آشنایی با انواع سقف کاذب کشسان

01 تیر ، 1401
مبلمان اداری آذران فضانما

انواع سقف کاذب کشسان در چند سال اخیر به پرطرفدارترین سقف های دکوراتیو تبدیل شده اند که از پارچه های سبک به جای هر نوع مصالح سختمانی دیگر در آنها استفاده میشود. با توجه به اینکه این سقف ها بر روی سقف اصلی از داخل ساختمان نصب میشود، به همین دلیل زیرمجموعه سقف کاذب به شمار می روند. برای آشنایی با انواع سقف کاذب کشسان، ویژگی ها، مزایا، معایب و نحوه اجرا و کاربرد آنها در ادامه با آذران همراه باشید.

سقف کاذب کشسان چیست؟

با توجه به تاثیر بسیار زیاد سقف در معماری داخلی، در چند سال اخیر تنوع در سقف های دکوراتیو بسیار زیاد شده و همگی تلاش می کنند تا نواقص سقف اصلی را پنهان نموده و جلوه منحصر به فردی در محیط ایجاد کنند. سقف کاذب کشسان به نوع خاصی از سقف ها گفته میشود که بر روی شبکه فلزی ساخته شده از پروفیل نصب شده و بدنه آنها تماما از پارچه های کششی با انعطاف بالا می باشد.

پارچه های پی وی سی از پرکاربرترین متریال به کار رفته در این سقف ها می باشد که در زمان نصب روی شبکه فلزی زیرین، با حرارت دهی فرم گرفته و به همین دلیل امکان اجرای این سقف ها با طرح های برجسته و قوس و انحنادار وجود دارد.

از آنجا که پوشش پارچه ای این سقف ها بر روی سقف اصلی قرار میگیرد، به همین دلیل می توان تاسیسات و نواقص سطح زیر را پنهان و در محیط نظم خوبی را ایجاد نمود. از دیگر ویژگی های مهم این سقف ها می توان به نورپردازی آنها اشاره کرد. استفاده از چراغ های ال ای دی و فیبرنوری باعث میشود تا جلوه بسیار زیبایی در سقف ایجاد شود.

سقف کاذب کشسان و کاربردهای آنسقف کاذب کشسان و کاربردهای آن

انواع سقف کاذب کشسان

پس از ورود سقف های کاذب به دنیای دکوراسیون و طراحی داخلی، تغییر شگفت انگیزی در فضای داخل ساختمان های مسکونی و اداری و تجاری و غیره ایجاد شد. استقبال زیاد از این سقف ها شرایط را برای معرفی انواع سقف ها توسط برندهای مختلف فراهم نمود. به طوریکه در حال حاضر با طیف بسیار گسترده ای از سقف های کشسان مواجه هستیم. از بهترین و پرطرفدارترین انواع سقف کاذب کشسان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سقف کاذب کشسان مات

اگر به دنبال گزینه ای عالی برای محیط هایی با سبک دکوراسیون و طراحی کلاسیک هستید، بدون شک سقف کشسان مات می تواند یکی از بهترین انتخاب ها به شمار رود. این سقف ها دارای بدنه تمام پارچه ای از جنس پی وی سی بوده و سطح آنها کاملا بدون برق است.

به همین دلیل این سقف ها بازتاب نور نداشته و درخشندگی آن بسیار کمتر از سایر سقف ها است. ساده و بی آلایش بودن از مهم ترین ویژگی سقف های کشسان مات می باشد، اما برای محیط های کوچک با نور کم بهتر است به سراغ سایر سقف ها بروید. با توجه به اینکه این سقف ها نور را بازتاب نمی کنند، به همین دلیل نمی توانند ارتفاع دیوار و متراژ داخلی را بیشتر از اندازه واقعی نشان دهند.

سقف کشسان ترنسپرنت

همان طور که از نام این نوع سقف مشخص است، پارچه به کار رفته در آنها کاملا شیشه ای می باشد. سقف کاذب کشسان ترنسپرنت یا شیشه ای از پارچه های بسیار مقاوم پی وی سی اما کاملا شفاف ساخته شده و چراغ و نورپردازی های پشت آن به خوبی جلوه پیدا می کنند. این سقف ها برای محیط هایی بیشتر کاربرد دارند که هدف جلوه بهتر نورپردازی ها باشد و طرح روی پارچه اهمیت زیادی نداشته باشد.

سقف کشسان لاکر یا آینه ای

از پرطرفدارترین انواع سقف کاذب کشسان، سقف لاکر یا آینه ای می باشد که گاها با نام سقف های براق نیز شناخته شده هستند. پارچه های بسیار مقاوم و ضخیم پی وی سی به کار رفته در این سقف ها سطح کاملا صیقلی داشته و به همین دلیل نور را به خوبی بازتاب می کنند. صیقلی بودن بسیار زیاد این سقف ها باعث میشود تا کاملا شبیه به آینه بنظر برسند و به همین دلیل فضای داخل را بسیار بزرگتر از اندازه واقعی نشان می دهند.

پر بازدیدترین مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

تفاوت سقف کاذب با کناف چیست؟

سقف کاذب خانه را چگونه تمیز می کنیم؟

تعمیر و ترمیم سقف کاذب چگونه انجام می شود؟

سقف کشسان کهکشانی

تماشای آسمان پر از ستاره در شب یکی از لذت بخش ترین کارها می باشد و اغلب افراد با دیدن این منظره احساس آرامش می کنند. طراحان سقف های کشسانی از این فرصت استفاده نموده و سقف کهکشانی را معرفی کرده اند. این سقف ها در دو گروه تقسیم بندی میشوند. نوع اول و ارزان تر سقف های کهکشانی دارای پارچه های پی وی سی با طرح کهکشان می باشد که روی سقف نصب میشوند.

نوع دیگری از این سقف ها با فیبر نوری نورپردازی میشوند و یک سمت از رشته های فیبر آویز بوده و به همین دلیل آسمان پر ستاره شب را تداعی می کنند. لازم به ذکر است که نوع دوم این سقف ها که با فیبر نوری نورپردازی میشوند قیمت بیشتری داشته و اجرای آنها نیز زمان بر است.

سقف کاذب کشسان ساتین

اگر از انعکاس نور زیاد و آینه ای بودن سقف های لاکر خسته شده اید و از طرف دیگر براق نبودن سقف های مات را نیز نمی پسندید، ما به شما سقف کاذب کشسان ساتین را پیشنهاد می دهیم. این سقف ها از نظر براق بودن و بازتاب نور از سقف های آینه ای کمتر و از مات بیشتر هستند. به همین دلیل در تمام محیط های بزرگ و کوچک کاربرد داشته و با نورپردازی ایده آل توسط چراغ های led می توان جلوه فوق العاده ای را در آنها ایجاد کرد.

سقف کشسان سه بعدی

یکی دیگر از انواع سقف کاذب کشسان برای محیط های مسکونی و اداری و غیره، سقف های سه بعدی می باشند. سقف کشسان سه بعدی با پارچه های پی وی سی اجرا میشوند و طرح های چاپ شده روی آنها جلوه سه بعدی دارند.

علاوه بر نوع طرح، نحوه نورپردازی این سقف ها نیز در جلوه آنها اهمیت زیادی دارد. در حالت کلی، این سقف ها از زیباترین نوع سقف های کشسانی به شمار می روند و برای اتاق خواب و آشپزخانه و سالن پذیرایی گزینه بسیار مناسبی هستند.

سقف کشسان اپلای

برخلاف سقف های کشسان معمول که در بالا به آنها اشاره شد، سقف اپلای ترکیبی از دو لایه پارچه پی وی سی تشکیل شده اند. پس از نصب لایه زیرین، بر روی لایه رویی مدل مورد نظر را برش داده و سپس روی لایه اول نصب انجام میشود. با توجه به اینکه این دو پارچه از نظر رنگ و طرح با هم تفاوت دارند، به همین دلیل برش های ایجاد شده روی لایه اول جلوه زیبایی پیدا می کنند و می توان طرح های سه بعدی را با آنها اجرا کرد.

انواع سقف کاذب کشسانانواع سقف کاذب کشسان

مزایای سقف کاذب کشسان

پس از آشنایی با انواع سقف کاذب کشسان، حال سوال این است که این سقف ها چه مزایایی دارند و چرا تا این اندازه مورد توجه قرار گرفته اند. از مهم ترین مزایای این سقف ها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • تنوع بسیار بالا در طرح و رنگ (قابل اجرا در بیش از 150 رنگ)
  • پارچه های پی وی سی ضد آب بوده و در محیط های مرطوب می توان از این سقف ها استفاده کرد
  • سقف کشسانی آنتی باکتریال بوده و در محیط های استریل مانند بیمارستان و آزمایشگاه می توان آنها را به کار برد
  • دوام و ماندگاری بسیار بالا به دلیل مقاومت و استحکام زیاد در تماس با اشیای نوک تیز
  • عدم امکان رشد قارچ و کپک در سقف و جلوگیری از پوسیدگی سقف در محیط های مرطوب
  • نصب و اجرای بسیار سریع و آسان
  • قیمت ارزان سقف نسبت به سایر سقف های کاذب
  • امکان جداسازی و تعویض سقف و نصب مجدد آن در محیط جدید
  • مقاومت بسیار بالا در برابر آتش سوزی و نوسانات دمایی و عدم تغییر شکل و رنگ در این شرایط
  • عایق صوتی و حرارتی مناسب و تاثیر زیاد بر کاهش مصرف انرژی
  • سازگار با محیط زیست و عدم تولید مواد شیمیایی مضر در فضای بسته ساختمان ها

کاربرد انواع سقف کاذب کشسان

در حالت کلی می توان گفت، محدودیتی در محیط نصب این سقف ها وجود ندارد، چون در برابر نم و رطوبت و گرما و سرما عایق هستند. از جمله موارد کاربرد سقف کشسان کاذب می توان به گزینه های زیر اشاره داشت:

  • سقف کشسان برای اتاق خواب
  • سقف کاذب کشسان برای استخر
  • نصب در سقف اتاق کودک
  • قابل نصب در سقف آشپزخانه
  • سقف کشسان برای دفتر کار
  • سقف کشسان کاذب برای بیمارستان و واحدهای درمانی
  • قابل نصب در سالن های ورزشی و فروشگاه ها و مراکز خرید و غیره
  • قابل نصب در سقف سرویس بهداشتی، حمام و سالن پذیرایی

نکته بسیار مهم اینکه، در انتخاب هر یک از انواع سقف کاذب کشسان لازم به شرایط محیط نصب از قبیل نور و روشنایی، متراژ، سبک معماری و طراحی داخلی و ارتفاع دیوارها توجه شود. در غیر این صورت ممکن است جلوه خوبی را از سقف دریافت نکنید!

کاربردهای انواع سقف کاذب کشسانکاربردهای انواع سقف کاذب کشسان

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe