تی وی وال چیست و چه کاربردهایی دارد

16 آذر ، 1400
مبلمان اداری آذران فضانما

تی وی وال ها در خانه های امروزی نقش پر رنگی را ایفا می کنند. شاید یکی از مهمترین دلایل رجوع به سمت نصب تلوزیون بر روی دیوار، روی کار آمدن تلوزیون های تخت ال ای دی و ال سی دی باشد. گرچه کمبود فضا در برخی خانه ها نیز مزید بر علت شده است تا دیوار تلویزیون مورد استقبال بیشتری قرار بگیرد. امروزه تی وی وال ها به دلیل هم خوانی با دکوراسیون های مدرن جذابیت زیادی پیدا کرده اند. در ادامه می توانید با آذران فضانما همراه باشید تا به معرفی انواع تی وی وال و کاربردهای آن بپردازیم.

تی وی وال و کاربردهای آنتی وی وال و کاربردهای آن

تی وی وال چیست؟

تلویزیون را می توان یکی از محبوب ترین وسایل اختراع شده در طول تاریخ بشر دانست. اختراعی که تبدیل به ابزاری برای سرگرمی انسان ها شد و جای خود را در دکوراسیون داخلی خانه ها باز کرد. Tv Wall در تعریف ساده همان دیواری است که تلویزیون بر روی آن نصب می شود.

دیواره تلویزیون یا دیوار پشت تلویزیون ترجمه این کلمه در زبان فارسی است. البته وقتی صحبت از تی وی وال می شود، شاید دیوارهای خانه به ذهن شما برسند اما تی وی وال ها معمولا صفحاتی مجزا از دیوار خانه با طرح، رنگ و جنس متفاوت هستند. گرچه در بعضی از این دیواره ها از دیوار اصلی خانه نیز استفاده می شود.

متریال تی وی وال چیست؟

متریال مختلفی برای ساخت تی وی وال ها پیشنهاد می شود. برای این منظور می توان باکس هایی را مورد استفاده قرار داد که به وسیله کناف یا ام دی اف ساخته شده اند. کناف از مصالح منعطف و دینامیک برای استفاده در دیوار تلویزیون می باشد. می توانید از الوارهای چوبی نیز استفاده کنید، الوارهایی که پلی استر شده باشند. چوب حس طبیعت و تازگی را در هنگام مشاهده تلویزیون به شما انتقال می دهد. یکی دیگر از متریال مورد استفاده در دیواره تلویزیون، آجرنما است. سنگ مرمر ها یا دیوارپوش هایی با طرح سنگ مرمر هم گزینه خوبی برای استفاده هستند.

آشنایی با متریال تی وی وال (TV Wall)آشنایی با متریال تی وی وال (TV Wall)

دیوار پشت تلویزیون سبک کلاسیک و مینیمال

سبک های کلاسیک و مینیمال جزو بهترین سبک ها برای اجرای دیواره پشت تلویزیون می باشد. سادگی، شفافیت و خالص بودن از مهمترین ویژگی های این دو سبک است. اگر می خواهید سبک مینیمال را برای تی وی وال انتخاب کنید وسایل و دکور اطراف را با رنگ های روشن پر کنید. سعی کنید وسایل، طرح دیوار اطراف ساده و بدون تکلف باشد تا معماری TV wall  در همخوانی با سبک مینیمال باشد.

نکات مهم طراحی تی وی وال در اتاق نشیمن

معیارهای مختلفی در طراحی تی وی وال وجود دارد که توجه به آن نتیجه بهتری برای شما خواهد داشت. این نکات علاوه بر دیوار، به محیط اطراف تلویزیون نیز بستگی دارد. از جمله مهمترین این فاکتورها می توان به این موارد اشاره کرد.

مکان قرارگیری تلویزیون

تی وی وال را می توان در تی وی روم (اتاق مخصوص مشاهده تلویزیون) ساخت. البته در خانه های بزرگ یا کوچک می توان قسمتی از پذیرایی را به دیوار تلویزیون اختصاص داد. بدیهی است که هر چه اتاق نشیمن بزرگ تر باشد، دست شما برای تغییرات و استفاده از المان های مختلف بازتر است.

زاویه دید مناسب تلویزیون

استفاده از اصول ارگونومی و قرار دادن تلویزیون بر روی تی وی وال باید به شکلی باشد که کمترین میزان فشار را بر افراد در هنگام تماشای تلوزیون وارد کند. ارتفاع مناسب را به شکلی تنظیم کنید که وقتی در مقابل تی وی قرار می گیرید، چشمان شما هم تراز با آن و خط دید شما در راستای وسط صفحه باشد.

چیدمان نشیمن اطراف تی وی وال

در مورد این نکته باید یادآوری کنیم که به دلیل قرارگیری تی وی وال در قسمت خصوصی و اتاق نشیمن خانه، بهتر این است که از مبلمان راحتی استفاده شود. این مبلمان اگر به شکل L چیده شود باعث می شود تا مزاحمت کمی به وجود آید و افراد بتوانند با کمترین میزان چرخش سر، دید مناسبی به تلویزیون داشته باشند. نکته مهم دیگر عدم قرار دادن دیوار تلویزیون در کنار پنجره و یا روبروی آن است. به طور کلی زاویه Tv wall باید طوری انتخاب شود که منبع نوری در روبروی آن و یا در طرفین وجود نداشته باشد.

ایده های طراحی تی وی وال

در هر بخش از طراحی دکوراسیون داخلی منزل از جمله تی وی وال می توان از ایده های مختلفی استفاده کرد. این ایده ها در ترکیب با سبک های مختلف معماری، چینش و متریال مختلف می تواند نتیجه ای زیباتر و کامل تر داشته باشد. حالا با هم ایده های متفاوتی در طراحی دیواره ی تلویزیون را مرور می کنیم.

نکات مهم طراحی تی وی والنکات مهم طراحی تی وی وال

ترکیب تلویزیون و قفسه های دیواری

این کار باعث می شود تا از فضای خلوت اطراف تی وی وال و تلویزیون استفاده بهتری داشته باشید. اگر خانه شما کوچک است. این گزینه خوبی محسوب می شود.

قراردادن تلویزیون در بالای شومینه

شاید بعضی از اشخاص این طرح را دوست نداشته باشند. به خصوص اینکه در این حالت تلویزیون در ارتفاع بالاتری قرار می گیرد. اما در مجموع این ایده مناسب کسانی است که می خواهند از دیوار شومینه خود نهایت استفاده را ببرند.

استفاده از گل و گیاه در اطراف تی وی وال

اگر به سبک های طبیعت دوست علاقه مند هستید گزینه استفاده از گل و گیاه را فراموش نکنید. این مورد می تواند شادابی بسیاری در هنگام تماشای تلویزیون را شامل حال شما کرده و خستگی را از تن شما در بیاورد. برای انتقال بهتر حس طبیعت می توانید از سنگ و چوب نیز در طراحی تی وی وال استفاده کنید.

مقالات پر بازدید ما را در این بخش دنبال نمایید

دیوارپوش ماربل شیت چیست؟

چگونگی نصب دیوار پوش پی وی سی

تفاوت ديوارپوش پی وسی و ام دی اف چيست؟

تلویزیون را از مرکز دید خارج کنید

تا الان هر چه گفته شد در مورد قرار گیری تلویزیون بر تی وی وال و مرکز توجه بود. اما شما می توانید خلاف قواعد نیز عمل کنید. برای مثال می توانید تلویزیون خود را در داخل یکی از قسمت های قفسه های دیواری قرار دهید.

گالری تی وی وال

اگر از تلویزیون دیواری کوچک استفاده می کنید می توانید آن را در بین یک گالری عکس خانگی قرار دهید تا تبدیل به بخشی از گالری شود. سعی کنید از قاب عکس هایی استفاده کنید که در اندازه هایی نزدیک به اندازه تلویزیون باشد.

استفاده از کاغذ دیواری برای تی وی وال

برای ایجاد تمایز تی وی وال با سایر دیوار های خانه می توانید از یک کاغذ دیواری متفاوت استفاده کنید. پیشنهاد این است که از کاغذ دیواری های طرح دار برای این دیوار پشت تلویزیون استفاده نمایید. بعضی افراد ترجیح می دهند که از رنگ های تیره استفاده کنند تا بازتاب نور و ایجاد مزاحمت برای چشم را به حداقل ممکن برسانند.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe