بهترین دیوارپوش برای دکوراسیون اتاق خواب

04 اردیبهشت ، 1401
مبلمان اداری آذران فضانما

دیوارپوش برای دکوراسیون اتاق خواب نقش بسیار مهمی داشته و باعث میشود چهره ضمخت و بی روح دیوار جلوه زیبایی داشته و با سبک چیدمان نیز تناسب پیدا کند. با توجه به اینکه تنوع در دیوارپوش ها بسیار زیاد می باشد، به همین دلیل حق انتخاب بالایی در این زمینه خواهید داشت و چه بسا با سردرگمی نیز مواجه شوید.

کدام جنس دیوارپوش اتاق خواب ماندگاری بالایی دارد؟ تنوع رنگ کدام مورد بالاتر است؟ نصب کدام دیوارپوش آسان تر است و کدام گزینه براحتی از روی دیوار جدا شده و مجدد روی سایر سطوح نصب میشود؟ اگر شما نیز به دنبال پاسخ مناسبی برای این سوالات هستید، در ادامه با آذران همراه باشید. انواع دیوارپوش مخصوص اتاق خواب همراه با قیمت و مزایا و معایب آنها را در ادامه معرفی می کنیم.

دیوارپوش مناسب برای اتاق خوابدیوارپوش مناسب برای اتاق خواب

کدام دیوارپوش اتاق خواب بهتر است؟

به دلیل تاثیر بسیار زیاد دیوارپوش ها بر فضای داخلی منازل مسکونی و محیط های اداری، در چند سال اخیر با تنوع بالایی از آنها روبرو هستیم. اما سوال این است که آیا تمام دیوارپوش های موجود در بازار برای دکوراسیون اتاق خواب مناسب هستند یا خیر؟ لازم به ذکر است که گزینه هایی را در میان دیوارکوب ها باید برای اتاق خواب انتخاب کنید که چند ویژگی مهم را دارا باشند:

  • شرایط ایده آل از نظر سکوت و آرامش و دما در اتاق ارتباط مستقیم با کیفیت خواب دارد. متاسفانه در بسیاری از آپارتمان ها قطر دیوارها بسیار کم بوده و به همین دلیل امواج صوتی براحتی از آن عبور نموده و مانع از تجربه خواب ایده آل میشود. علاوه براین، حجم بالایی از انرژی نیز در این شرایط هدر خواهد رفت. به همین دلیل با انتخاب دیوارپوش مناسب اتاق خواب می توان با یک تیر دو نشان زد. برخی از دیوارپوش ها از قبیل دیوارپوش پی وی سی و کناف و چرمی در برابر صوت و دما و حرارت عایق هستند.
  • مقاومت و استحکام بالا: فاکتور مهم بعدی که در زمان انتخاب دیوارپوش برای دکوراسیون اتاق خواب باید به آن توجه داشت، مقاومت بالا و نگهداری آسان می باشد. با توجه به اینکه در اتاق خواب کودکان نیز ممکن است حضور داشته باشند و اشیای نوک تیز را روی دیوار بکشند، به همین دلیل دیوارپوش باید کاملا در برابر این شرایط مقاومت باشد. علاوه براین، بهتر است دیوارپوش هایی را انتخاب کنید که در صورت پارگی و سوراخ شدن، براحتی تعمیر شوند.
  • تنوع در رنگ: رنگ از المان های بسیار مهم در دکوراسیون می باشد که می تواند به شدت بر احساسات و حجم هیجان افراد تاثیر بگذارد. با توجه به اینکه سبک های مختلفی برای دکوراسیون اتاق خواب وجود دارد، لذا بهتر است به سمت دیوارپوش هایی بروید که از نظر رنگ بندی تنوع داشته باشند. در این صورت می توانید متناسب با سبک چیدمان و رنگ سایر وسایل و همچنین میزان نور اتاق در نهایت بهترین دیوارپوش را انتخاب کنید.
  • طرح دیوارپوش: دیوارپوش های موجود در بازار در انواع مختلف ساده و سه بعدی ارائه میشوند که برخی نیز طرح دار هستند. طرح هایی را انتخاب کنید که منجر به شلوغی بیش از اندازه اتاق نشوند. چون فضای شلوغ مانع از تجربه خواب با کیفیت میشود و این موضوع مخصوصا در اتاق های کوچک اثر خود را بیشتر نشان می دهد. به عنوان مثال اگر سقف اتاق کوتاه است، دیوارپوش هایی را انتخاب کنید که دارای طرح های عمودی هستند.

انواع دیوارپوش برای دکوراسیون اتاق خواب

با در نظر گرفتن موارد فوق و با بررسی ویژگی های انواع دیوارپوش اتاق خواب که در ادامه آنها را معرفی می کنیم، در نهایت می توانید بهترین گزینه را خریداری و نصب نمایید. بهترین و پرطرفدارترین دیوارکوب های اتاق خواب عبارتند از:

دیوارپوش پی وی سی اتاق خواب

به جرات می توان گفت یکی از پرطرفدارترین گزینه ها در میان دیوارپوش مخصوص اتاق خواب، تایل های پی وی سی می باشد. دیوارپوش پی وی سی همان طور که از نامش مشخص است از مواد پلیمری و پلاستیکی تولید شده و به همین دلیل شستشو و تمیز کردن آن بسیار ساده است.

علاوه براین، استفاده از این متریال بر روی دیوار باعث میشود به عنوان عایق صوت و حرارت عمل نماید. از دیگر ویژگی های مثبت دیوارپوش پی وی سی برای اتاق خواب می توان به قابلیت انعطاف بالا، مقاومت زیاد در برابر ضربه و تماس با اشیای نوک تیز، مقاومت در برابر رشد قارچ و کپک و شستشو و نظافت آسان و قیمت ارزان و نصب آسان اشاره کرد. با توجه به اینکه دیوارپوش های پی وی سی پشت چسب دار هستند، به همین دلیل نصب آسانی داشته و براحتی نیز مجدد از روی دیوار جدا میشوند.

دیوارپوش چرمی برای اتاق خواب

استفاده از متریال چرم برای پوشاندن دیوار اتاق خواب نیز از دیگر گزینه های بسیار پرطرفدار است. دیوارپوش چرمی عایق صوتی و حرارتی بوده و تنوع رنگی بالایی دارد. استفاده از دیوارپوش چرمی بر روی دیوار شاخص که در اغلب مواقع پشت تخت خواب است فضا را بسیار مدرن و لوکس جلوه می دهد. البته امکان نصب آن بر روی تمام دیوارهای اتاق خواب وجود دارد، اما تاثیر منفی بر نور و بزرگی فضا داشته و باعث میشود محیط کمی دلگیر گردد.

بهترین دیوارپوش مناسب برای اتاق خواببهترین دیوارپوش مناسب برای اتاق خواب

دیوارپوش کناف

کناف به تایل های فلزی گفته میشود که یک لایه گچی روی آنها قرار گرفته و بر روی شبکه فلزی نصب میشوند. این نوع دیوارپوش برای اتاق خواب های مدرن بیشتر کاربرد داشته و با سبک های کلاسیک تناسب ندارد. دیوارپوش کناف در دکوراسیون اتاق خواب علاوه بر جلوه مدرن مزایای دیگری نیز به همراه دارد.

تعمیر آسان، عایق صوتی و حرارتی، تنوع بالا در طرح و رنگ و قابلیت رنگ آمیزی آن با رنگ های دلخواه از جمله ویژگی های مثبت کناف به شمار می روند. البته توجه داشته باشید که دیوارپوش های کناف قیمت کمی گران تر نسبت به سایر گزینه ها دارند.

دیوارپوش آجری

در دکوراسیون با سبک روستیک استفاده از آجر کاربرد زیادی دارد و باعث میشود بخشی از طبیعت را به محیط منزل دعوت کنید. علیرغم نصب زمان بر دیوارپوش های آجری، به دلیل تنوع بالا در رنگ و قابلیت رنگ امیزی آنها، مقاومت و استحکام بالا در برابر ضربه و تماس با اشیای نوک تیز، نظافت آسان و عدم استفاده از مواد شیمیایی در آنها در اتاق خواب نصب میشوند. از ویژگی های منفی این نوع دیوارپوش می توان به عدم لطفات سطح آنها اشاره کرد و به همین دلیل بهتر است در اتاق خواب کودکان از آنها استفاده نشود.

دیوارپوش سنگی برای دکوراسیون اتاق خواب

از دیگر گزینه های بسیار کاربردی برای دکوراسیون اتاق خواب روستیک می توان به دیوارپوش سنگی اشاره کرد. این نوع دیوارپوش از سنگ مصنوعی تولید شده و تنوع در طرح و رنگ آنها بسیار زیاد است. عایق بودن در برابر صوت و حرارت، مقاومت بالا، تنوع در رنگ و طرح و جلوه منحصر به فرد از جمله ویژگی های بارز دیوارپوش سنگی هستند.

دیگر مطالب مرتبط با این مقاله را در این بخش دنبال نمایید

دیوارپوش دکوراتیو چیست؟

همه چیز درباره دیوارپوش های فومی

دیوارپوش های لوکس و انواع کاربردهای آن در فضاهای مختلف

دیوارپوش چوبی

دیوارپوش های چوبی با توجه به نوع چوب به کار رفته در آنها دسته بندی میشوند و بر همین اساس نیز کاربردهای متفاوتی خواهند داشت. از نمونه های پرکاربرد برای اتاق خواب می توان به دیوارپوش با چوب ترمووود اشاره کرد که کاملا در برابر نم و رطوبت مقاوم بوده و حشرات نیز در آنها رشد نمی کنند. این دیوارپوش ها بیشتر برای دیوار شاخص استفاده شده و با سبک های مدرن و کلاسیک و حتی مینیمال تناسب دارند.

دیوارپوش سه بعدی اتاق خواب

دیوارپوش های سه بعدی از نظر جنس با هم تفاوت دارند و برخی کاغذی بوده و بعضی پی وی سی هستند. طرح اجرا شده بر روی این دیوارپوش ها سه بعدی می باشد و به همین دلیل برای فضاهای مدرن و لوکس گزینه ای ایده آل است.

اگر قصد خرید این نوع دیوارپوش را برای دکوراسیون اتاق خواب دارید، بهتر است طرح های آرامش بخش را انتخاب کنید. علاوه براین، طرحی را انتخاب کنید که با میزان فضای اتاق سازگار باشد. به عنوان مثال برخی از مدل ها که دارای طرح های پرسپکتیو هستند فضا را بزرگتر از اندازه واقعی جلوه می دهند.

دیوارپوش پارچه ای

از جدیدترین گزینه ها در میان دیوارپوش های اتاق خواب می توان به نوع پارچه ای اشاره کرد. این دیوارپوش ها از جنس پارچه مورد استفاده در مبل و پرده بوده و به دلیل تنوع در طرح و رنگ با سبک های مختلف چیدمان ست میشوند.

شستشوی آسان، تنوع بالا در طرح و رنگ، عدم امکان رشد قارچ و کپک در منافذ آن به دلیل عبور هوا از سطح دیوارپوش، نصب اسان و مقاومت ایده آل در برابر سایش از ویژگی های مثبت دیوارپوش های پارچه ای مخصوص اتاق خواب به شمار می روند.

کاغذ دیواری

از نمونه های رایج که از گذشته تا امروز برای اتاق خواب و سایر بخش های منزل و حتی محیط های کاری و تجاری استفاده میشود، کاغذ دیواری است. کاغذ دیواری مخصوص اتاق خواب از نظر رنگ و طرح تنوع بالایی داشته و برخی از مدل ها بسیار لوکس و شیک هستند.

توجه داشته باشید که میزان مقاومت کاغذ دیواری در برابر تماس با اشیای نوک تیز تا حد زیادی به نوع آنها و متریال به کار رفته در روند تولیدشان بستگی دارد. علاوه بر موارد فوق، گزینه های دیگری همچون دیوارپوش بتنی و فلزی نیز در اتاق خواب مورد استفاده قرار میگیرند که البته استقبال کمتری از آنها به عمل آمده است.

انواع دیوارپوش مناسب برای اتاق خوابانواع دیوارپوش مناسب برای اتاق خواب

قیمت دیوارپوش اتاق خواب

همان طور که در طول متن اشاره شد، تنوع در دیوارپوش ها بسیار زیاد است و نوع متریال به کار رفته در آنها با هم فرق دارد. به همین دلیل قیمت های متفاوتی نیز برای این محصولات ارائه میشود. علاوه بر جنس و طرح و رنگ، موارد دیگری از جمله وارداتی یا ایرانی بودن دیوارپوش نیز بر قیمت آنها اثرگذار است.

خرید دیوارپوش برای دکوراسیون اتاق خواب

آذران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان دیوارپوش پی وی سی اتاق خواب می باشد که در طرح و رنگ های متنوع محصولات خود را ارائه می دهد. محصولات این مجموعه همگی از بهترین متریال تولید شده و دارای نشان استاندارد هستند. برای خرید دیوارپوش اتاق خواب می توانید از هر نقطه از ایران به صورت اینترنتی محصول مورد نظر را انتخاب و در کمترین زمان و با قیمت مناسب آن را در محل دریافت کنید.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe