دکوراسیون اتاق کودک در پاییز و فصل مدرسه

10 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

دکوراسیون اتاق کودک

در این مطلب ما طراحان آفن می خواهیم در فصل سرد و تحصیل موارد مهمی را  در قالب طراحی های پیشنهادی برای اتاق کودکتان برایتان بیان کنیم. می توانید با توجه به تک‌ تک عناصر موجود در این اتاق ها، دکوراسیون  اتاق فرزند خود را تغییر دهید. به همه چیز بیشتر دقت کنید، از رنگ و طرح دیوارها گرفته تا لوستر، تخت، کمد، قالی، وسایل تزئینی، عروسک، وسایل بازی، میز تحریر و ...
یکی از مهمترین فضاهایی که در تاثیر چشمگیری در رشد استعدادها و روحیه هر کودکان دارد اتاق خواب کودکان است، فضای اتاق کودک باید محیطی باشد که زمینه ساز رشد و پرورش شخصیت و زمینه ساز بروز استعدادها و خلاقیت های کودک شود، نه اینکه برعکس باعث انزوای کودک شده و ترس و ناکامی به همراه داشته باشد. پیش تر جزییاتی را در رابطه با دکوراسیون اتاق کودک را با شما در میان گذاشته ایم، اما امروز نکاتی که برای انتخاب دیوارپوش و تاثیر آن در فضا و حفظ انرژیها با شما در میان می گذاریم با ما همراه باشید.

دکوراسیون اتاق کودک


انتخاب رنگ مناسب دیوارپوش اتاق کودک

یکی از چالش های بزرگ طراحی یک اتاق کودک انتخاب تم رنگی مناسب برای آن است. در انتخاب تم رنگی پیش از هر چیز علاقه کودک خود را در نظر بگیرید. یک اتاق خواب ساده با رنگ مورد علاقه اش جذابیت بیشتری از یک اتاق طراحی شده مجلل برای او خواهد داشت. نکته ی بسیار مهمی که نباید از اهمیت آن غافل بود، تاثیر انتخاب رنگ مورد نظر و مناسب برای دکوراسیون اتاق کودک بر روی شخصیت وی می باشد.چنانچه کودک شما سال های ابتدایی ت زندگی خود را می گذراند، انتخاب یک رنگ ملایم برای فضای اتاق او بهترین انتخاب است.رنگ های ملایمی مانند آبی، سبز روشن، کرم، صورتی و البته سفید. با بزرگتر شدن کودک تعویض رنگ های ملایم با رنگهای شادی مانند زرد و نارنجی و بنفش و… بهتر و مناسب تر می باشد.برای سالها بالاتر و پا گذارن به محیط اجتماعی او به دکوراسیون جذاب تر و پر انرژی تر دارد که ترکیب رنگهای کمی تندتر با رنگهای ملایم قبلی اتاقش می تواند تنوع و تاثیر خود را بر روی فرزندتان داشته باشد.

استفاده از رنگهای مناسب در دیوارپوش اتاق کودک

رنگ ها شاید به عنوان ساده ترین و ابتدایی ترین دیوارپوش اتاق کودک محسوب می شوند، که به سادگی می توان آن ها را با سایر دیوار پوش ها در فضای داخلی تلفیق کرد. به طور مثال می توان بخشی از دیوار را با دیوارپوش چوبی پوشاند و مابقی را رنگ آمیزی کرد، ویا ترکیب رنگ دیوارپوش پی وی سی و یا کاغذ دیواری و دیوارپوش در فضای اتاق کودک که می توان ایده ی جالب و منحصر به فردی باشد.
اما در اینجا باید توجه داشته باشید که از رنگ هایی برای اتاق کودک استفاده کنید که در صورت شیطنت دلبندانتان یا خط خطی های سالهای مدرسه و شلوغی ها به آسانی تمیز شوند. 

استفاده از استنسیل ها برای دیوارپوش اتاق کودک

اگر رنگ را برای دیوارپوش اتاق کودک خود انتخاب کرده اید اما می خواهید در فضای اتاق خواب او پویایی و حرکت وجود داشته باشد و جلوه ای خاص و منحصر به فرد داشته باشد، می توانید از کمی خلاقیت در استنسیل برای نقاشی دیوار او استفاده کنید که  می تواند دیوار اتاق کودک شما را زیبایی بخشد.حتی نور های کوچک و رنگی روی دیوارپوش ها بگذارید که فضا را کودکانه تر کند.
عکس دوم

نورپردازی دیوارپوش ها برای اتاق کودک

کودک در فضاهایی که نور کافی وجود داشته باشد بیشتر از فضاهای کم نور احساس آرامش می کند. بهتر است در  نورپردازی فضای اتاق کودک بیشتر از نورهای نقطه ای برای دیوارپوش اتاق فرزندتان و لوستر ها و چراغ هایی که شباهت بیشتری به نور ماه دارند استفاده نمود. زیرا که اغلب کودکان و همچنین نوزادان رنگ نور ماه را بسیار دوست می دارند.استفاده از رقص نور های زیبایی که بعضی از لامپ ها دارند نیز در زیباتر کردن دکوراسیون اتاق کودک بسیار مفید می باشد. 

تزیین دیوارپوش اتاق کودک با استیکرها

استیکرها یکی از محبوب ترین گزینه ها برای اتاق کودکان به شمار می روند، با استفاده از استیکر ها می توانید به سادگی جلوه ی اتاق و دیوارپوش اتاق کودک خود را چند برابر کرده و دکوراسیون دلخواه او را بسازید و می توانید فضایی را بر روی دیوارپوش ثبت کنید که انرژی و انگیزه ی مضاعف به فرزندتان ببخشد.قهرمان ها یا داستان ها با نورهای زیبا و خوشایند برای کودکان. طراحان آذران فضا نما توانسته اند در عرصه ترکیب دکوراسیون و دیوارپوش ها هنر نوینی را به عرصه ی طراحی دکوراسیون بیافزایند.


اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe