همه چیز درباره سقف کناف

16 آذر ، 1400
مبلمان اداری آذران فضانما

امروز اهمیت دکوراسیون داخل منزل بر کمتر کسی پوشیده است و بسیاری از کسانی که در حال ساخت منزل جدید هستند و یا منزل جدید خریداری کرده اند به دنبال تغییرات در دکوراسیون بر اساس علایق و سلایق خود هستند در این میان سقف ساختمان از لحاظ دکوراسیون بسیار حائز اهمیت است چرا که داشتن یک سقف مناسب می تواند زیبایی و آرامش به منازل هدیه دهد. در این میان انواع مختلفی از سقف های کاذب وجود دارد که یکی از محبوب ترین آن ها سقف کاذب کناف است.

با ما در شرکت آذران فضا نما همراه باشید تا شما را با سقف کناف، ویژگی ها و کاربردهای آن بیشتر آشنا کنیم.

همه چیز درباره سقف کناف

همه چیز درباره سقف کناف به شما کمک خواهد کرد تا در مورد این سقف اطلاعات کامل بدست آورید در صورتی که هیچ اطلاعی در مورد سقف کناف ندارید تا انتهای همه چیز درباره سقف کناف ما را همراهی کنید. کناف یکی از مشهورترین نام ها در صنعت ساخت و ساز است و شرکت تولیدی به نام کناف از سال 1922 میلادی با همراهی چند برادر فعالیت خود را شروع کرد و در مدت زمان کوتاه توانست به یک برند محبوب در سطح دنیا تبدیل شود.

کناف کاری و یا همان سقف کاذب در واقع جایگزین یکی از مدل های ابتدایی سقف کاذب یعنی رابیتس شد. در صورتی که سقف کاذب کناف به خوبی انجام شود می تواند موجب صرفه جویی در زمان و هم هزینه ها شود. هر چند کناف کاری محدود به سقف نیست بلکه در دیوارها نیز انجام می پذیرد اما در مطلب همه چیز درباره سقف کناف، فقط به سقف کاذب کناف پرداخته می شود.

آشنای با سقف کنافآشنای با سقف کناف

سقف کناف چیست؟

در ابتدای همه چیز درباره سقف کناف بهتر است که به مفهوم سقف کاذب کناف بپردازیم. سقف کناف در واقع از جدیدترین نسل های گچ ها به حسابت می آیند که استفاده از آن ها در کارهای ساختمانی مرسوم است. برای تهیه کناف پنل های پیش ساخته گچی به کار برده می شود. از مزیت های مهم سقف کناف این است که در مدت زمان کوتاهی می توان آن را اجرا کرد و به همین دلیل نیز از محبوبیت ویژه برخوردار است.

از آنجا که سقف کناف از انعطاف بالایی برخوردار است می توان طرح های مختلف در آن ایجاد کرد. همچنین با استفاده از نورپردازی می توان جلوه زیباتری به شکل های بوجود آمده در سقف داد تا از لحاظ معماری زیبایی چشم نواز و منحصر بفردی داشته باشد.

سقف کاذب کناف از وزن سبکی برخوردار است به همین دلیل فشاری از سوی آن به ساختمان وارد نمی شود و وزن سبک آن نیز عامل بسیاری در آسانی نصب آن است.  در صورتی که از سقف کاذب کناف برای سقف استفاده گردد ریخت و پاش نیز به حداقل می رسد. برای اولین بار این نوع سقف در کشور آلمان ساخته شد و بهترین نوع آن نیز به آلمان تعلق دارد.

دیگر مطالب مرتبط با این مقاله را در این بخش دنبال نمایید

منظور از سقف کاذب حجمی چیست؟

آشنایی با مشخصات انواع سقف کاذب عایق

سقف کاذب شیشه ای چیست و چه کاربردی دارد؟

انواع سقف کناف

در ادامه همه چیز درباره سقف کناف به انواع سقف کناف اشاره می شود. سقف کناف در حالت کلی در دو دسته بندی ثابت و متحرک قرار می گیرد. در سقف هایی که به صورت متحرک هستند می توان پنل ها را از همدیگر جدا کرد. در سقف هایی که ثابت هستند نمی توان آن ها را از یکدیگر جدا کرد. سقف های کاذب ثابت از نوع کناف نیز به دو دسته ساده و طرح دار تقسیم بندی می شوند.

سقف کناف ساده

در این نوع از سقف های کناف، سقف بدون درز و به همان صورت ساده استقرار پیدا می کند. در سقف های کناف ساده پس از این که سقف نصب شد بلافاصله می توان رنگ آمیزی سقف را شروع کرد. سقف های ساده کناف در شکل های هندسی مختلف وجود دارند.

سقف کناف طرح‌دار

در صورتی که به دنبال این هستید که از زیبایی سقف های کاذب کناف بهره مند شوید در مطلب همه چیز درباره سقف کناف توصیه می شود که از سقف های کناف طرح دار استفاده کنید چرا که زیبایی آن ها نسبت به سقف های ساده کناف بیشتر است. همچنین براحتی می توان آن را با دیگر اجزای دکوراسیون منزل هماهنگ کرد.

انواع سقف کنافانواع سقف کناف

مزایای استفاده از سقف کناف چیست؟

در ابتدای مطلب همه چیز درباره سقف کناف اشاره شد که از مزیت های مهمی که در استفاده از سقف کاذب کناف وجود دارد این است که در زمان و هزینه صرفه جویی خواهد شد، از دیگر مزایای سقف کاذب کناف می توانیم به موارد ذیل اشاره داشته باشیم:

  • از آنجا که انعطاف زیادی دارد در برابر زلزله مقاومت دارد.

  • اتصالاتی که در این سقف کاذب وجود دارد موجب بیشتر شدن ایمنی خواهد شد.

  • از آنجا که ساختار ساده تری دارد می توان با سرعت اجرا کرد.

  • در صورتی که نصب آن اصولی انجام شود می تواند بصورت عایق حرارتی نیز باشد.

  • به خوبی می توان آن را رنگ کرد.

  • در مقابل آتش سوزی و رطوبت نیز مقاومت آن زیاد است.

  • مصالحی که در آن استفاده می شود را می توان تا حد بالایی بازیافت کرد.

کاربرد سقف کناف چگونه است؟

مهم ترین کاربردی که سقف کناف دارد استفاده از آن در طراحی دکوراسیون و زیباسازی داخل ساختمان است، دلیل آن هم این است که در قیاس با سقف های گچی از زیبایی بیشتری برخوردار است، از دیگر کاربردهای آن می توان به این موارد اشاره کرد:

  • استفاده از آن برای مقاومت در برابر آتش سوزی

  • امکان عبور دادن کابل های برق و دیگر تجهیزات برق رسانی

  • به عنوان پوشش برای تجهیزات ساختمانی

  • به عنوان ضد آب برای محیط های آشپزخانه و سرویس بهداشتی

کاربرد سقف کنافکاربرد سقف کناف

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe