سقف های کاذب مناسب آشپزخانه

21 مرداد ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

چه سقف کاذبی برای آشپزخانه مناسب است؟ 

آشپزخانه یکی از کلیدی ترین نقاط در هر خانه است. طراحی دکوراسیون این بخش از هر خانه، همواره مورد توجه است. چرا که بیشتر خانم ها وقت خود را در آشپزخانه می گذرانند و از طرف دیگر آشپزخانه های جدید مکانی است که همیشه در دید قرار دارد. بنابراین، دکوراسیون این بخش از خانه بسیار مهم و مورد توجه است.
برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه، یکی از بخش های مهم سقف آشپزخانه می باشد. سقف آشپزخانه با سبک های مختلف قابلیت طراحی دارد و یکی از روش های مدرن مورد استفاده، سقف کاذب است. سقف های کاذبی چون سقف های آی گلس  یا سقف های پی وی سی از سقف هایی هستند که در آشپزخانه برای ساخت مورد استفاده قرار می گیرند و از مزیت های این سقف ها، قابلیت پیاده سازی آسان، عایق و تنوع و زیبایی منحصر به فرد آن ها است. می توان با استفاده از سقف های کاذب نور مخفی بسیار زییایی پیاده سازی نمود. همان طور که گفتیم آشپزخانه یکی از کلیدی ترین و مهم ترین نقاط یک خانه می باشد و برای طراحی آن باید دقت زیادی کرد. انتخاب سقف از مهم ترین نکات در آشپزخانه می باشد. در این مقاله درباره ی مدرن ترین و بهترین طرح های سقف کاذب آشپزخانه بحث می کنیم. 

انتخاب سقف کاذب آشپزخانه مان بر حسب شرایط فیزیکی 

سقف کاذب از نظر عملکرد می تواند عمل آشپزی را آسان تر می کند، اما توجه به مبحث زیبایی شناسی آن مهم تر به نظر می رسد. برای رسیدن به این زیبایی در ابتدا باید به دنبال ایجاد هارمونی با نوع نگاه خود در سایر فضاهای منزل باشیم. به طور مثال توجه به طراحی مدرن یا کلاسیک که در کل خانه به چشم می خورد، بعد از آن به سراغ عناصر و المان های داخل آشپزخانه برویم که توجه به رنگ دیوارها، طرح و نقش کابینت ها، سایر وسایل آشپزخانه مان می باشد.

آشپزخانه ما و سقف کاذب پی وی سی

سقف های کاذب به منظور پوشش تاسیسات زیر سقف اصلی طراحی می شوند. سقف های کاذب حجم دهنده دکوراتیو و آکوستیک کننده فضا محسوب می شوند و سقف پی وی سی جهت جلوگیری از اتلاف دما و رطوبت، نورپردازی مناسب با شرایط کار و زندگی و... کاربرد شایان ذکری دارد. این نوع سقف کاذب به صورت لایه ای و سطوح صاف در صنایع ساخته و در بازار عرضه می شوند. متخصصانی که در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون ساختمان ها تخصص دارند، ابتدا با توجه به محل مورد نظر، نقشه های آن را کشیده و سپس مطابق با طرح مورد نظر، لایه های سقف کاذب پی وی سی را بر روی آن نصب می کنند.

اجرا و نصب سقف کاذب برای آشپزخانهنصب سقف کاذب مناسب برای آشپزخانه

سقف کاذب پی وی سی

سقف کاذب پی وی سی یکی از با ارزش ترین و بهترین نوع سقف های کاذب هستند. سقف های کاذبی که در ساخت آن ها از PVC استفاده می شود مزایای زیادی دارند که از جمله آن ها می توان به ضد آب بودن، عایق حرارت و برودت، عایق صدا، سبک و ضد خش بودن، ضد حشره و تنوع در طرح و رنگ های سقف های کاذب نام برد. از مزیت های مهم سقف کاذب پی وی سی نسبت به مدل های دیگر می توان به صرفه اقتصادی آن ها نام برد. فرض کنیم قصد داریم سقف ساختمان را با گچ و یا گچ و رابیتس بپوشانیم. غیر از مدت زمانی که ما برای گچ کاری نیاز داریم، زمان طولانی ای نیاز خواهد بود تا گچ خشک شود و بتوانیم سقف را نقاشی کنیم! اگر زمان کمی داریم، قطعا این متریال انتخاب مناسبی برای شما نیست. در نقطه مقابل شما می توانید از سقف کاذب استفاده کنید. سقف های پی وی سی سریعا نصب می شوند. پس ما صرفه جویی قابل ملاحظه ای در زمان خواهیم داشت.
سقف کاذب پی وی سی بسیار سبک و باکیفیت است که ایمنی آنرا بالاتر می برد و به دلیل استحکام فوق العاده آن از هدر رفتن حرارت و گرما در فصل زمستان جلوگیری می کند.
قابلیت تعویض سقف های کاذب PVC یکی دیگر از امتیازات آن است. در صورتی که ساکنین ساختمان پس از مدت زمانی از رنگ و طرح سقف کاذب خسته شوند، می توانند به راحتی آن را تعویض کنند و طرح های مورد پسند خود را جایگزین آن نمایند. سقف های  کاذب به منظور پوشش تاسیسات زیر سقف اصلی، حجم دهنده دکوراتیو، آکوستیک کردن فضا، جلوگیری از اتلاف دما و رطوبت، نورپردازی مناسب با شرایط کار و زندگی و... کاربرد دارند. این نوع سقف کاذب به صورت لایه و سطوح صاف در صنایع پتروشیمی ساخته و در بازار عرضه می شوند. کسانی که در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون ساختمان ها تخصص دارند، ابتدا با توجه به محل مورد نظر، نقشه آن را کشیده و سپس مطابق با طرح مورد نظر، لایه های سقف کاذب پی وی سی را بر روی آن نصب می کنند.

آشپزخانه ما و سقف کاذب آی گلس

سقف های کاذب عموما به دو دسته تقسیم می شوند:
- سقف هایی که قابلیت دسترسی به فضای میان سقف اصلی و سقف کاذب را به راحتی مهیا می کنند. 
- سقف هایی که دائمی هستند و برای دسترسی به پشت این سقف ها می بایست آن ها تخریب شوند.
آی گلس از جمله سقف های کاذب نوع اول می باشد. مثل سقف های گچ و رابیتس و....
سقف کاذب آی گلس عنوان یکی از خاص ترین سیستم های سقف کاذب با تنوع طرح و رنگ می باشد. این نوع سقف از جنس متریال های خاص شفاف، آکریلیک است و سقف کاذب آی گلس وزن بسیار پایینی دارد. ضخامت هر تایل سقف تنها یک سانتی متراست و مصرف برق هر تایل کمتر از 10 وات است و تنوع رنگی بالا و مناسب برای نورپردازی می باشد. نورپردازی داخلی بدون احتیاج به منبع نور باعث می شود که هنگام خاموش بودن، طرحی به چشم نمی آید و با روشن شدن خطوط ظریف نور طرح را تشکیل دهند. سقف کاذب آی گلس، برای کاربری آشپزخانه های مناسب طراحی شده است. سقف آی گلس می تواند در ترکیب سایر سقف ها قرار گیرد. سقف کاذب با قابلیت تامین روشنایی توسط نور نقطه ایست. سقف های کاذب آذران در مدل های متفاوت و با ترکیبی از رنگ ها و طرح های مختلف در خدمت شما خواهند بود برای ساختن فضایی متفاوت در آشپزخانه ما و در سقف کاذب آن. آفن دکوراتورهایی جهت طراحی سقف های کاذب برای همخوانی بیشتر با دیزاین فضای ما مقدور می سازد.

 انتخاب سقف کاذب برای آشپزخانه

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از دیگر صفحات بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe