سقف کاذب POP و PVC چه تفاوت هایی با هم دارند

18 آبان ، 1401
مبلمان اداری آذران فضانما

تفاوت های سقف کاذب pop و pvc از سوالات بسیار رایجی می باشد که بسیاری از افراد در زمان انتخاب نوع سقف کاذب با آن مواجه هستند. این دو قفسه کاذب از نظر شکل ظاهری و ویژگی های مختلف با هم متفاوت بوده و بر همین اساس نیز کاربرد آنها با هم فرق دارد.

به طوریکه سقف کاذب pvc را در محیط های مرطوب می توان به کار برد اما سقف کاذب pop چنین قابلیتی ندارد. برای آشنایی بیشتر با این دو سقف در ادامه در شرکت آذران تفاوت سقف کاذب pop و pvc را بررسی و در نهایت مشخص می کنیم که کدام سقف گزینه بهتری برای محیط های مسکونی و اداری و کاری محسوب میشود.

سقف کاذب پی وی سی و تفاوت آن با سقف POPسقف کاذب پی وی سی و تفاوت آن با سقف POP

سقف کاذب pop چیست؟

سقف کاذب یکی از بهترین راهکارها برای پوشاندن معایب سقف اصلی و زیباسازی آن می باشد و گزینه ای ایده آل برای پنهان کردن تاسیسات محسوب خواهد شد. این سقف ها را می توان بر اساس نحوه اجرا و متریال اصلی سازنده آنها در گروه های مختلفی دسته بندی کرد.

سقف کاذب pop یا Plaster Of Paris نوع خاصی از سقف های کاذب می باشد که به آن سقف کاذب گچ پاریس نیز گفته میشود. متریال اصلی به کار رفته در این سقف ها پودر گچ و آب بوده و به همین دلیل می توان طرح و مدل های متنوعی را با آنها پیاده سازی و اجرا کرد.

سقف کاذب pop ابتدا با پودر گچ و آب آماده شده و بعد از فرم دهی در مدل های مورد نظر، روی سقف اصلی نصب میشوند. این سقف ها به صورت تایل های قابل جداسازی نبوده و بعد از نصب، کاملا ثابت و محکم هستند. به همین دلیل نمی توان آنها را جا به جا کرد و به تاسیسات زیرین دسترسی پیدا نمود.

مزایای سقف pop

تفاوت سقف کاذب pop و pvc در مزایای آنها و ویژگی های مثبتی است که برای ساختمان ایجاد می کنند. به عنوان مثال، استفاده از گچ پاریس در ساخت سقف های pop منجر به مزایای زیر خواهد شد:

  • دوام و ماندگاری بالا
  • مقاومت زیاد در برابر آتش سوزی
  • قابلیت رنگ آمیزی
  • قابلیت اجرای مدل های مختلف
  • جلوگیری از هدر رفتن حرارت از سقف
  • وزن سبک و کاهش بار مرده ساختمان

سقف کاذب POPسقف کاذب POP

سقف کاذب pvc چیست؟

برای بررسی تفاوت های سقف کاذب pop و pvc، بهتر است نگاهی به ویژگی های سقف های پی وی سی داشته باشیم. سقف کاذب pvc از پرکاربردترین انواع سقف کاذب می باشد که با تنوع رنگ بالا در محیط های مسکونی و کاری استفاده میشوند. استفاده از مواد پی وی سی در این سقف ها منجر به شستشوی آسان و مقاومت زیاد آنها در برابر نم و رطوبت خواهد شد. به همین دلیل ماندگاری آنها در سطح نسبتا بالایی قرار دارد.

سقف های کاذب پی وسی برخلاف pop به صورت تایل های 60*60 نیز قابل اجرا هستند. به همین دلیل براحتی می توان به تاسیسات روی سقف اصلی با این سقف ها دسترسی پیدا کرد. نوع دیگری از سقف های کاذب پی وی سی به صورت پانل اجرا شده و تنوع زیادی دارند.

مزایای سقف کاذب pvc

استفاده از مواد پلاستیکی و پلیمری در این سقف ها باعث میشود مزایای متعددی به همراه داشته و کاربرد گسترده ای پیدا کنند. از مهم ترین مزایای سقف های کاذب pvc می توان به گزینه های زیر اشاره کرد.

  • قابلیت شستشوی آسان
  • مقاومت بالا در برابر نم و رطوبت
  • تنوع رنگی بالا
  • قابلیت ترمیم آسان با جداسازی تایل معیوب و جایگزینی آن با تایل های جدید
  • وزن سبک
  • عمل کردن به عنوان عایق صوت و حرارت

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

تفاوت سقف کاذب با کناف

دیوارپوش سه بعدی

1- تفاوت سقف کاذب pop و pvc

بر اساس آنچه در طول متن به آن اشاره شد، تفاوت های سقف کاذب pop و pvc را می توان به صورت زیر بیان کرد:

قابلیت شستشوی سقف pop و pvc

یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث شده است تا سقف های پی وی سی نسبت به pop بیشتر مورد توجه قرار گیرند، قابلیت شستشوی آنها می باشد. مواد پلیمری نم و رطوبت را به خود جذب نکرده و در تماس با مواد شوینده اسیدی و بازها تغییر حالت نخواهند داشت. این در حالیست که گچ در صورت تماس با نم و رطوبت دچار تغییر رنگ و شکل ظاهری میشود.

تفاوت سقف کاذب PVC با سقف POPتفاوت سقف کاذب PVC با سقف POP

تفاوت سقف pop و pvc از نظر قابلیت ترمیم

از دیگر تفاوت های مهم سقف کاذب pvc و pop، قابلیت ترمیم آنها می باشد. سقف های کاذب تولید شده با گچ پاریس در صورت تخریب و شکستگی به سختی قابل ترمیم هستند. این در حالیست که سقف های پی وی سی تایلی را با جداسازی تایل معیوب می توان ترمیم کرد.

دسترس پذیری سقف اصلی

یکی از مشکلات اصلی استفاده از سقف های pop، عدم دسترسی به سقف اصلی بعد از نصب می باشد. به همین دلیل تاسیساتی که پشت سقف کاذب قرار میگیرد، در صورت تخریب به سختی قابل تعمیر هستند. برای حل این مشکل بهتر است سقف های تایلی پی وی سی را به جای pop انتخاب کرد.

دقت داشته باشید که در ساختمان های غیر استاندارد، نم و رطوبت طبقات بالایی به سقف پایین نفوذ نموده و دچار تغییر رنگ و مشکلات متعددی می گردد. در این شرایط سقف های pop باید کاملا از روی سقف اصلی جدا شود تا به تاسیسات زیرین آن دسترسی داشته باشید.

تفاوت قیمت سقف کاذب pop و pvc

فاکتور مهم بعدی که در بررسی تفاوت های سقف pop و pvc باید به آن پرداخته شود، قیمت آنها است. در حالت کلی به دلیل استفاده از مواد پلیمری سقف های پی وی سی قیمت بیشتری نسبت به pop دارند. اما به دلیل مزایای متعدد و طول عمر بالای آنها می توان این تفاوت قیمت را نادیده گرفت.

علاوه بر موارد فوق، این دو سقف از نظر نحوه نصب و زمان اجرا نیز با هم فرق دارند. به طوریکه سقف های کاذب pvc در زمان کوتاهتر و بدون نیاز به مصالح ساختمانی قابل نصب و اجرا می باشد. اما سقف های pop تا آماده شده و قالب گیری گچ و نصب آن زمان بیشتری نیاز خواهد داشت.

سقف کاذب pop بهتر است یا pvc؟

طول عمر بالا، دسترسی آسان به سقف اصلی، قابلیت ترمیم آسان و مقاومت زیادی در برابر نم و رطوبت و حرارت و صوت همگی از دلایلی هستند که باعث میشوند سقف pvc نسبت به pop با استقبال بیشتی روبرو شود.

برای خرید سقف کاذب pvc تایلی و پانلی با بهترین کیفیت می توانید محصولات آذران را انتخاب کنید. محصولات این مجموعه دارای گارانتی بوده و کیفیت و دوام و ماندگاری آنها کاملا تضمین شده بوده و با قیمت تولیدی بدون واسطه به سراسر ایران ارسال میشود.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe