نمای ساختمان جلوه زیبایی سلیقه شماست

11 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

انواع نما برای ساختمان

نمای ساختمان مسکونی همچنین می‌تواند بازتاب‌دهندۀ سلیقه، علایق، باورها و سنت‌های مردم باشد. اگر توجه کرده باشید نمای ساختمان در بعضی خیابان ها تفاوت عمده‌ای با نمای ساختمان‌های ناحیه ای دیگر دارد. دلیل واضح آن تفاوت شرایط آب‌ وهوایی و البته میزان تفکر و تعمق در ساخت نمای یک ساختمان می باشد. در چند دهۀ اخیر شاهد بودیم که نمای ساختمان‌ های مسکونی در ایران کم‌کم به یک‌ پارچگی رسیده و تفاوت‌های پیشین بین نمای ساختمان ها محو یا کم‌رنگ شده است. با بررسی نمای ساختمان‌های موجود، می‌توانیم اکثر آنها را دسته بندی کنید. همچنین لزوم بررسی تاثیرات عناصر معماری پایدار در مصرف انرژی به چشم می خورد از سوی دیگر افزایش بلند مرتبه سازی و استفاده از نماهای شیشه ای و فلزی مدرن جهت شفاف سازی و استفاده از نور روز، از عوامل موثر در کاهش مصرف انرژی است. در ایران 40 درصد انرژی کشور در حوزه ساختمان مصرف میشود ،ساختمان های بلند مرتبه بخش اعظمی از این مصرف را به خود اختصاص می دهند. با توجه به طرح ساختمان های بلند مرتبه در دنیای کنونی، تامین نورگیری مسئله بسیار پر اهمیتی است. 

نمای آلومینیومی

نمای آلومینیوم چیست؟

composite نوعی ورق ترکیبی آلومینیومی است. مجموعه کامپوزیت تشکیل شده است از سه لایه آلومینیوم، پلی اتیلن، و لایه های رنگ و محافظ، در دو طرف ورق کامپوزیت دو لایه آلومینیومی و هسته مرکزی آن پلی اتیلن می باشد. لایه های ورق کامپوزیت به ترتیب : پوشش محافظ ضد خش، لایه چسب عایق ضد خش، لایه رنگ PVDF نانو تکنولوژی، ورق آلومینیوم، چسب، لایه پلی اتیلن، چسب ورق آلومینیوم، لایه رنگ پلی استر می باشد.
ورق های آلومینیوم در سالهای اخیر در تمامی کشورهای دنیا به آسانی در دسترس می باشد – هزینه های نصب و اجرای آن نسبت به سایر نماها کمتر می باشد - با توجه به آماده بودن ورق کامپوزیت زمان دریافت و نصب آن کوتاه است - کاربرد بالای نمای کامپوزیت در ساختمان های اداری، تجاری، صنعتی، آموزشی، بهداشتی، فرودگاه ها، ترمینال ها، ایستگاه های مترو، پوشش گنبد ها و ابنیه های خاص، علایق معماران و مشتریان به استفاده از نمای کامپوزیت به جهت پوشش رنگهای خاص و شکل پذیری آسان این نوع نما، متناسب بودن با انواع اقلیم های آب و هوایی در سراسر کشور

نمای ساختمان

اجرای نمای آلومینیوم مسلتزم نقشه های متخصصان این امر و تجربیات مهندسان زبده آذران فضا نما و محاسبات فنی با توجه به نوع سازه ساختمان می باشد در صورتی که در نمای کامپوزیت تمامی افراد با تجربه و متخصص کامپوزیت میتوانند به راحتی نقشه ها و طراحی نمای کامپوزیت را اجرا نمایند - با توجه به اهمیت طراحی سازه های مقاوم در برابر زلزله و دیدگاه متخصصین و مسئولان ساخت و ساز در جهت کاهش وزن سازها، اهمیت استفاده از مصالح با تکنولوژی بالا و سبک وزن در ساختمانها بطور چشمگیری در حال افزایش بوده و روند تقاضای نمای کامپوزیت در حال افزایش است
در بسیاری کشورهای جهان برای ایجاد نماهای مینیمال و یکپارچه از نمای آلومینیوم بهره برده می شود.کامپوزیت ها در نمای این ساختمان ها یک کلاس منحصر به فرد از مواد هستند که از ترکیب دو یا چند ماده جداگانه تشکیل شده‌اند که ماده حاصل نسبت به هر کدام از اجزاء تشکیل‌دهنده استحکام و دوام بیشتری دارد. امروزه از آلومینیوم برای نمای بیرونی ساختمان استفاده می‌شود. نماهایی که از ورق‌های کامپوزیت متشکل از دو لایه آلومینیوم و یک هسته از جنس پلاستیک یا یک ماده معدنی پرکننده می‌باشند که در بین این دو لایه قرار می‌گیرد.

نمای رنگی برای ساختمان


اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe