دیوار سبز یا باغ عمودی

26 مرداد ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

منظور از دیوار سبز یا باغ عمودی چیست؟

در دنیای صنعتی امروز آلودگی هوا و محیط زیست یکی از معضلات دائمی می باشد که یکی از راه های کاهش آلودگی و افزایش انرژی و عمر ساختمان، استفاده از دیوار سبز یا باغ های عمودی در طراحی ساختمان است.
از آنجا که خانه های امروزی در فضای بسته و کوچک شهری محدود شده است امکان ایجاد باغچه و باغ به حداقل رسیده است و هنوز هستند کسانی که در همین فضاهای کوچک با ایجاد دیوار سبز گرایش انسان به طبیعت را در خود زنده نگه می دارند.
دیوار سبز دیوار آزاد و ایستاده‌ای است که به طور نسبی یا به طور کامل با پوشش گیاهی پوشیده شده‌است و با توجه به  به شرایط محیط امکان نصب در داخل یا خارج از ساختمان را دارد. صرف نظر از چشم نوازی و تنوع این دیوارها در فضاهای مسکونی و اداری تصفیه هوا و تولید اکسیژن از دیگر مزیت های آن نیز می باشد.
در طراحی داخلی دیوار سبز گزینه خوبی برای ایجاد بافت بر روی سطوح هموار می باشد. فضای سبز این دیوار نقش مهمی در سرزندگی و شادابی افراد در محیط کار و یا منزل را دارد. از اینروست که در طراحی خانه های مدرن سعی شده از این دیوار، خصوصا در فضاهایی مانند حیاط، پاسیو، لابی، راهروهای ورودی و حتی اتاق خواب استفاده شود.

دیوار سبز یا باغ عمودی تصویر دیوار سبز یا باغ عمودی 

شما می توانید برای خرید و نصب دیوارپوش با تیم آذران فضانما تماس حاصل فرمایید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از صفحات زیر نیز بازدید کنید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe