مزایای سقف کناف اصل و کاربردهای آن

26 دی ، 1400
مبلمان اداری آذران فضانما

مزایای سقف کناف به قدری زیاد است که سبب شده گروه های زیادی تمایل داشته باشند که به جای دکوراسیون عادی، طرح های جدیدی را در خانه های خود ایجاد کنند. سقف کنافی همزمان دارای ظاهر جذابی می باشد و از لحاظ ایمنی هم در جایگاه مناسبی قرار دارد و مشکلی ایجاد نمی کند. در نظر داشته باشید که برای نصب هر بخش از تجهیزات ساختمانی، شما باید از فردی استفاده کنید که در آن زمینه متخصص و عالم می باشد.

در این مقاله با ما در شرکت آذران فضا نما همراه باشید تا شما عزیزان را با مزایای سقف کناف اصل و کاربردهای آن بیشتر آشنا کنیم.

سقف کناف چیست؟

سقف کناف به عنوان یک سازه ای در نظر گرفته می شود که به سبب داشتن ایمنی و زیبایی بالا، باعث شده در میان افراد مختلفی مورد استقبال قرار بگیرد. سقف کناف بسته به اندازه سقف کاذب ساختمان تهیه می شود و برای پوشش دادن سیستم روشنایی و تجهیزات به کار رفته یا تنها برای بهتر کردن نمای آن استفاده می شود. سقف کناف برخلاف تصور عموم، باعث ایجاد خطر در زلزله نمی شود، بلکه می تواند مانع از بروز صدمات شدید هم شود که به عنوان یکی دیگر از مزایای سقف کناف در نظر گرفته می شود.

مزایای سقف کناف

  • انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد، این امر باعث می شود تا مهندسان و طراحان سازه بتوانند بدون هیچ مشکلی کناف ها را در جای مناسب خود قرار دهند و همان شکلی را ایجاد کنند که انتظار می رود، در نتیجه می توانیم انعاطاف پذیری بالای آن را به عنوان مزایای سقف کنار در نظر بگیریم. سقف کناف از مواد اولیه ای درست می شود که همگی مرغوب هستند، زیرا اگر مشکلی در کیفیت مواد وجود داشته باشد، تراکم کار پایین می آید.
  • محیط کار در اثر نصب آن کثیف نمی شود. در حین گچ کاری ممکن است که خمیر گچ به زمین بریزد، وقتی مدتی از ماندن خمیر گچ بر روی زمین می گذرد، پاک کردن آن سخت می شود. در نهایت می توانیم کثیف نکردن محیط و زمین خانه در هنگام نصب کناف را به عنوان یکی دیگر از مزایای سقف کنار در نظر بگیریم.
  • نصب آسان؛ این اتفاق تنها زمانی رخ می دهد که یک فرد متخصص کار را پیش ببرد، برای مثال اگر شما بخواهید این کار را انجام بدهید، به دلیل نداشتن اطلاعات کافی، مطمئنا در حین کار دچار مشکل خواهید شد.
  • سیستم گرمایشی و سرمایشی را می توانیم به راحتی در آن قرار دهیم. در ساختمان سازی های ایرانی سیستم برق و آب در کف کار می شوند و نور پردازی ها و سیستم سرمایشی و گرمایشی در سقف به کار می روند، خیلی از افراد برای پوشش این وسایل از سقف کناف استفاده می کنند.
  • عایق می باشد. عایق بودن در سقف گچی نیز دیده می شود اما میان آنها تفاوت بسیار وجود دارد، زیرا در سقف کناف مواد پلی استری به کار می روند که باعث می شود به ما اطمینان 100 درصدی جهت عایق بودن بدهد.
  • در برابر رطوبت از خود مقاومت مناسبی را نشان می دهد. در مناطق شمالی کشورمان به سبب بارندگی شدید و سطح رطوبت بالا، ممکن است برخی از وسایل فلزی مانند آهن زنگ بزنند و یا محصولات گچی پوست پوست شوند که در آن حالت باید کل گچ را بکنید. خوشبختانه با کمک سازه های کنافی دیگر لازم نیست در این زمینه نگرانی داشته باشیم.
  • در سبک مدرن و پر طرفدار قرار دارد. معمولا وقتی یک طراحی مد می شود، ما می توانیم نمونه های جهانی زیادی را از آن مشاهده کنیم و الهام بگیریم، در نتیجه شما می توانید از تنوع زیاد آن به خوبی استفاده کنید.
  • ضخامت کمتری به نسبت سقف های گچی دارند. برخی مواقع ممکن است اتفاقاتی مانند زلزله رخ بدهد که در این حالت رعایت کردن استاندارد ها در هنگام ساخت و نوع سازه ای که به کار رفته است اهمیت پیدا می کند. از دیگر مزایای سقف کناف این است که به سبب سبک بودن آسیب جدی را به ساکنان در هنگام زلزله وارد نمی کند.

سقف کناف و کاربردهای آنسقف کناف و کاربردهای آن

آیا در کنار مزایای سقف کناف، ما می توانیم عیبی هم مشاهده کنیم؟

در کنار مزایای سقف کناف، ما می توانیم به تعدادی از معایب آن نیز اشاره کنیم:

  • در نظر داشته باشید که سقف کناف نباید در معرض مستقیم آب باشد، مگر آنکه نوع ضد آب آن را به کار برده باشید.
  • کیفیتی که در کناف دیده می شود می تواند تاثیر مهمی در بافت کار و نصب آن داشته باشد. در این محصول هم می توانیم شاهد فروش کناف درجه یک، درجه دو وسه باشیم.
  • ممکن است مقداری گرد و خاک در هنگام نصب به وجود بیاید که در مقابل آلودگی گچ کاری کمتر می باشد.

چگونه می توان از آسیب رسیدن به کناف جلوگیری کرد؟

  • حتما از فردی کمک بگیرید که با تمامی مزایای سقف کناف و معایب آن آشنا می باشد و خیلی خوب می داند که باید چه راهنمایی هایی را در اختیار شما قرار دهد.

  • از موانعی که برای سقف کناف وجود دارند بپرهیزید تا مشکلی ایجاد نشود.

  • ضربه سنگینی به آنها وارد نکنید.

  • در هنگام تعویض چراغ های هالوژنی خیلی به سقف فشار وارد نکنید و آن را تکیه گاه خود نکنید.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

همه چیز درباره سقف کناف

تفاوت سقف کاذب با کناف چیست؟

تعمیر و ترمیم سقف کاذب چگونه انجام می شود

برای ترمیم کناف آسیب دیده باید چه کار کنیم؟

  • یکی از مزایای سقف کناف که بسیار مهم می باشد، این است که قابلیت ترمیم دارد و ما می توانیم با چند ترفند آن را به حالت عادی خود برگردانیم.
  • ابتدا قسمت ترک خورده را مشخص کنید.
  • در همان بخش چسب مش بزنید.
  • بر روی آن بتونه قرار دهید و بعد از خشک شدن و سمباده زنی مجدد اینکار را ادامه دهید.

نحوه ترمیم سقف کنافنحوه ترمیم سقف کناف

هزینه مناسب سقف کناف

هزینه مناسب در لیست مزایای سقف کناف قرار می گیرد و ما می توانیم با بودجه ای کمتر به نسبت سقف گچی، آنها را تهیه کنیم، این در حالی است که این سقف به ما مزیت های خیلی بیشتری را می دهد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe