دیوارپوش های مقاوم در برابر سرما و گرما

11 مرداد ، 1400
مبلمان اداری آذران فضانما

بررسی دیوارپوش ها در برابر سرما و گرما

دیوارپوش پی وی سی روکشی است که جهت زیبایی و دکوراسیون منازل، شرکت ‎ها‎، بانک ها و سایر مکان ها استفاده می ‎شود. برخی دیوارپوش ها و سقف کاذب پی وی سی علاوه بر جنبه زیبایی، باید بتوانند ساختمان را نیز در مقابل سرما و گرما حفظ کنند. در واقع این نوع دیوارپوش ‎ها دو مسئولیت زیبایی و عایق ساختمان در مقابل هوای بیرون را بر عهده می ‎گیرند. دیوارپوش‎ ها‎ی مقاوم در برابر سرما و گرما دارای انواع مختلفی هستند و شما برای خرید انواع دیوارپوش ها، باید مقاوم بودن آن ها در برابر سرما و گرما دقت نمایید. هدف از این مقاله، بررسی دیوارپوش ‎ها‎ی داخلی مقاوم در برابر گرما و سرما می ‎باشد که به انواع مختلفی دسته بندی می‎ شوند. در زیر به هر یک از آن ها می ‎پردازیم.

انواع دیوارپوش های مقاوم در برابر گرما و سرما

به طور کلی دیوارپوش ‎ها‎ی مقاوم در برابر سرما و گرما به دو نوع خارجی و داخلی تقسیم می‎ شوند که عبارتند از:

دیوارپوش‎ ها‎ی خارجی

دیوارپوش ‎ها‎ی خارجی در نمای بیرونی ساختمان نصب می‎شوند و در مقابل عوامل طبیعی از جمله نور خورشید، بارندگی و سایش استحکام بالایی دارند. از جمله دیوارپوش ‎ها‎ی خارجی می ‎توان به سرامیک، سنگ، شیشه، ورق‎ ها‎ی کامپوزیت و... اشاره کرد که علاوه بر مقاومت بالایی که دارند، جنبه زیبایی نیز دارند. 

دیوارپوش ‎ها‎ی داخلی 

این نوع از دیوارپوش ها برای قسمت داخلی ساختمان استفاده می‎شوند و هدف اصلی آن ها زیبایی و دکوراسیون فضای داخلی ساختمان است. امروزه صرفه جویی در انرژی یکی از مسائلی است که در زمان ساخت و طراحی ساختمان مد نظر قرار می‎گیرد. بیشتر تلاش طراحان نمای ساختمان، طراحی ابزارهایی است که بتوانند از خروج انرژی گرمایی و سرمایی ساختمان ها جلوگیری کنند. به همین دلیل دیوارپوش‏ های داخلی به عنوان یک عایق برای حفظ گرما و سرما طراحی شده اند. 

بررسی دیوارپوش های مقاوم مقابل سرما و گرما انواع دیوارپوش های مقاوم در برابر گرما و سرما

دیوارپوش ‎ها‎ی چوبی

چوب به عنوان یکی از مواد اولیه جهت ساخت دیوارپوش استفاده می‎شود که در گذشته‎ ها‎ی دور نیز برای ساخت کلبه‎ ها‎ی چوبی استفاده می‎شد. دیوارپوش ‎ها‎ی چوبی از نظر طرح و رنگ، زیبا هستند و نمای خاصی به فضای داخلی ساختمان می‎بخشند. در عین حال به عنوان یک محافظ مناسب برای جلوگیری از خروج سرما و گرما محسوب می‎شوند. در حال حاضر دیوارپوش‎ ها اغلب از جنس MDF، HDF و... بوده و بر روی آن ها یک روکش مصنوعی قرار می‎ گیرد. دیوار پوش ‎ها‎ی چوبی علاوه بر مقاومت بالا در مقابل گرما و سرما، عایق خوبی نیز در مقابل سر و صدا هستند که بدون نیاز به زیرساخت نصب می ‎شوند.

دیوارپوش ‎ها‎ی سنگی

دیوارپوش ‎ها‎ی سنگی متداول ترین نوع دیوارپوش‎ بوده که در صنعت ساختمان سازی کاربرد زیادی دارند. دیوارپوش ‎های سنگی‎، دارای طرح ‎ها‎ و رنگ ‎ها‎ی متنوعی هستند و به همین دلیل می‎ توانند فضای داخلی زیبایی را ایجاد نمایند. از آنجا که سنگ‎ها‎ همواره رسانای خوبی برای گرما و سرما هستند، از این رو اگر دیوارپوش با هدف ایجاد عایق در مقابل گرما و سرما استفاده می ‎شود، بهتر است نوع سنگی آن انتخاب نشود. توصیه می شود این نوع دیوارپوش ‎ها‎ برای مناطق گرمسیر انتخاب شود.

دیوارپوش‎ ها‎ی سلولزی

دیوارپوش‎ ها‎ی سلولزی نام‎ها‎ی متعددی دارند که از سلولز، الیاف مصنوعی، رزین‎ ها‎ی ساختمانی و پیگمنت ‎ها‎ی مقاوم تولید می‎شوند. این نوع از دیوارپوش‎ ها‎، در کمترین زمان ممکن و به آسانی نصب می شوند و دارای تنوع طرح و رنگ بوده و عایق مناسبی در مقابل گرما، سرما و صدا محسوب می ‎شوند.

دیوارپوش PVC

دیوارپوش‎ ها‎ی پی وی سی(پلی وینیل کلراید) به عنوان یک جایگزین مناسب برای مواد ساختمانی از قبیل گچ، چوب، خاک رس، بتن و... است. این نوع از دیوارپوش‎ ها‎ غیرقابل اشتعال بوده و سبک و بادوام هستند. از دیگر ویژگی ‎ها‎ی دیوارپوش ‎ها‎ی پی وی سی می‎توان به وزن کم، مقاومت بالا، قایلیت نصب آسان، مقاومت بالا در برابر رطوبت و اشعه نور خورشید، عایق سرما و گرما و صدا، دارای تنوع رنگ و طرح، قابلیت نصب بر روی انواع سطوح، مقاومت بالا در برابر ضربه و فشار، کاملاً بهداشتی، قابلیت شستشو، ثبات رنگ و غیر قابل نفوذ برای حشراتی مثل موریانه و مورچه و... اشاره نمود. شما می توانید برای خرید دیوارپوش پی وی سی با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

انواع دیوار پوشخرید انواع دیوارپوش های مقاوم در برابر گرما و سرما

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از دیگر صفحات بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe