلف مبلمان اداری 

مبلمان اداری امروزه یکی از موارد مهم در طراحی و دیزاین محیط‌ و فضاهای کاری می ‌باشند. مبلمان اداری مدرن در اجزای مختلف طراحی و تولید می ‌شوند. در این مقاله سعی داریم شما را با انواع و اجزای مختلف مبلمان اداری آشنا کنیم.

چیدمان محیط کار با مبلمان اداری

امروزه انواع مختلفی از مبلمان ها بنا به کاربردهای مختلف طراحی و تولید می‌ شوند. تنوع در طرح و جنس به‌ کار رفته در آن‌ها می‌تواند با سلایق مختلف هم سو باشد؛ اما بحث امروز ما در رابطه با نوع خاصی از این ‌دست وسایل چوبی پرکاربرد است که به مبلمان اداری معروف می ‌باشند. محیط و فضای کار بهترین گزینه برای استفاده از این نوع مبلمان ها محسوب می‌ شود. شاید به‌ طورقطع بتوان عنوان نمود که اصلی ‌ترین و ضروری‌ ترین موارد در دیزاین و دکوراسیون محیط کار، مبلمان های اداری هستند. تنوع در نوع ساخت و جنس به ‌کار رفته در مبلمان اداری باعث شده است که امروزه مسئولین و صاحبان کسب ‌و کار به فکر تغییرات در دیزاین محیط کاری با استفاده از این نوع مبلمان و چیدمان‌ های آن باشند. برای ایجاد نظم و هماهنگی از مبلمان های اداری که به انواع میز، قفسه، صندلی و... طبقه ‌بندی می ‌شوند، استفاده می ‌شود. آسایش و آرامش و عدم ایجاد خستگی بعد از گذشت زمان در میان کارمندان تنها با چیدمان استاندارد و اصولی این مبلمان ها و البته دیگر وسایل در محیط کاری فراهم خواهد شد.

آشنایی با انواع مبلمان اداری مدرن آشنایی با انواع مبلمان اداری مدرن آذران

اهمیت مبلمان اداری در محیط کاری 

عدم استفاده از میز و صندلی ‌های سنتی و بسیار بزرگ در محیط ‌های کاری باعث خلق انواع مختلفی از مبلمان اداری طبق استاندارد های مختلف جهانی شده است. امروزه به دیزاین و طراحی دفتر کار بسیار اهمیت داده می ‌شود که یکی از موارد چیدمان مبلمان و میز مدیریت می ‌باشد. استفاده از انواع طرح چیدمان این دست از مبلمان های اداری در فضای کاری باعث اهمیت این دست از وسایل چوبی شده است که روز به روز نیز به تنوع در طراحی آن‌ ها افزوده می‌ شود.
دفتر کار مدیریت و کارمندان با توجه به میزان بودجه سازمان و یا شرکت‌ های مختلف دیزاین می ‌شود که استفاده از میز و صندلی‌ های اداری در اولویت این امور قرار دارد. افزایش بهره‌ وری کاری کارمندان با دکوراسیون مناسب طبق استاندارد های مشخص امکان ‌پذیر خواهد بود که در این مجموعه استفاده از میز اداری، میز مدیریت و همچنین میز کنفرانس طبق طراحی‌ های مدرن و کلاسیک می ‌تواند به فضا و محیط کاری حالتی کاملاً رسمی و مدرنیته ببخشد؛ بنابراین با توجه به ‌تمامی مواردی که به آن ‌ها اشاره شد می ‌توان به این نتیجه رسید که مبلمان های اداری در دیزاین محیط کار و بهره‌ وری کار بسیار تأثیرگذار می‌ باشد.

فضای زیبا با استفاده از مبلمان اداری

برای ایجاد فضایی زیبا و چشم‌ نواز در هر محیطی دکوراسیون و دیزاین آن محیط از مهم ‌ترین مواردی است که می‌ توان از آن‌ ها نام برد. در کنار این موارد می ‌توان به چیدمان مبلمان نیز اشاره نمود. با تغییراتی هرچند مختصر در نوع چیدمان مبلمان ها می‌توان در فضا تغییرات چشم‌ گیری ایجاد نمود. مبلمان اداری نیز از این قاعده جدا نیست. مهم‌ ترین بخش یک محیط کاری نوع چیدمان آن است که می ‌بایست در عین رسمی بودن از حال و هوایی کاملاً دوستانه برخوردار باشد تا کارمندان بتوانند در این محیط ساعت ‌های طولانی به کار و فعالیت بپردازند.
با چیدمان اصولی و استاندارد مبلمان های اداری در بخش‌ های مختلف این محیط نه‌ تنها می ‌توان فضایی زیبا را ایجاد کرد بلکه می ‌توان به محیط کاری حال و هوایی کاملاً آرام و دل‌ نشین افزود؛ بنابراین بعد از انتخاب و خرید مبلمان اداری اولویت با نوع چیدمان آن در محیط کاری مورد نظر می‌باشد. کیفیت این دست از مبلمان و نوع چیدمان آن ‌ها می‌ تواند از فاکتورهای مهم در ایجاد محیطی مناسب در فضای کاری به شمار آید.

انواع مبلمان اداری

مبلمان های اداری در انواع و نمونه‌ های مختلف طراحی و تولید می ‌شوند. امروزه تنوع در طراحی و ساخت این دست از مبلمان ها باعث شده است که گزینه ‌های مختلفی برای چیدمان محیط کاری از طریق آن‌ها فراهم شود. طرح، جنس و ابعاد به ‌کار رفته در این دست از وسایل چوبی می ‌تواند آن ‌ها را به نمونه ‌های مختلفی طبقه ‌بندی نماید. مبلمان های اداری اغلب به نوع مدرن و کلاسیک تقسیم‌ بندی می ‌شوند اما خود این نوع مبلمان ها با توجه به بخش ‌های مختلفی که دارند به نمونه‌ های دیگر تقسیم ‌بندی می گردند. انواع میز اداری، دیوارکوب، پارتیشن ‌های اداری، صندلی اداری، ویترین و کانتر و کتابخانه از انواع مبلمان های اداری شناخته می ‌شوند که در ادامه اطلاعات کامل ‌تری در رابطه با چند نمونه از آن ‌ها در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

انواع میز در مبلمان اداری

از مهم ‌ترین بخش‌های مبلمان اداری می ‌توان به انواع میز آن اشاره نمود. به‌عنوان‌مثال با توجه به سمت و مقام هریک از کارمندان در محیط کاری میزهای اداری نیز می‌توانند بر اساس این شرایط طراحی و تولید شوند. میز منشی، میز پذیرایی، میز کنفرانس و از همه مهم‌ تر میز مدیریت نمونه‌ هایی از این‌ دست وسایل چوبی می ‌باشند که هریک دارای طراحی و ابعاد مشخص و معینی هستند.
میزهای بزرگ‌ تر با ابعاد به نسبت متفاوت ‌تر اغلب در اتاق‌ هایی به نام کنفرانس و یا جلسه کاربرد دارند که به آن‌ها میز اداری کنفرانس گفته می‌شوند. در کنار این دست از میزها می ‌توان به نوع مدیریتی آن اشاره نمود که با طرح و نمایی متفاوت و کمی شکیل ‌تر در اتاق مدیریت استفاده می ‌شود. در کنار این دست از میزها می ‌توان به نوع عادی و کارمندی آن اشاره نمود که با توجه به کاربرد های فراوان از بخش و کشوهای متعددی نیز برای قرار دادن پوشه و وسایل دیگر برخوردارند.

انواع پارتیشن از دیگر اجزای مبلمان اداری

شاید تصور بسیاری از افراد از مبلمان اداری تنها میز و صندلی ‌های آن باشد؛ اما می‌توان به این نکته اشاره نمود که مبلمان های اداری در کنار انواع میز و صندلی از بخش‌های دیگری نیز تشکیل ‌شده ‌اند که می‌توان به انواع پارتیشن اداری یا جداکننده اشاره کرد. در واقع پارتیشن‌ها که از اجزای دیگر انواع مبلمان های اداری شناخته می‌شوند امروزه از کاربرد بالایی برخوردارند و شاید بتوان عنوان نمود که استفاده و کاربرد آن‌ها هم‌ردیف انواع صندلی و میز اداری است. کارفرماها در محیط ‌های اداری برای جداسازی فضاهای مختلف اغلب از پارتیشن‌ها استفاده می‌کنند که این نوع از جداکننده‌ها اغلب در انواع مختلف دوجداره، ام دی اف و شیشه ‌ای طراحی و تولید می‌شوند.

انواع صندلی در مبلمان اداری

در کنار انواع میز اداری می ‌توان به صندلی‌ های مختلف و متنوع اشاره نمود که از اجزای اصلی مبلمان اداری مدرن محسوب می ‌شوند. صندلی‌ های اداری به‌ جز طراحی‌ های خاصی که در آن‌ها به‌ کار رفته از استانداردهای مشخصی نیز برخوردارند، دلیل آن نیز اهمیت دادن به سلامتی کارمندان و کارکنان سازمان و شرکت‌ های مختلف است. افرادی که در محیط‌ های کاری مشغول کار و فعالیت هستند می‌ بایست ساعت‌های زیادی بر روی این صندلی‌ها بنشینند، بنابراین استاندارد این دست از اجزای مبلمان اداری از فاکتور و شاخصه ‌های اصلی در زمان انتخاب آن‌ هاست. صندلی اداری به انواع مختلفی ازجمله کارمندی و مدیریت تقسیم‌ بندی می ‌شوند که هر یک از این موارد از ویژگی‌ های منحصر به ‌فردی برخوردارند.

انواع مبلمان اداری و اجزای آن خرید انواع مبلمان اداری و اجزای آن 

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از دیگر صفحات وب سایت آذران فضانما دیدن فرمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe