اهمیت نورپردازی سقف کاذب و انواع آن

23 آذر ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

نحوه نورپردازی سقف کاذب 

سقف کاذب یکی از زیباترین سازه هایی است که امروزه برای پوشش سقف اصلی ساختمان بر روی آن اجرا می شود. اما مهم ترین اصل در هنگام طراحی آن نورپردازی سقف کاذب است. در صورتی که قواعد و اصول در نورپردازی سقف کاذب و سازه به درستی رعایت شود چشم نوازی و جادوی آن بیشتر شما را مجذوب خود می کند.

سقف کاذب

امروزه برای زیباتر نمودن سازه ها از انواع سقف کاذب بر روی آن استفاده می شود.  متریال در ساخت این سقف ها تنوع زیادی به آن بخشیده و با اجرای هر نوع از این سقف ها می توان فضای منزل را چشم نوازتر نمود.
این سقف ها بر روی قسمت های مختلف هر ساختمان قابل اجرا بوده و بر دکوراسیون داخلی آن تاثیر زیادی دارد. از انواع سقف های کاذبی که بر قسمت های مختلف ساختمان می توان اجرا نمود می توان به سقف کاذب نورگیر، سقف کاذب حیات خلوت، سقف کاذب پذیرایی، سقف کاذب دست شویی و.. اشاره نمود. بر روی سقف هر فضا چه مسکونی و چه اداری از متریال های مختلف جهت اجرای سقف کاذب استفاده می شود. از متریال هایی که برای اجرای سقف کاذب می توان از آن استفاده نمود می توان به کناف، رابیتس، گچ، ام دی اف و یا سقف های نیمه شفاف اشاره نمود. اما مهم تر از خود سقف اجرای نورپردازی بر روی این سازه است که آن را دل نشین تر و زیباتر می کند. توجه نمایید که نوع نورپردازی سقف کاذب در محل های مختلف با توجه متریال سقف متفاوت است.

همه چیز درباره نورپردازی سقف کاذبهمه چیز درباره نورپردازی سقف کاذب 

اهمیت نورپردازی سقف کاذب

با استفاده از سقف کاذب می توان در مصرف انرژی صرفه جویی بیشتری نمود و علاه بر آن زیبایی منزل نیز با سقف های کاذب بیشتر خواهد شد. نورپردازی سقف کاذب با استفاده از لامپ های ال ای دی کمک زیادی در کم نمودن هزنیه های برق در منزل داشته و علاوه بر آن به فضای ساختمان وسعت و زیبایی بیشتری می بخشد.

انواع نورپردازی در سقف کاذب

برای این که نورپردازی در سقف های کاذب درست انجام شود باید به نحوه استفاده از این فضا توجه نمود. بسته به نوع فضایی که در آن سقف کاذب ایجاد شده است نورپردازی به شکل های مختلفی اجرا می شود. همچنین رنگ و طراحی دکوراسیون داخلی در این فضا نیز بر روی نورپردازی سقف تاثیر زیادی خواهد داشت. اما در کل نورپردازی سقف کاذب به دو نوع کلی محیط های روشن و تیره دسته بندی می شوند.

نورپردازی سقف در محیط های روشن

در صورتی که فضایی که در آن از سقف کاذب استفاده شده است از نور مناسبی برخوردار است و دکوراسیون نیز در آن با رنگ های روشن طراحی شده باشد لازم نیست که از نورپردازی زیادی در این محیط استفاده شود. رنگ روشن محیط و دکوراسیون روشن خود نور زیادی در محیط را تامین می نمایند.

انواع مدل ‌های نورپردازی سقف کاذبانواع مدل ‌های نورپردازی سقف کاذب 

نورپردازی سقف در محیط های تیره

اما در صورتی که سقف کاذب در فضایی دنج مانند اتاق مطالعه  اجرا شده باشد که دکوراسیون تیره و نور کمی دارند باید از نورپردازی سقف کاذب بیشتری در آن استفاده شود. معمولا رنگ سفید در این محیط ها به ایجاد هارمونی بین فضا و دکوراسیون کمک زیادی می کند.

انواع اجرای نورپردازی سقف کاذب

با توجه به مواردی که گفته شده نورپردازی سقف کاذب انجام می شود. اما اجرای نورپردازی نیز خود یکی از علل مهم زیباتر نشان داده شدن محیط است. برای همین نورپردازی  بر روی این سقف ها به صورت های مختلفی اجرا می شود.

نورپردازی مخفی

بیشتر سقف های کاذب با نوپردازی های مخفی بسیار زیباتر جلوه می نمایند. طرفداران این سقف ها این نوع نورپردازی را بیشتر از انواع دیگر می پسندد. اما توجه به این نکته که  این گونه نورپردازی باعث می شود تا سقف کاذب دیده نشود و زیبایی آن به چشم نیاید ممکن است که تغییری در علاقه این افراد ایجاد نماید. خانه هایی که دارای سقف کوتاه هستند و از سقف کاذب در آن ها استفاده می شود بهترین گزینه برای طراحی نورپردازی مخفی بر روی سقف کاذب آن هستند. در این فضا به علت مستقیم نبودن نورها محیطی دلنشین و آرامش بخش ایجاد می شود.

نورپردازی های  متمرکز بر روی سقف کاذب

در بعضی از مکان ها با ایجاد سقف کاذب استفاده از نور بسیار مهم است. برای همین در این مکان ها نور پردازی ها به صورت نقطه ای اجرا می شود. مزیت این نوع نورپردازی سقف کاذب استفاده از نور در تمام جهت و یا تمرکز نور بر روی یک مکان خاص است. بهترین مکان برای استفاده از این گونه نورپردازی نیز آشپزخانه و یا کارگاه هایی هنری است.  

نورپردازی نقطه ای روشی ایده آل برای نورپردازی  اداره ها

در بعضی از مکان ها که سقف کاذب به صورت کاملا یک تکه کل سقف اصلی را پوشش می دهد استفاده از این نوع نورپردازی باعث ایجاد فضایی دلپذیرتر می شود. در این نوع نورپردازی سقف کاذب لامپ های مصرفی به صورت شبکه ای نبوده و از هم جدا هستند. در این نوع، لامپ ها معمولا از نوع فلورسنت و یا مهتابی بوده و یک در میان از لامپ های ال ای دی در آن بهره برده می شود.

لامپ های هالوژن در نورپردازی سقف کاذب

این نوع لامپ ها دارای عمری طولانی و دوام بیشتری نسبت به لامپ های ال ای دی هستند. رشته ای بودن این لامپ ها کمک می کند تا خطی از نور در سقف کاذب ایجاد شود و نورپردازی محیط زیباتر جلوه نماید. همچنین به دلیل رشته بودن این لامپ ها مدل دار کردن و طراحی با آن بسیار ساده تر خواهد بود. در صورتی که شما علاقمند اجرای نورپردازی بر روی سقف کاذب منزل خود هستید می توانید به سایت ما مراجعه و اجرای این کار را به متخصصان در این گروه کاری بسپارید. گروه کاری آذران با بازدید از محل و مشاوره با شما بهترین و مناسب ترین نورپردازی بر روی سقف کاذب را برای شما اجرا خواهد نمود. برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا تماس بگیرید.

اهمیت نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلیاهمیت نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی 

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe