جایگاه عناصر طبیعی در فضاهای مسکونی

10 آبان ، 1396
مبلمان اداری آذران فضانما

روح انسان با طبیعت مانوس است، از این رو با المان هایی که برخواسته از دل طبیعت هستند ارتباط بهتری برقرار می کند. با توجه به این موضوع، امروزه روانشناسان توصیه می کنند که در طراحی و دکوراسیون منازل مسکونی از عناصر طبیعی استفاده شود تا بتوان تاثیری مثبت بر ارتقای سلامت روحی افراد گذاشت و حس آرامش و راحتی بیشتری را به اعضای خانواده انتقال داد. از آنجا که در تولید این نوع محصولات، پردازش کمتری روی مواد صورت می گیرد، آسیب کمتری به ماهیت طبیعی این متریال وارد می شود.

انتخاب نوع مواد اولیه ای که برای مصالح طراحی و دکوراسیون انتخاب می شود در قدم اول باید مطابق با سلیقه فرد باشد در این راستا ابتدا بهتر است عنصری از طبیعت انتخاب شود که افراد بیشترین ارتباط را با آن برقرار می کنند. پس از آن باید توجه داشت که محدودیت ها و یا اولویت هایی در استفاده از این مصالح وجود دارد، چراکه باید این متریال در تناسب با نوع کاربری و فعالیتی که در فضاهای مختلف شکل می گیرد، باشد تا کارایی فضا را بیشینه کرده و تعارضی میان عملکرد و دکوراسیون فضا وجود نداشته باشد.

از جمله عناصر طبیعی قابل استفاده در طراحی دکوراسیون می توان به چوب، سنگ، فلز و مرمر اشاره کرد که در اینجا به بررسی دو مورد از پرکاربردترین مواد اولیه در ساخت دکوراتیو خانگی می پردازیم:

چوب
چوب از جمله مواد اولیه است که در بخش های مختلف منزل مانند کف ها، دیوارها، آشپزخانه و مبلمان قابل استفاده است. چوب طیف های رنگی مختلفی دارد که به طور معمول بیشتر از طیف قهوه ای آن استفاده می شود. محیط طراحی شده با استفاده از چوب، این خاصیت را دارد که به افراد حاضر در آن فضا حس گرما و آرامش منتقل کند. همچنین چوب خاصیت جذب صدا دارد که می تواند صداهای محیط را جذب کرده و به صورت ملایم منعکس کند که مانع از پیچیدن صدا در فضا می شود. کف پوش های ساخته شده از چوب تنوع بسیاری دارد و مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است. می توان به پارکت ها به عنوان یکی از محصولات پرطرفدار در این زمینه اشاره کرد که به دلیل ساخته شدن از مواد اولیه طبیعی و راحتی نصب، به طور وسیعی مورد استفاده قرار می گیرد. شرکت آذران فضا نما نیز به عنوان یکی از شرکت های پیش رو در تولید محصولات دکوراتیو ساختمانی، با ارائه کف پوش های پارکت و کف پوش های کاذب با کیفیت، زیبایی و مدرنیته را به منازل مسکونی و محیط های تجاری آورده است.

سنگ
کاربرد سنگ در طراحی و دکوراسیون فراتر از استفاده به عنوان کف پوش و دیوارپوش فضاهایی همچون حمام و سرویس بهداشتی است و می توان از آن در فرم های مختلف برای افزایش زیبایی فضا استفاده کرد. سنگ به عنوان عنصری طبیعی، علاوه بر ایجاد حس آرامش در محیط، به علت سهولت در نگهداری و پاک کردن، یکی از متریال های محبوب در میان مصرف کنندگان خانگی است. سنگ ها با طرح و رنگ های بسیار متنوعی که دارند، این امکان را به افراد می دهند تا با هر سلیقه ای به سادگی فضای مورد علاقه خود را طراحی کنند. امروزه با استفاده از دستگاه های برش نوین، تولید کنندگان می توانند اجزای دکوراسیون با هر ابعاد و اندازه و فرمی را به صورت سفارشی تولید کنند و در اختیار افراد بگذارند.

شرکت آذران فضا نما که در صنعت ساختمانی مشغول به فعالیت است، محصولات متنوع و با کیفیت بالایی مناسب برای طراحی داخلی فضاهای ادرای، مسکونی، تجاری، فرهنگی و ورزشی تولید می کند. دپارتمان طراحی شرکت آذران با بهره گیری از کارشناسان خبره و به روز خود در تلاش است تا بهترین و مناسب ترین پیشنهادهای طراحی و دکوراسیون را به مشتریان خود ارائه کند. آفن با ارائه دیوارپوش، کف پوش و کابینت هایی تولید شده از بهترین مواد اولیه و طراحی های الهام گرفته از طبیعت، توانسته است به افراد کمک کند تا طبیعت را به خانه های خود بیاورند و فضایی منحصر به فرد طراحی کنند.

جایگاه عناصر طبیعی در فضاهای مسکونی

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe