سقف کاذب شیشه ای چیست و چه کاربردی دارد؟

09 اسفند ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

درباره سقف کاذب شیشه ای و کاربرد آن 

با توجه به مزایای سقف کاذب شیشه ای و کاربرد آن امروزه برای مسقف نمودن فضاهای مختلف از این مصالح بهره گرفته می شود. از مهمترین مزایای بهره گیری از سقف کاذب شیشه ای و کاربرد آن می توان به زیبا سازی فضا و کاهش مصرف انرژی اشاره کرد. امروزه برای مسقف نمودن سقف آشپزخانه، سرویس بهداشتی، استخر، پاسیو، گلخانه ها و... از انواع سقف کاذب شیشه ای استفاده می شود.

سقف کاذب شیشه ای و کاربردی های آنسقف کاذب شیشه ای و کاربردی های آن

سقف کاذب شیشه ای و کاربرد آن

از اصول معماری و ساختمان سازی بهره گیری از طرح های مدرن و تکنولوژی روز می باشد که به هر چه زیباتر شدن ساختمان کمک می کند. از راهکار های مناسب برای زیبا تر شدن یک ساختمان می توان به استفاده از المان های جذاب برای سقف اشاره نمود. امروزه برای سقف بخش های مختلف ساختمان از انواع سقف کاذب بهره گرفته می شود که در کنار زیبایی به ورود بهتر نور به داخل ساختمان کمک می کند.
سقف های کاذب که از المان های متنوعی ساخته می شوند ظاهری خاص و جذاب به ساختمان می بخشند. از نمونه های پرکاربرد سقف کاذب می توان به سقف کاذب شیشه ای اشاره کرد که گزینه ای مناسب برای جبران نور کم در ساختمان محسوب می شود. با توجه به مزایای این نوع از سقف کاذب افراد به دنبال کسب آگاهی در مورد سقف کاذب شیشه ای و کاربرد آن در ساختمان هستند.

ویژگی های سقف کاذب شیشه ای و کاربرد آن در ساختمان

با اطلاع در مورد سقف کاذب شیشه ای و کاربرد آن می توان از آن برای پوشش بخش های مختلف ساختمان و فضاهای دیگر بهره گرفت. در طراحی سقف کاذب شیشه ای از انواع شیشه های تزئینی استاندارد و مقاوم استفاده می شود. با بهره گیری از سقف کاذب شیشه ای جهت فضاهای کم نور در ساختمان می توان به بهره وری بیشتر ساختمان از نور مستقیم آفتاب کمک نمود. با توجه به تنوع رنگی در نظر گرفته شده در طراحی و تولید سقف کاذب شیشه ای می توان متناسب با ساختمان و فضای موجود از رنگ بندی های مناسب این پنل ها بهره برد.

مزایای پنل سقفی شیشه ای

استفاده از سازه هایی مانند سقف کاذب شیشه ای مزایای متعددی به دنبال دارد که به برخی از آنها اشاره می شود.

زیبایی

از مزایای مسقف نمودن بخش های مختلف ساختمان با بهره گیری از سقف کاذب شیشه ای ایجاد محیطی زیبا و دلنواز می باشد. سقف کاذب شیشه ای متشکل از دو نوع کلی دکوراتیو و غیر دکوراتیو هست که به زیباتر شدن فضای ساختمان کمک می کند. به دلیل تنوع در طرح و رنگبندی سقف کاذب شیشه ای زیباسازی محیط را به خوبی ممکن می سازد. از این رو از انواع سقف کاذب شیشه ای برای زیباسازی سقف ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری و ... بهره گرفته می شود.

تامین نور و روشنایی محیط

از مهمترین مزایای استفاده از سقف کاذب شیشه ای و کاربرد آن می توان به تامین روشنایی مورد نیاز محیط اشاره نمود. با بهره گیری از این سقف ها امکان استفاده از نور طبیعی خورشید جهت روشنایی فضای ساختمان فراهم می آید. سقف کاذب شیشه ای به خوبی نور خورشید را عبور داده و نیاز به استفاده از نور مصنوعی را کاهش می دهد.

صرفه جویی در مصرف انرژی

مسقف نمودن ساختمان به سقف کاذب شیشه ای در کنار تامین روشنایی به کاهش مصرف انرژی نیز کمک می کند. با تامین روشنایی بخشی از ساختمان با کمک نور حاصل از سقف کاذب شیشه ای مصرف انرژی برق به شکل قابل توجهی کاهش می یابد.

کاربرد های سقف کاذب شیشه ای

با توجه به مزایای سقف کاذب شیشه ای و کاربرد آن امروزه پیمانکاران ساختمانی برای پوشش سقف بخش های مختلف ساختمان های مسکونی، تجاری و ... از این سازه بهره می برند. آذران یکی از بهترین در این حوزه در خدمت شما می باشد.

اجرای سقف کاذب شیشه ایاجرای سقف کاذب شیشه ای 

کاربرد سقف کاذب شیشه ای در ساختمان

امروزه برای مسقف نمودن بخش های مختلف ساختمان از جمله ساختمان های مسکونی از نمونه های مختلف سقف کاذب شیشه ای استفاده می شود. پیمانکاران و معماران حرفه ای برای مسقف نمودن آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام از انواع سقف کاذب از جمله سقف کاذب شیشه ای بهره می برند. همچنین برای مسقف نمودن پاسیو و حیاط خلوت آپارتمان ها نیز می توان از طرح های جذاب سقف کاذب شیشه ای استفاده نمود.

لابی هتل و ساختمان

از دیگر کاربرد های سقف کاذب شیشه ای می توان به مسقف نمودن لابی ساختمان ها و هتل ها اشاره کرد. سقف کاذب شیشه ای از گزینه های مناسب برای سقف تالار های بزرگ جهت برگزاری مهمانی ها، جلسات و ... می باشد. سقف کاذب شیشه ای به لابی ساختمان زیبایی دو چندان بخشیده و در طول روز به تامین بخشی از روشنایی مورد نیاز لابی کمک می کند.

استخر

از ایده های مناسب برای استفاده از سقف کاذب شیشه ای استخرهای سرپوشیده می باشد. سقف کاذب شیشه ای با رنگ روشن جلوه ای زیبا به فضای استخر داده و فضا را طبیعی جلوه می دهد.

گلخانه ها

از دیگر کارکرد های گسترده سقف کاذب شیشه ای به استفاده در ساخت گلخانه ها اشاره می شود. در حال حاضر در ساخت و ساز گلخانه های مدرن از سقف کاذب شیشه ای نشکن و مقاوم استفاده می گردد که مزایای مختلفی به دنبال دارد.

معایب سقف کاذب شیشه ای

در کنار مزایای متعدد سقف کاذب شیشه ای و کاربرد آن استفاده از این مصالح معایبی نیز دارد. از معایب سقف کاذب شیشه ای می توان به وزن سنگین شیشه ها، هزینه زیاد نصب سقف کاذب و ... اشاره کرد. از طرف دیگر سقف کاذب شیشه ای به مرور زمان تغییر رنگ داده و کثیف می شود. همچنین سقف کاذب شیشه ای نسبت به مصالحی مانند گچ از مقاومت کمتری برخوردار است.

هزینه ی اجرای سقف کاذب شیشه ای

از دغدغه های افراد برای به کارگیری سقف کاذب شیشه ای هزینه اجرای سقف کاذب می باشد. در تعیین هزینه اجرای سقف کاذب فاکتور های مختلفی از قبیل کیفیت سقف کاذب شیشه ای، حجم کار، مصالح به کار رفته و ... در نظر گرفته می شود.

قیمت سقف کاذب شیشه ایقیمت سقف کاذب شیشه ای 

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe