مزیت های استفاده از دیوارپوش پی وی سی

13 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

نگاهی به دیوارپوش پی وی سی از نظر اقتصادی 

اگر به دنبال ایجاد تغییراتی در نمای داخلی خانه و یا محل کار خود هستید، پیشنهاد می شود که از دیوارپوش پی وی سی استفاده نمایید. دیوارپوش PVC یکی از مدرن ترین المان ها در دکوراسیون داخلی است که به محیط، زیبایی چند برابر می بخشد. دیوارپوش پی وی سی در صورتی که به طرز صحیح مورد استفاده قرار گیرد، می تواند محیطی بسیار شیک و هماهنگ با دکوراسیون داخلی را بوجود آورد.
اغلب افراد فکر می کنند که قیمت دیوار پوش پی وی سی بالاست و استفاده از آن از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست، چرا که به ظاهر اینگونه است. اما باید توجه کرد که دیوارپوش های پی وی سی مزیت های بسیار زیادی دارند و در مقایسه با فواید آن، هزینه آن بسیار ناچیز است. در ادامه این مقاله، مزیت های استفاده از دیوارپوش های پی وی سی را معرفی خواهیم کرد.
هزینه دیوارپوش پی وی سی یک بار برای همیشه است در حالی که در دیگر روش های قدیمی پوشش دیوار، بارها به صرف هزینه نیاز است. بعنوان مثال در روش گچ کاری دیوار، باید هزینه ای بابت گچ و خاک، گچ کاری و رنگ آمیزی پرداخت شود و به مرور زمان نیز هزینه ترمیم گچ و رنگ آمیزی مجدد نیز وجود خواهد داشت.

نصب و بکارگیری دیوارپوش پی وی سی 

یکی از اصلی ترین مزیت های استفاده از دیوارپوش پی وی سی، نصب راحت و بدون دردسر آنهاست. دیوارپوش پی وی سی در مدت زمان کوتاهی و به راحتی نصب می گردد و نسبت به دیگر روش های پوشش سطوح دیوار از دردسر بسیار کمتری برخوردار است و از همین جهت بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.
دیوارپوش PVC هر چند که نصب و اجرای راحتی دارد، اما نصب آن ملزم دانش و تخصص خاصی است و توسط افراد عادی نباید نصب گردد. نصب این دیوارپوش ها به زیرسازی، تراز کردن و ایجاد خم نیازمند است و باید با دقت زیادی انجام شود تا از مقاومت کافی برخوردار باشد و قطعات آن محکم کنار هم قرار بگیرند.

مزیت های استفاده از دیوارپوش پی وی سی

فراوانی طرح و سبک دیوارپوش پی وی سی 

دیوارپوش های پی وی سی در طرح ها و مدل های مختلفی وجود دارند و دست افراد را در انتخاب طرح، باز گذاشته اند. دیوارپوش پی وی سی دارای سبک های متنوعی است و در محیط های گوناگون متناسب با دکوراسیون داخلی به کار می روند. معمولا از دیوارپوش پی وی سی برای پوشش سطح دیوارها و سقف محیط استفاده می شود.
دیوارپوش های پی وی سی را می توان به صورت افقی یا عمودی در زاویه دلخواه قرار داد. این دیوارپوش ها بدون لبه اتصال هستند و می توان با الگوی مناسب آن ها را با هم ترکیب کرد و طرح دلخواه را مطابق با دکوراسیون داخلی محیط ایجاد کرد. مدل های اصلی دیوارپوش PVC از سه مدل ساده، روکش دار و چاپی تشکیل می شوند.

مزیت های استفاده از دیوارپوش پی وی سی 

طول عمر و مقاومت بالا 

دیوارپوش پی وی سی در طی گذر زمان به اندازه روز اول تازه می ماند و به ندرت ظاهر آن تغییر می کند. روش های قدیمی پوشش دیوار، نظیر گچ و رنگ با گذر زمان قدیمی می شوند و به بازسازی و ترمیم نیاز پیدا خواهند کرد؛ اما دیوارپوش های پی وی سی بر خلاف این روش ها به بازسازی و ترمیم نیاز ندارند و برای سالیان طولانی سالم باقی خواهند ماند.
دیوارپوش های پی وی سی مقاومت بالایی دارند و از استحکام فوق العاده زیادی برخوردار هستند. این دیوارپوش ها در برابر سایش و خراشیدگی مقاوم هستند و در مکان هایی که احتمال ضربه خوردن دیوارها بالاست، بسیار کارآمد هستند. استحکام بالای دیوارپوش های پی وی سی سبب شده است که آن ها در انواع مکان ها نظیر سالن های ورزشی، ادارات، کارگاه ها و منازل مسکونی مورد استفاده قرار گیرند.

مزیت های استفاده از دیوارپوش پی وی سی

تمیز کردن و شستشو راحت 

یکی از مزیت های جالب دیوارپوش های پی وی سی، تمیز کردن ساده و راحت آن هاست. برای تمیز کردن این دیوارپوش ها کافیست که از مقداری آب گرم و کمی مایع شست و شو استفاده نمایید و خواهید دید که به طرز شگفت آوری بدون زحمت تمیز خواهند شد. البته لازم به ذکر است که دیوارپوش های پی وی سی در مکان هایی مانند منزل و دفاتر اداری به ندرت کثیف خواهند شد و لازم نیست که نگران تمیز کردن آن ها باشید.
دیوارپوش پی وی سی در مکان هایی مانند کارخانه و کارگاه های تولید که احتمال کثیف شدن دیوارها و سطوح بالاست، بیشتر کاربرد دارند، چرا که مهم نیست چه چیزی روی آن ها ریخته شود. برای گردگیری دیوارپوش های پی وی سی که دارای سطح برجسته هستند، می توان از یک اسفنج یا گردگیر ساده استفاده نمود.

مزیت های استفاده از دیوارپوش پی وی سی

دیوارپوش پی وی سی عایق مطمئن 

دیوارپوش پی وی سی در برابر تمامی عواملی که ممکن است به دیوار و سطوح ساختمان آسیب برسانند، مقاوم است. دیوارپوش های پی وی سی در مقابل دما مقاوم هستند و برای استفاده در مکان هایی که دمای بالایی دارند، بسیار مناسب است. این دیوارپوش ها همچنین در برابر شعله مستقیم نیز مقاوم هستند و خاصیت ضد اشتعال دارند و به همین جهت در محیط هایی نظیر آشپزخانه منزل و یا آشپزخانه رستوران ها مورد استفاده قرار می گیرند.
در مکان هایی که رفت و آمد و میزان صدا زیاد است، از دیوارپوش های پی وی سی به عنوان عایق صدا استفاده می شود. در میان لایه های دیوارپوش PVC، هوا وجود دارد که از عبور صدا جلوگیری می کند. این دیوارپوش ها عایق گرما هستند و از اتلاف انرژی و خروج گرما از محیط جلوگیری می کنند. از دیگر مزیت های دیوارپوش های پی وی سی، می توان به عایق بودن آن ها در برابر آب اشاره کرد. این دیوارپوش ها به طرز شگفت آوری در مقابل آب عایق هستند و در مکان هایی که با آب سر و کار دارند، کاربرد زیادی دارد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe