آسمان مجازی یا سقف کاذب تصویری چیست؟

15 مهر ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

سقف کاذب طرح آسمان چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

در صورتی که شما نیز تصمیم دارید اجرای سقف کاذب تصویری را در ساختمان خود انجام دهید، پیش از اجرای آن باید بدانید که سقف کاذب تصویری چیست. در این مقاله شما را به آسمان مجازی یا سقف کاذب تصویری بیشتر آشنا می کنیم.

سقف کاذب تصویری چیست؟

سقف کاذب تصویری چیست؟ آیا می دانید کاربرد و موارد استفاده از سقف کاذب تصویری چیست؟ در تعریف سقف کاذب تصویری باید گفت که این نوع سقف، سقف ثانویه ای می باشد که در روی آن امکان چاپ هر نوع طرح و تصویری وجود دارد. به گونه ای که تصویر قرار گرفته بر روی آن می ‌تواند نمایی از یک آسمان آبی و یا نقاشی مورد علاقه افراد باشد. ولی از آنجایی که بیشتر افراد از طرح‌ های آسمانی برای ساخت استفاده می‌ کنند، این نوع سقف با نام سقف طرح آسمان در بازار دکوراسیون داخلی شناخته می شود. یکی از سوالاتی که اکثر افراد با آن مواجه هستند، این است که بهترین محل برای اجرای سقف کاذب تصویری کجاست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که می ‌توان از این سقف مجازی یا طرح دار برای دکوراسیون داخلی منزل، مانند سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه، پذیرایی، اتاق خواب و غیره استفاده کرد. همچنین اجرای این سقف مجازی برای دکوراسیون داخلی ادارات و مکان های تجاری میسر می باشد و می توان از آن برای سقف استخر و سونا نیز استفاده کرد.

سقف کاذب تصویری سقف کاذب تصویری

آسمان مجازی چیست؟

آسمان مجازی در واقع نوعی سقف کاذب به شمار می‌ آید که دارای این قابلیت این است که نور را از خود به خوبی عبور دهد و همچنین دارای تصاویری از آسمان، طرح های هنری، انیمیشن، اسلیمی، اکشن و مناظر طبیعی و غیره می باشد. سقف آسمان مجازی در واقع نوع جدید و مدلی از سقف های کاذب است که در سال های اخیر توانسته است نظر افراد زیادی را به سوی خود جلب کند. اجرای این سقف با وجود اشکال و طرح های متنوعی که دارد و همچنین استفاده از طرح ها و مناظر گیاهان به همراه نورپردازی سقف و دکوراسیون زیبایی که به منزل می دهد، موجب آرامش بصری و روحی بر روی افراد خانه خواهد شد. سقف آسمان مجازی با نام های دیگری نیز معروف است که از جمله آن ها می ‌توان سقف آسمان، سقف کاذب تصویر دار، تایل طرح دار سقفی، پنجره مجازی و غیره را نام برد.

نصب آسمان مجازی

ویژگی های نصب و اجرای سقف کاذب تصویری چیست؟ در اجرای سقف کاذب تصویری یا آسمان مجازی باید مراحل مختلفی را طی کرد.
در زمان نصب این سقف ها شما با مراجعه به مراکز خرید و تولیدکنندگان این سقف ها، ابتدا طرح های مختلفی را مشاهده می کنید و با در نظر گرفتن دکوراسیون و رنگ های استفاده شده و یا فضای آپارتمانی و وظایف کاری مناسبی که دارید، در محل مورد نظر شما تصویر سقف کاذب برای شما انتخاب می شود.
یکی از نکات مهمی که در زمان نصب سقف کاذب تصویری باید به آن دقت کرد، این است که محل نصب سقف دارای جاذبه تصویری لازم متناسب با محل فعالیت باشد. به گونه ای که برای ادارات مانند بانک ها یا مراکز درمانی و بهداشتی مثل دندانپزشکی، بیمارستان، سالن‌های نمایش فیلم و یا منازل از طرح های مختلفی باید استفاده کرد.
نورپردازی از دیگر نکات مهمی است که در زمان نصب سقف کاذب تصویری باید به آن دقت شود. زیرا این فاکتور از جمله موارد بسیار مهم برای طبیعی تر نشان دادن نمای سقف آسمان مجازی است. در زیر تایل آسمان مجازی و همچنین در زیر سقف کاذب نصب و برق کشی نورپردازی انجام می شود.
برای این که عکس آسمان مجازی به صورت کامل و صحیح نصب شود، تایل های انتخاب شده را به صورت پازل در کنار هم خواهند چید.‌
الویتور باعث می شود که تا تایل های نصبی سقف آسمان مجازی و سقف کاذب اصلی جدا شوند. همچنین موجب می شود تا بتوان تایل آسمان مجازی را بدون واسطه و قرار گرفتن درز بر روی آن نصب کرد که این کار اجرای سقف کاذب تصویری را زیباتر خواهد کرد.

راهنمای کامل آسمان مجازی یا سقف کاذب تصویری راهنمای کامل آسمان مجازی یا سقف کاذب تصویری

انواع طرح های آسمان مجازی

برای افرادی که علاقه دارند تصویری از طبیعت را به داخل خانه خود اضافه کنند، استفاده از سقف کاذب تصویری بهترین گزینه برای آن ها خواهد بود. لازم به ذکر است جهت انتخاب این نوع سقف می توان از دو دسته اصلی آن استفاده کرد که شامل سقف آسمان مجازی و یا سقف کشسان می باشد. در تعریف سقف کشسانی باید گفت که با استفاده از یک نوع پارچه مخصوص کششی موجب پوشاندن سقف می شود. این نوع سقف از آنجایی که دارای سطح صاف و یکدستی است را می توان در ابعاد مختلفی اجرا کرد. همچنین در اجرای این سقف می توان از مدل های ساده، طرح دار، سقف ستاره آینه‌ ای و غیره استفاده کرد.
اما برای اجرای سقف آسمان مجازی از تایل های پلکسی شفاف استفاده می شود. به این گونه که طرح مورد نظر افراد به شکل های مختلف و درجه کیفی گوناگون قابل اجرا شدن بر روی طلق های شفاف است. یعنی اجرای سقف کاذب تصویری به شکل تایل های مشبک ولی اجرای سقف کششی به شکل یک تکه صورت می گیرد.

چگونه آسمان مجازی سفارش دهیم؟

 اگر شما نیز می ‌خواهید برای ساختمان خود از طرح آسمان مجازی استفاده کنید، می توانید از طریق این سایت برای اطلاع از قیمت سقف آسمان مجازی و نحوه اجرای آن اقدام کنید. اجرای طرح آسمان مجازی روی محیط و افراد تاثیرات خوبی می گذارد. برای نصب و اجرای این سقف و همچنین خریداری آن از طریق ارتباط با کارشناسان ما تماس بگیرید و علاوه بر یافتن پاسخ این سوالات که انواع سقف کاذب تصویری چیست و برای چه مکان هایی کاربرد دارد؟ انواع روش های اجرای سقف کاذب تصویری چیست؟ با قیمت آن نیز آشنا شوید.

مزایای نصب سقف کاذب تصویری چیست؟

حال نوبت به بررسی این موضوع می رسد که مزایای سقف کاذب تصویری چیست؟ با توجه به ویژگی های ساختاری که سقف های کاذب تصویری دارند، این سقف ها دارای مزیت های منحصر به فردی بوده که در ادامه این مقاله برخی از مهمترین مزایای آن را بررسی می کنیم:

  • اجرای آن در ابعاد مختلف امکان‌پذیر است.
  • زیبایی و جذاب بودن این سقف از مهمترین مزایای آن به شمار می‌آید. از سوی دیگر نورپردازی در این سقف ها به خوبی صورت خواهد گرفت.
  • اجرای طرح آسمان مجازی را می توان با هر طرح دلخواهی انجام داد.
  • در فضاهایی با اشکال هندسی مختلفی می‌توانند به کار برده شوند.
  • سقف های کاذب تصویری دارای مقاومت و ماندگاری بالایی بوده و فرآیند نصب و اجرای آنها به سادگی و با سرعت بالایی صورت می گیرد.
  • نگهداری از آ‌ن ها ساده است.
  • این سقف ها نقش قابل توجهی را می‌توانند در بهبود فضا از نظر روانشناسی ایفا کنند.
  • با توجه به اینکه قابلیت شستشو دارند فرآیند تمیز کردن آنها به سادگی صورت می گیرد.
  • این سقف ها مقاومت بالا در برابر تابش نور خورشید و هرگونه رنگ پریدگی دارند.

انواع سقف کاذب تصویری طرح آسمان انواع سقف کاذب تصویری طرح آسمان

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe