انواع دیوار پوش پی وی سی

20 مرداد ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

آشنایی با انواع دیوارپوش PVC

دیوارپوش های پی وی سی (P.V.C) علاوه بر مزیت زیبایی و دکوراسیون داخلی، تاثیر زیادی بر کاهش وزن ساختمان و همچنین افزایش استحکام آن دارند. این دیوارپوش ها به دلیل عمر بالا، بسیاری از هزینه های اضافه از قبیل ترمیم و بازسازی و رنگ آمیزی ساختمان را کاهش می دهند. از سوی دیگر به دلیل جلوگیری از هدر رفتن حرارت و برودت ساختمان، به عنوان یک عایق مقاوم عمل می کنند. 
با توجه به اینکه در ساخت و سازهای امروزه، ساخت آپارتمان ها متداول شده است و از سویی نیز این ساختمان ها در مقابل سر و صداها مقاوم نیستند، برای کسانی که به آرامش نیاز دارند، باید دیوارهای آن ها به خوبی عایق شوند. به همین دلیل استفاده از دیوارپوش پی وی سی برای آپارتمان ها ضرورت بیشتری پیدا می کند. همچنین در ساختمان های آموزشی، بیمارستان ها، مراکز روان درمانی، مراکز نگهداری از سالمندان، رستوران ها، هتل ها، استخرها، سالن های ورزشی، ویلاها، سالن های كنفرانس، كارخانجات، دیوارپوش های پی وی سی می توانند تا حد زیادی از ورود سر و صدا جلوگیری کرده و محیط را برای ساکنین آرامبخش کنند. دیوارپوش های پی وی سی در انواع متنوعی طراحی و تولید می شوند. شما برای خرید دیوارپوش PVC باید با توجه به کاربرد و استفاده ای که دارند آن ها را انتخاب نمایید. تیم آذران با ارائه بهترین دیوارپوش ها و محصولات پی وی سی با کیفیت، در خدمت شما همراهان گرامی می باشد.

آشنایی با انواع دیوارپوش های پی وی سی آشنایی با انواع دیوارپوش های پی وی سی

بررسی انواع دیوار پوش پی وی سی براساس کاربرد های آن

انواع دیوارپوش های پی وی سی با توجه به کیفیت، قیمت، طراحی، ساختار و رنگ آمیزی به انواع مختلفی تقسیم می شوند. دیوارپوش ها براساس کاربرد به انواع مختلفی تقسیم می شوند که به شرح زیر می باشد:

دیوارپوش پارکینگ

این نوع دیوارپوش ها به منظور استحکام دیوارهای داخلی ساختمان و فضای پارکینگ استفاده می شود. از آنجا که در زمان حرکت دادن اتومبیل گاهی به دیوارهای ساختمان آسیب وارد می شود و از سوی دیگر سر و صدای ناشی از ورود و خروج اتومبیل به داخل ساختمان آزاردهنده است، دیوارپوش های پی وی سی می توانند از وارد آمدن صدمه به دیوارها جلوگیری کرده و در عین حال صدای کمتری را به ساختمان های مجاور وارد کند. در این نوع دیوارپوش ها زیبایی چندان مورد نظر نیست و استحکام و مقاومت آن ها اهمیت بیشتری دارد.

دیوارپوش اداری

در اداره ها و سازمان های مختلف، زیبایی و دکوراسیون نقش مهمی را ایفا می کند. در شرکت های خصوصی دکوراسیون داخلی تاثیر بیشتری را در جلب نظر مشتریان دارد. در حالی که برای سازمان های دولتی، وجود دیوارپوش هایی که بتوانند نظم را برقرار کند، اهمیت پیدا می کند. همچنین در این ساختمان ها نظافت اهمیت زیادی دارد. از سوی دیگر، وجود دیوارپوش ها در هزینه ها و زمان نظافت اداره ها و سازمان تا حد زیادی تاثیرگذار است و با وجود آن ها، از ورود سر و صدا به داخل ساختمان و اغتشاش فکری کارکنان جلوگیری می شود.

کاربردهای دیوارپوش های پی وی سی انواع دیوارپوش براساس کاربردها

پی وی سی اتاق مدیریت

اتاق مدیریت و مکان هایی که مخصوص مدیران شرکت هاست، باید متمایز از سایر اتاق ها طراحی شوند. در این صورت دیوارپوش هایی که برای این قسمت ها استفاده می شوند، از نظر طرح، رنگ و زیبایی کیفیت بالاتری دارند. در واقع شرکت ها اغلب برای عقد قرار از اتاق مدیریت استفاده می کنند. این اتاق باید خیره کننده و زیبا باشد. به همین دلیل استفاده از دیوارپوش هایی که از نظر شکل ظاهری، دارای فرو رفتگی و برآمدگی باشند و یا در ساختار آن ها نقش و طرح زیبایی به کار رفته باشد، اهمیت بیشتری پیدا می کند.

پی وی سی برای منازل مسکونی

دیوارپوش هایی که برای منازل استفاده می شود، با انواع دیگری که در اداره ها و سازمان ها کاربرد دارند، متفاوت است. از این نظر که در سازمان ها از طرح ها و رنگ های رسمی تر استفاده می شود. در حالی که در منازل دیوارپوش هایی با رنگ های جذاب، شاد و زیباتر کاربرد بیشتری دارند. در عین حال، در قسمت های مختلف خانه نیز دیوارپوش ها با یکدیگر متفاوت هستند. برای مثال دیوارپوش اتاق کودک از بین رنگ های شاد هستند، در حالی که در اتاق های پذیرایی از رنگ های باوقار و گرم استفاده می شود. همچنین طرح و شکل ظاهری دیوارپوش های آشپزخانه با قسمت نشیمن متفاوت هستند.

پی وی سی سالن همایش

سالن همایش مکانی است که طراحی و دکوراسیون آن باید چشم نواز باشد و در عین حال از حواس پرتی حاضرین و بی توجهی به سخنرانی ها نیز جلوگیری کند. در این سالن ها از دیوارپوش هایی استفاده می شود که ساده و یکدست باشند و بتوانند تاثیر زیادی در آرامش حاضرین در همایش، داشته باشند. به همین دلیل استفاده از رنگ های شاد با طراح های برجسته و نقش و نگار، برای این مکان ها مناسب نیست.

دیوار پوش پذیرائی

همانطور که از اسم آن ها مشخص است، دیوارپوش های پذیرایی در ردیف زیباترین طرح ها محسوب می شوند. در این نوع دیوار پوش، از چندین رنگ استفاده می شود. استفاده از تکنیک تناسب رنگ در دیوارپوش های پذیرایی، قرار دادن قسمت هایی برجسته بر روی دیوار برای جلب توجه بیشتر و... از جمله ویژگی های دیوارپوش های پذیرایی هستند. همچنین در کنار دیوارپوش های پذیرایی می توان از سنگ های آنتیک نیز استفاده کرد و با این کار سالن پذیرایی را زیباتر کرد.

دیوارپوش برای دکور لوازم خانگی

استفاده از انواع دیوارپوش PVC تنها برای قسمتی از ساختمان؛ تاثیر زیادی بر زیبایی منزل دارد. در این صورت دیوارپوش ها با توجه به طرح و قالب مورد نظر نصب می شوند. به عنوان مثال برای نصب تلویزیون بر روی دیوار می توان از دیوارپوش پی وی سی استفاده کرد.

انواع دیوارپوش PVCانواع دیوارپوش PVC

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحات زیر بازید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe