بهترین سقف کاذب عایق حرارت کدام است؟

31 تیر ، 1402
مجموعه آذران فضانما

آیا سقف کاذب می‌تواند از ورود گرما به خانه جلوگیری کند؟ اگر منزل شما هم در بالاترین طبقه ساختمان قرار گرفته باشد، گرمای بسیاری به واسطه تابش نور خورشید بر پشت بام، وارد منزل می‌شود. جالب است بدانید یکی از کاربرهای سقف کاذب علاوه بر زیبایی فضای داخلی، عملکرد آن به عنوان عایق حرارتی است. نکته بسیار مهم این است که، تمام سقف های کاذب این قابلیت را ندارند و بر اساس جنس و نحوه اجرا، قدرت آنها در جلوگیری از ورود گرما به داخل ساختمان تغییر می‌کند. در ادامه به بهترین سقف کاذب برای کاهش گرما اشاره خواهیم کرد.

تأثیر سقف کاذب برای کاهش گرما

یکی از چالش‌های مهم در ساختمان‌ها، ورود گرما از سقف است و این مسأله در تابستان اهمیت خودش را بیشتر نشان می‌دهد. در ساختمان‌های جدید به دلیل استفاده از ورق‌های یونولیت در سقف تا حدودی جلوی این مشکل گرفته شده است. علاوه‌براین با استفاده از سقف کاذب می‌توان در این زمینه بهتر عمل کرد. فضای خالی میان سقف اصلی و سقف کاذب مانند لایه بوده و از انتقال حرارت جلوگیری می‌کند. علاوه براین، متریال به‌کار‌رفته در سقف کاذب که فلزی و گاهی گچی هستند، جلوی انتقال حرارت را می‌گیرند.

بهترین سقف کاذب برای کاهش گرما

استفاده از سقف کاذب به عنوان عایق حرارتی

انواع سقف کاذب عایق حرارتی

تنوع در سقف‌های کاذب بسیار زیاد است، اما برخی از آنها قدرت بالاتری در جلوگیری از انتقال گرما و حرارت دارند. از بهترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سقف کاذب پی‌وی‌سی

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای زیبایی محیط داخلی و کاهش گرما، سقف کاذب پی‌وی‌سی است. این سقف از تایل‌های مجزا در رنگ‌های متنوع تشکیل شده است که روی نبشی‌ها قرار می‌گیرند. تایل‌های پی‌وی‌سی عایق بسیار قوی در برابر نم و رطوبت بوده و گرما و حرارت نیز از آن عبور نمی‌کند. همچنین لازم به ذکر است، وزن تایل‌های PVC بسیار سبک است و به بار مرده ساختمان اضافه نخواهد شد.

سقف کاذب کناف

سقف کناف از تایل‌های فلزی با روکش گچ تشکیل شده است که روی سازه فلزی نصب می‌شوند. برای اجرای این سقف ابتدا شبکه فلزی روی سقف اصلی قرار می‌گیرد. سپس تایل با قابلیت جا‌به‌جایی روی شبکه نصب می‌شوند. تایل‌های کناف عایق صوتی، حرارتی و رطوبتی به شمار می‌روند و با انتخاب آنها با یک تیر چند نشان می‌زنید.

سقف کاذب معرق

اگر به دنبال جدیدترین انواع سقف کاذب برای کاهش گرما هستید، بدون شک سقف معرق می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها به شمار رود. متریال اصلی در این سقف مواد پی‌وی‌سی است و با دستگاه سی‌ان‌سی در طرح‌های متنوع برش می‌خورند. این سقف‌ها زیبایی، طول عمر بالا، وزن سبک و عایق بودن را با هم تلفیق کرده‌اند. به همین دلیل در ساختمان‌های مدرن و کلاسیک با استقبال بالایی روبرو شده و هزینه‌های مصرف انرژی را کاهش می‌دهند.

سقف کاذب رابیتس

یکی دیگر از بهترین سقف های کاذب برای کاهش گرما می‌توان به سقف رابیتس اشاره کرد. در اجرای این سقف‌ها ابتدا شبکه فلزی روی سقف اصلی قرار می‌گیرد. بر اساس مدل و طرح مورد‌نظر برای سقف، شکل سازه تعیین می‌شود و متناسب با آن ورق گالوانیزه برش خورده و آماده می‌شود. ورق گالوانیزه با اتصالات مخصوص روی زیرساخت فلزی نصب شده و روی آن لایه‌های گچی قرار می‌گیرد.

رابیس عایق حرارتی مطلوبی به شمار می‌رود، اما اجرای آن زمان‌بر و هزینه‌بر است. علاوه‌براین، در این روش چون گچ زیادی استفاده می‌شود، بار مرده ساختمان افزایش پیدا می‌کند.

سقف کاذب عایق حرارت

سقف کاذب عایق حرارت

سقف کاذب گریلیوم

سقف کاذب گریلیوم یکی از لوکس‌ترین انواع سقف کاذب برای محیط‌های اداری به شمار می‌رود که از جنس آلومینیوم است. انتخاب سقف کاذب گریلیوم برای کاهش گرما زیبایی به محیط داخلی ساختمان زیبایی دوچندانی می‌بخشد. در اجرای این سقف‌ها ابتدا زیرساخت فلزی نصب می‌شود. در نهایت صفحه فلزی مشبک روی آن قرار گرفته و با اتصالات مخصوص کاملا محکم می‌شود.

حفره‌های روی سقف فضای ایده‌آلی برای نصب لامپ‌های هالوژن خواهد بود و نورپردازی هنرمندانه‌ای با این انتخاب اجرا می‌شود. لایه آلومینیومی می‌تواند تا حد مطلوبی از عبور حرارت جلوگیری کند، البته قدرت آن کمتر از سقف‌های کناف، رابیتس و پی‌وی‌سی است.

سقف کاذب چوبی

چوب در طراحی داخلی و دکوراسیون کاربرد زیادی دارد و اجرای آن در سقف، انتخابی فوق‌العاده خواهد بود. علاوه بر این سقف کاذب چوبی برای کاهش گرما موثر بوده و با اغلب سبک‌های دکوراسیون نیز سازگار است. به‌عنوان مثال، اگر خانه روستیک داشته باشید یا مدرن و کلاسیک، در هر صورت سقف چوبی به خوبی با سایر متریال‌های به‌کار‌رفته در محیط سازگار است.

سقف کاذب چوبی دارای تنوع بالایی است و از رایج‌ترین آنها می‌توان به تایل‌های چوب طبیعی، ام‌دی‌اف، ترمو‌وود و ترموپلاست اشاره کرد. برای افزایش مقاومت سقف در برابر نم و رطوبت، ترمووود و ترموپلاست بیشترین کاربرد را دارند. در سقف کاذب چوبی مواد پی‌وی‌سی و چوب با هم ترکیب شده و زیبایی، مقاومت و عایق بودن را در کنار هم دارند.

سقف کاذب گچی

در بسیاری از ساختمان‌های کلاسیک از گچ برای دیزاین سقف و اجرای طرح‌های هنرمندانه استفاده می‌شود. این نوع گچ طی عملیات حرارت‌دهی تا 150 درجه سانتی‌گراد مقاومت بسیار زیادی پیدا می‌کند. در نهایت روی ورق‌های چوبی لایه‌های گچ اجرا شده و به صورت پیش‌ساخته به سقف اصلی متصل می‌شود.

عایق بودن در برابر حرارت، وزن سبک، اجرای سریع، تنوع زیاد در طرح و رنگ از ویژگی‌های مثبت سقف گچ پاریسی به شمار می‌رود. در مقابل، اجرای آن نیاز به گچ زیادی دارد و طول عمر سقف کم است.

جمع‌بندی

بر اساس آنچه در طول متن اشاره شد، بهترین سقف کاذب برای کاهش گرما شامل سقف کناف، رابیتس، گریلیوم، چوبی، گچی، پی وی سی و معرق است. در این میان مدل‌های pvc به دلیل تنوع بالا در طرح و رنگ، دوام و ماندگاری زیاد و اجرای سریع یکی از گزینه‌های ایده‌آل محسوب می‌شود. آذران یکی از معتبرترین تولیدکنندگان انواع سقف کاذب پی وی سی در طرح و رنگ‌های متنوع و کیفیت تضمین شده است. محصولات این مجموعه بدون واسطه با قیمت مناسب به سراسر ایران ارسال شده و همگی دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان فروش آذران تماس بگیرید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe