عایق صوتی خانه خود را می شناسید

09 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

آشنایی با عایق های صوتی منازل

یکی از مشکلات رایج در جوامع امروز، آلودگی صوتی است. امروزه از عایقکاری صوتی، نه تنها در بخش های صنعتی، بلکه در بخش های اداری و خانگی در بخش داخلی منازل نیز استفاده می شود، به طوری که در کشورهای توسعه یافته یکی از معیارهای ارزش گذاری بر ملک، علاوه بر عایق کاری حرارتی آن، عایق کاری صوتی آن ملک است. گرچه به این موضوع در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته به جد پرداخته می شود.

بسیاری از پروژه های در حال ساخت و یا ساخته شده در کشور فاقد گزینه عایق های صوتی و جاذب صدای استاندارد بوده که این امر موجب عبور صوت به محیط های پیرامون شده و آرامش افراد را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد. جهت رفع این مشکل، می بایست از پوششهای کاربردی استفاده نمود تا صدای انتقالی به محیط های پیرامون تا حد قابل توجهی کاهش یابد. از این دست پوشش ها، پوشش های دیوار هستند.

آیا می دانستید از ویژگیهای دیوارپوش های پی وی سی عایق صوتی بودن آنهاست؟

برای ممانعت از ورود صدا به ساختمان، دیوارهای سازه را باید با مصالحی پوشش داد که ضریب صدای بالایی داشته باشند. دیوارپوش ها جزء مصالح چند منظوره محسوب میشود که نقش عایق حرارتی، رطوبتی و صوتی را در ساختمان ایفا میکند. همچنین از استحکام بالایی برخوردار است. دیوارپوش ها بسیار سبک بوده و برخلاف ضخامت کم، استحکام و مقاومت بالایی دارد. دیوارپوش پی وی سی گاهی بخشی از سازه به شمار می آید و به دلیل وزن بسیار سبک هیچ بار اضافه ای بر ساختمان وارد نمیکند.

دیوارپوش های پی وی سی مناسب ترین عایق برا خانه

دیوارپوش ‌ها خصوصیاتی ویژه‌ای از جمله تنوع در طرح و رنگ، ضد آب بودن و قابلیت شستشو، عایق حرارت، وزن سبک، مقاومت در برابر ضربه و ساییدگی، قابل شستشو، مقاوم در برابر اشعه خورشید، نصب سریع و دارا بودن قابلیت فرم دهی، دارند به همین دلیل می‌توان به راحتی از آن‌ها در مکان‌های مختلف مثل مراکز اداری و تجاری، رستوران‌ها، سالن‌های نمایش و فروشگاه‌ها و منازل استفاده کرد. اما شاید از ویژگیهای منحصر به فرد دیوارپوش های پی وی سی در ساختمان های امروزی همان گزینه ی عایق صدا بودن دیوارپوش های پی وی سی می باشد.

پی وی سی نوعی ترمو پلاستیک است‌که امروزه یکی‌از باارزشترین محصولات پتروشیمی‌به شمار می‌آید. درسالهای اخیر پی وی سی جایگزین مواد ساختمان سازی همچون چوب، سفال و سیمان می‌باشد. و بیش از 50 درصد این محصول صرف ساختمان سازی خواهد شد.

دیوار پوش پی وی سی (pvc) خانه ی شما یکی‌از المان‌ها جدید و البته زیبا در دکوراسیون داخلی است‌که تغییرات چشمگیری‌در نمای خانه ایجاد کرده است. درصورت استفاده درست از دیوارپوش pvc، به‌شکلی که‌در هماهنگی کامل‌با دکوراسیون داخلی باشند، محیطی بسیار شیک توأم با آرامش و دلگرمی‌در خانه به‌وجود می‌آید که‌کمتر عنصری می‌تواند جایگزین آن‌شود. پوشش چی وی سی دیوار یکی ‌از مهم ترین عناصردر تزیینات داخلی به ‌شمار می‌رود و در زیبا شدن دکوراسیون منازل و محیط های‌تجاری بسیار تاثیر به سزایی دارد.

خصوصیات و ویژگی های دیوارپوش های PVC

دیوارپوش های پی وی سی آذران فضا نما اضافه بر عایق صوتی بودن دیوارپوش های پی وی سی، این محصول تازمانیکه درمعرض شعله مستقیم، نور خورشید و یا ضربه جسم نوک تیز قرار نگیرد نیازی ‌به تعویض و تعمیر نخواهد داشت. به‌ این صورت‌که با استفاده ‌از پی وی سی به‌عنوان دیوارپوش و سقف ازبوجود آمدن مخارج اضافی مانند تعویض و رنگ آمیزی هرساله ساختمان جلوگیری خواهد شد و در صورت آسیب دیدن قسمت کوچکی‌از سطح امکان تعویض تنهادر آن‌نقطه آسیب دیده ایجاد می شود.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe