ویژگی های دیوارپوش های سلولزی

09 اسفند ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

امروزه با پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساختمان دیوار پوش هایی با ویژگی های مختلف به بازار آمده است که بنا بر ضرورت می توان یکی از انواع مختلف آن را انتخاب و بر روی دیوار سازه خود استفاده نمود. ویژگی های دیوارپوش های سلولزی را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم.

دیوارپوش چیست؟

از گذشته تا امروزه برای زیبایی بیشتر سازه ها و ایجاد جلوه بصری بیشتر از انواع دیوارپوش استفاده می شود. این پوشش ها بر روی سطح دیوار ها در داخل و بیرون سازه ها قرار گرفته و علاوه بر ایجاد زیبایی هر کدام با دارا بودن ویژگی های مخصوص در مواردی به سازه ها کمک می کنند. از جمله دیوارپوش ها که امروزه در صنعت ساختمان بسیار کاربرد دارند و به انواع مختلفی نیز تولید می شوند دیوارپوش های سلولزی هستند. این محصولات در تنوع در تولید و تنوع در رنگ در بیشتر سازه ها قابل اجرا بوده و بسته به محل نصب بر روی این سازه ها تاثیر زیادی دارند.

دیوارپوش سلولزی چیست و انواع آن کدام است

این نوع دیوارپوش ها از متریال سلولزی در تولید آن بهره برده شده است. این متریال ترکیباتی نظیر سلولز، رزین، الیاف و پیگمنت است. رزین مصرفی در این دیوارپوش از نوع رزین های ساختمانی بوده و برای ایجاد حالت خمیری نیز در آن از افزودنی های مختلف استفاده شده است. ویژگی پیگمنت های این ترکیبات نیز مقاوم بودن آن است.

ویژگی های دیوارپوش های سلولزی

از جمله ویژگی های دیوارپوش های سلولزی قبلیت اجرای این دیوار پوش بر روی هر سطحی است. معمولا دیوارپوش ها در متریال های مختلف به دلیل استفاده از زیرسازی زیاد مورد توجه مصرف کنند گان نیست. هزینه زیرسازی و دردسرهای انجام آن باعث می شود تا افراد از استفاده از این دیوارپوش ها صرف نظر نمایید. اما به دلیل ویژگی های دیوار پوش های سلولزی و انسجام بر روی هر نوع سطح باعث شده است تا این نوع دیوارپوش مورد توجه بسیاری قرار بگیرد.

 از دیگر ویژگی های دیوارپوش های سلولزی  می توان به تنوع رنگ وطرح های متنوع آن اشاره نمود. استفاده از ویژگی های دیوارپوش های سلولزی باعث شده است تا مصرف کنندگان خلاق و خوش ذوق به راحتی بتوانند از طرح های ابتکاری و زیبا برای ایجاد زیبایی بصری بیشتر برای سازه های خود استفاده نمایند.

دیوارپوش سلولزی و ویژگی های آندیوارپوش سلولزی و ویژگی های آن

آخرین مطالب تکمیلی آذران فضانما را در این بخش دنبال نمایید

دیوارپوش سه بعدی چیست؟

دیوارپوش ماربل شیت چیست؟

چگونگی نصب دیوار پوش پی وی سی

انواع دیوارپوش های سلولزی

از ویژگی های دیوارپوش های سلولزی  تنوع در تولید آن است. این تنوع دست مصرف کننده را در انتخاب نوع متریال دیوار پوش باز گذاشته است. هر فرد بنا بر سلیقه و تمایل خود می تواند از انواع این دیوارپوش و ویژگی های دیوارپوش های سلولزی به خوبی استفاده نماید.

دیوارپوش های سلولزی بلکا

در صورتی که در ترکیبات دیوارپوش از الیاف طبیعی پنبه سلولزی استفاده شود به آن بلکا گفته می شود. بیشتر  مکان هایی که از این نوع دیوارپوش و ویژگی های دیوارپوش های سلولزی  بلکا استفاده می شود مراکز بیمارستانی و بهداشتی است. در این نوع از سنگ های تزئینی در ترکیبات آن استفاده شده است که به آن زیبایی بیشتری در زمان نصب می دهد. از ویژگی های دیوارپوش های سلولزی  بلکا می توان به این موارد اشاره نمود.

  • عایق بسیار مناسب در برابر حرارت، رطوبت و صدا است.
  • بدون هیچ گونه بو در محل خود با راحتی نصب می شود.
  • مقاومت بالا در برابر آتش
  •  به سادگی آتش نمی گیرد.
  • ترمیم ساده
  • یک راه کار مناسب برای پوشش دیوارهایی که ترک خوردگی دارند.
  • در صورت ایجاد لک به راحتی توسط شامپو فرش لکه برداری می شود.

انواع دیوارپوش سلولزیانواع دیوارپوش سلولزی

دیوارپوش سلولزی پتینه

استفاده از ویژگی های دیوارپوش های سلولزی پتینه بسیار راحت بوده و امکان اجرای هر گونه طرح دلخواه بر روی آن وجود دارد. ایجاد تفاوت از ویژگی های بارز این دیوارپوش است.

ویژگی های دیوارپوش های سلولزی رومالین

در این نوع ترکیبات از الیاف مصنوعی تهیه شده است. تنوع زیاد در رنگ که می تواند تمام سلیقه ها را به خوبی تحت پوشش قرار دهد از ویژگی های دیوارپوش های سلولزی رومالین است. در صورتی که از نصب دیوارپوش زیاد سررشته ندارید این دیوار پوشش کاملا مناسب شما است. از دیگر ویژگی های دیوارپوش های سلولزی  رومالین می توان به این موارد اشاره نمود.

  • اجرای بسیار راحت نسبت به دو نوع دیوارپوش دیگر
  • مقاومت بالا در برابر رطوبت
  • صرف هزینه و زمان کمتر
  • پایداری بیشتر
  • امکان استفاده در دکورها و تزئینات در مکان های توریستی

مزایای استفاده از انواع دیوارپوش های سلولزی

  • ضد آتش گرفتن و سوختن
  • عدم جذب آلودگی هو
  • مقاوم در برابر ضربه و خراشیدگی
  • عایق در برابر سرما و گرما، صدا و رطوبت
  • عدم انعکاس نور توسط این محصول
  • عدم انتشار بو و مواد شیمیایی در زمان اجرا
  • عدم وجود هر گونه ترکیبات فلزی سنگین نظیر: روی و جیوه در آن .

مزایای استفاده از دیوارپوش سلولزیمزایای استفاده از دیوارپوش سلولزی

چگونگی اجرای دیوارپوش سلولزی

برای این کار لازم است که سطح زیر کار را به خوبی از هر گونه آلودگی پاک کنید. عدم اجرای درست مانع از چسبیدن این مواد به دیوار می شود. برای دیوارهایی که رنگ پلاستیک دارند باید از پرایمرها استفاده شود. این کار مانع از جذب آب توسط رنگ و گچ دیوار می شود. در صورتی که بر روی دیوار ترک و یا سوراخ وجود دارد نیز باید این سطوح پوشیده شوند.

برای اجرای این کار لازم است که مواد به خوبی با آب گرم مخلوط شوند. در صورتی که دیوار ترک و خرابی زیادی دارد. مخلوط نمودن مواد با مقدار آب بیشتر کمک می کند تا در زمان اجرا این سطوح کاملا یک دست و صاف شوند. اجرای درست باعث می شود تا ویژگی های دیوارپوش های سلولزی  به خوبی از دیوار شما محافظت نماید. بعد از اجرا نیز بای پرایم توسط قلم یا غلطک بر روی سطح دیوار کشیده شود.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe