دکوراسیون آشپزخانه ایرانی را به خانه هایمان بیاوریم

09 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

طراحی آشپزخانه ها متناسب با آشپزخانه ایرانی

طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه برای ایرانی ها اهمیت زیادی دارد زیرا ایرانی ها به آشپزخانه نگاه ویژه ای دارند و حساسیت زیادی روی دکوراسیون آشپزخانه و تجهیزاتی چون کابینت آشپزخانه دارند. انتخاب کابینت با مدل مناسب و رنگ زیبا، نحوه قرار دادن وسایل آشپزخانه، استفاده از نور و تهویه طبیعی و ... از جمله مسایلی هستند که می تواند توسط خود ما تعیین شود.
پس برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه تان، با توجه به شکل و اندازه آشپزخانه تان می توانید از برخی ایده ها استفاده نمایید.

نور و تهویه طبیعی و مصنوعی

فضای آشپزخانه در نورگیری جزء فضاهای فرعی طبقه بندی می شود. در آشپزخانه به پنجره نیاز نیست و فقط دارا بودن یک نورگیر برای این فضا کافی است اما اگر در آشپزخانه برای تهویه طبیعی و مستقیم پنجره ای وجود داشته باشد گزینه ای مثبت تلقی شود .
اگر برای آشپزخانه خود پنجره در نظر گرفته اید هیچ گاه کابینت های آشپزخانه و یا اجاق گاز را در نزدیکی پنجره یا جریان مستقیم تهویه نگذارید ،چون در میان برخی کابینت های آشپزخانه هود نصب می شود و بهتر است سینک ظرف شویی را در نزدیکی پنجره قرار دهید زیرا جریان مستقیم هوا فضای مرطوب سینک ظرف شویی را خشک می کند.
اگر در آشپزخانه تهویه طبیعی وجود داشته باشد باز هم بهتر است که از تهویه مصنوعی در آشپزخانه استفاده کنید.

استفاده از نور و تهویه طبیعی و مصنوعی در آشپزخانه

توجه به ترکیب رنگ کابینت های آشپزخانه با دیگر اجزا

ترکیب رنگ در طراحی دکوراسیون آشپزخانه ایرانی و انتخاب رنگ مناسب کابینت های آشپزخانه بسیار پر اهمیت است و می تواند تحت تاثیر بخش های مختلف فضای داخلی شکل گیرد. مثلا اگر دکوراسیون پذیرایی شما تم کرم قهوه ای دارد، کابینت های آشپزخانه شما باید به رنگ نشیمن نزدیک باشد و بهتر است این کابینت های آشپزخانه رنگی با هارمونی گرم داشته باشند. بهترین رنگ برای کابینت آشپزخانه در آشپزخانه های کوچک، رنگ های روشن و براق است.

توجه به مثلث کار

در طراحی داخلی آشپزخانه یک مثلث که سه راس آن "سینک ظرفشویی"، "اجاق گاز" و "یخچال" است ، فرض می شود. رابطه این سه عنصر در آشپزخانه نه باید خیلی کم و تنگاتنگ باشد که در رفت و آمد اختلال ایجاد گردد و نه باید زیاد باشد که موجب رفت و آمد طولانی شود.
در بهترین حالت باید محیط این مثلث بین 4.8 تا 6 متر باشد. البته در آشپزخانه های کوچک این سه عنصر را ممکن است به صورت خطی بچینند.

توجه به جنس و متریال و کیفیت تجهیزات آشپزخانه

  • جنس کابینت های آشپزخانه، کف سازی و بدنه در طراحی دکوراسیون آشپزخانه ایرانی بسیار پر اهمیت است . 
  • کابینت های آشپزخانه ای که در برابر حرارت و رطوبت مقاوم است ، یکی از بهترین های کابینت های آشپزخانه محصولات آذران فضا نما برای آشپزخانه می باشد که در طرح ها و قیمت های متنوعی وجود دارد .
  • در طراحی آشپزخانه ترکیب متریال های مختلف به آن چهره ای متفاوت و خاص می بخشد. انتخاب صفحات کورین برای سطح رویی کابینت های آشپزخانه باعث می شود تا در آشپزخانه هماهنگی و نظم خوبی به چشم بخورد و یکنواختی فضا از بین برود.

توجه به کابینت برای دکوراسیون آشپزخانه

استفاده از گل و گیاه

استفاده از گل و گیاهان زینتی برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه ایرانی علاوه بر زیبایی موجب آرامش جسم و روح و تهویه طبیعی فضای داخلی نیز می شود. پس در دکوراسیون آشپزخانه حتما از گیاهان و گل ها استفاده نمایید.

رنگ های مایل به سفید برای کابینت ها

  • همانطور که انتخاب رنگ کابینت های آشپزخانه در آشپزخانه بسیار مهم است هماهنگی رنگ دیوارها با کابینت های آشپزخانه تان نیز اهمیت دارد و موجب بزرگتر یا کوچکتر دیده شدن آشپزخانه می شود .
  • اگر می خواهید آشپزخانه شما بزرگ تر به نظر برسد ، از کابینت های آشپزخانه و تجهیزات با رنگ های روشن و کاشی های رنگ روشن و رنگی استفاده کنید اما اگر رنگ سفید موردعلاقه ی شما نیست می توانید از رنگ های جایگزین نزدیک به رنگ سفید(مثل کرم ، زرد کمرنگ و خاکستری)استفاده کنید.
  • خاکستری در بین طراحان محبوبیت زیادی دارد. این رنگ ها را می توانید با رنگ های تند و رو شن دیگری مثل سبز و آبی ترکیب کنید تا فضا زیبا تر به نظر برسد.
  • هماهنگی و هارمونی در دکوراسیون آشپزخانه حرف اول را می زند، پس در طراحی آشپزخانه باید بیش از هر جای دیگری هنگام استفاده از مواد، رنگ ها و فرم های بکار رفته دقت کنید.
  • برای اینکه از ایده های جدید استفاده کنید باید ذهنی باز و پذیرا داشته و قانون مشخصی برای خود تعیین نکنید، با این کار فقط خود را محدود کرده و راه های دریافت الهام های جدید و جالب را می بندید.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe