ویژگی های مبلمان اداری خوب و متناسب

25 مرداد ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

مهم ترین ویژگی های مبلمان اداری خوب و مناسب

امروزه در هر اداره ای چه کوچک و چه بزرگ برای سهولت در کارها و پیشبرد امور اداری، وجود تجهیزات و وسایل اداری از جمله مبلمان اداری ضروری می باشد. شما برای خرید مبلمان اداری باید ویژگی های مبلمان اداری خوب و متناسب را بدانید تا بتوانید یک مبلمان خوب برای محیط اداری خود انتخاب و خریداری نمایید. در این مقاله سعی داریم شما را با مهم ترین ویژگی های مبلمان اداری خوب آشنا نماییم. 

تفاوت مبلمان اداری با مبلمان خانگی

عمده ترین تفاوتی که بین مبلمان اداری و مبلمان های خانگی به چشم می خورد استفاده از متریال در نحوه ساخت این مبلمان هاست و علاوه بر آن نوع طراحی مبلمان اداری با مبلمان های خانگی متفاوت است. اغلب این متریال هایی که در مبلمان اداری به کار می رود در مقایسه با متریال هایی که در مبل های خانگی به کار می روند دوام بیشتری دارند و به آسانی تمیز می شوند. به عنوان مثال همانطور که بارها دیده اید مبلمان های اداری از چرم های مصنوعی و طبیعی، چوب، شیشه، فلز و ام دی اف ساخته می شوند. علاوه بر این موارد یکی از تفاوت های دیگر مبلمان اداری سبک وزن بودن آن ها نسبت به مبل های خانگی است.

ویژگی های مبلمان اداری ویژگی های مبلمان اداری مناسب

کدام وسایل اداره شامل مبلمان اداری هستند؟

باید بیان کرد که مبلمان اداری در هر محیط و فضای خاصی انواع گوناگونی دارند که شامل انواع پارتیشن ها موجود در اداره، میز کنفرانس، کانتر لابی، میز اداری، میز مدیریت، میز منشی و مبلمان های رسمی و راحتی می باشند که در ادامه هر کدام از این مبلمان اداری در هر اداره ای به خوبی به چشم می خورند و کاربرد ویژه خود را دارند.

ویژگی یک میز اداری خوب

در هر اداره و در میان مبلمان اداری بیشترین شئی که جلوه زیادی به اداره می بخشد وجود همین میزهای اداری می باشد. امروزه با مدرنیته شدن دکوراسیون ها، طراحان داخلی سعی کرده اند تا از میزهای اداری مدرن تری نیز استفاده کنند. در گذشته میزهای اداری فقط از طراحی ساده ای برخوردار بودند. اما اکنون با توجه به وجود مانیتور کامپیوتر، کیس و پرینتر طراحی میزها و مبلمان اداری خیلی متفاوت تر شده است و قسمت های مختلفی برای این نوع تجهیزات در میزهای اداری تعبیه شده است. البته این نکته را باید در نظر داشته باشید که هیچ گاه دنبال یک میز اداری ارزان قیمت به خصوص برای میزهای کنفرانس یا میزهای مدیریت نباشید زیرا این دو از اساسی ترین اجزای مبلمان اداری هستند.

طراحی مبلمان اداری مدرن

امروزه طراحی های داخلی تبدیل به یک حرفه شده اند که توسط متخصصان آن ها به اجرا در می آیند. متخصصان طراحی داخلی می توانند به خوبی تمامی اصول و جوانب را برای یک مبلمان اداری شیک و مدرن در نظر بگیرند و فضایی مدرن را برای محیط کاری شما به وجود آورند. امروزه طراحان مبلمان های اداری سعی کرده اند تا تفکری سنتی را از فضاهای کاری و اداری به دور کنند و آن را با طراحی مدرن و شیک مبلمان های اداری پیاده کنند. به عنوان مثال اگر کسب و کار شما به طریقی است که باید به صورت مستقیم با ارباب رجوع گفت و گو کنید می توانید از یک میز اداری مدرنی استفاده کنید که هم یک حالت تاشو داشته باشد و هم این که برای خودتان به تنهایی یک میز جدا محسوب شود و در زمانی که ارباب رجوع به اتاق شما می آید آن را باز کرده و در زمانی که قابل استفاده نمی باشد آن را تا کنید تا فضای بیشتری در اتاق در اختیارتان باشد.

ویژگی های بارز میز مدیریت در اداره

به دلیل این که مهم ترین بخش هر اداره ای قسمت مدیریت می باشد پس باید اتاق مدیریت دارای طراحی خاص خودش باشد و دکوراسیون آنجا نسبت به فضاهای دیگر اداره متفاوت و زیباتر باشد. اغلب با ورود به اتاق مدیریت چیزی که توجه بیشتری را به خود جلب می کند میز مدیریت است. خواه کلاسیک و خواه مدرن باشد. به طور کلی باید این طور بیان کرد که یک میز مدیریت خوب دارای اندازه، رنگ، فرم، طرح و ارتفاع خاص خودش است که با بقیه میزها تفاوت زیادی دارد. به طور مثال طرح آن از اشکال خاصی ایجاد شده است که خیلی ساده به نظر نمی آید و یا ارتفاع آن به اندازه ای مناسب و استاندارد است که مدیر مجبور نباشد برای کار کردن روی میز خم شود. علاوه بر موارد گفته شده یک میز مدیریت خوب در مبلمان اداری باید دارای استحکام بالایی باشد و به علت کارایی زیاد آن، جنس ساخته شده اش قابلیت پاکیزگی آسان را داشته باشد.

انواع مبلمان اداری مناسب انواع مبلمان اداری مناسب

انواع میز کنفرانس و رنگ های آن

میز کنفرانس یکی از اجزای تشکیل دهنده  مبلمان اداری است که خودش به انواع میز کنفرانس بدون پذیرایی، میز کنفرانس با طراحی خاص و میز کنفرانس با پذیرایی تقسیم میشود. تنوع در طراحی و انواع این نوع میز بسیار زیاد و بستگی به سلیقه  مشتریان دارد. میزهای کنفرانس بیشتر در رنگ های تیره مثل مشکی، فندقی و قهوه ای رایج تر هستند ولی اگر بخواهید کمی مدرن تر باشند می توانید ترکیبی از رنگ ها را در طراحی و ساخت آن با توجه به سلیقه خودتا به کار ببرید.
حتی انواع میزهای کنفرانس را می توان بر حسب ظرفیتشان دسته بندی کرد به طور مثال میزهای کنفرانس شش نفره، هشت نفره، دوازده نفره و بیست نفره. البته برخی از شرکت های خاص و بزرگی هستند که بیشتر از این اندازه درخواست طراحی میز کنفرانس را می دهند. البته میزهای کنفرانس انواع دیگری نیز دارند که یا ثابت هستند یا مدولار. میزهای کنفرانسی که در تهیه  مبلمان اداری ثابت انتخاب می شوند بعدها قابل تغییر اندازه و جابه جایی نیستند، اما میزهای کنفرانسی که به صورت مدولار انتخاب می شوند به راحتی می توان ظرفیت آن ها را کم یا زیاد کرد و حتی برای تغییر دکوراسیون آن ها را جابه جا کرد.

صندلی اداری طبی چه نوع صندلی می باشد؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی سعی شده است که صندلی های خشک و پلاستیکی و حتی بی کیفیت کنار روند و صندلی های مدرن و طبی جای آن ها را بگیرند. صندلی های اداری طبی نوعی از صندلی های اداری هستند که با کیفیتی مرغوب تر عرضه می شوند. با وجود این صندلی های طبی کارمندان دیگر احساس خستگی، کمر درد، زانو درد و گردن درد نمی کنند. یکی از مزایای صندلی های اداری طبی این است که با طراحی خاصی که دارد با نشستن افراد روی آن ستون فقراتشان حالت و شکل درستی به خود می گیرد و همین مسئله باعث می شود که نشستن غلط آنان اصلاح و کمتر از دردهای ناشی از کمر رنج ببرند. این نوع از صندلی های اداری بیشتر برای کارمندانی مناسب است که ساعت ها باید روی صندلی بنشینند و با کامپیوتر کار کنند. در هنگام خرید صندلی طبی باید دقت لازم را داشته باشید که تماماً ویژگی یک صندلی طبی را دارا باشد در غیر این صورت باعث به خطر انداختن سلامت جسمی افراد می شود.

ویژگی مبلمان اداری خوب و متناسب ویژگی مبلمان اداری خوب و متناسب

برای دریافت اطلاعات بیشتر از صفحات زیر نیز بازدید کنید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe